2013-03-30, 02:26
Medlem
mindwalkers avatar
hur är det om man torskar med RC's i blodet när man kör bil? vad kommer annalysen visa och är det olagligt
2013-03-30, 09:31
Medlem
fireshoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindwalker
hur är det om man torskar med RC's i blodet när man kör bil? vad kommer annalysen visa och är det olagligt
Är det en olaglig RC så blir det drograttfylla
2013-03-31, 06:43
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fireshoot
Vem är det som beställt provet ? Alltså vem är det som skickar prover till skl? Dom som gör det skriver i en lista av vad som ska testas. Det är inte så att dom söker efter allt som finns ..Jag går i sub program och då skickar dom på lab och då fyller sköterkan i vad som ska testas. När dom skickar på lab så mäter dom kreatin. Stämmer det inte inom gränsvärdet så blir prover underkänt.Eller räknas som posetivt .. Så ibland söker dom efter vissa nätdroger dock inte alla .
Ibland söker dom bara efter vissa kända droger .. Så det är helt upp till den som beställt provet vilka dom nu är ?
nätdroger, burprenorfin, THC, affe, kola, benso och opiater, + alkohol (, och jag har dom 3 senaste i blodet/pisset på receptmen kan ej minnas om jag hållit rätt doss på samtliga
2013-03-31, 08:43
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
nätdroger, burprenorfin, THC, affe, kola, benso och opiater, + alkohol (, och jag har dom 3 senaste i blodet/pisset på receptmen kan ej minnas om jag hållit rätt doss på samtliga
glömde stilnoct, och du vet säkert hur det är med dom, man tar 1, sen vaknar man och har tagit en näve, men dom har väl kort halveringstid?
2013-03-31, 21:44
Medlem
Hollenriks avatar
Tjena, visste inte om jag skulle lägga här eller i "stora noobtråden". Ber om ursäkt om nån frågat det här innan.

Men jag undrar helt enkelt vad som händer om man skulle åka fast för ringa innehav/pissa positivt (cannabis)? Nu har jag aldrig ens varit i närheten av att åka fast vad jag vet men just nu känns det som jag har ganska mycket att förlora.

Skulle de ta körkortet av en? Skulle de underrätta arbetsplatsen/chefen?

Att man får det i brottsregistret är väl självklart men vad mer? Aldrig åkt fast eller blivit dömd för nåt annat.

Tacksam för svar!
Senast redigerad av Hollenrik 2013-03-31 kl. 21:47.
2013-04-01, 13:50
Medlem
Tjacktorsks avatar
Har en fråga ang heroin.

Hur fungerar det inför piss, dvs kan man få ur det ur kroppen fortare genom träning etc som för cannabis?
Cannabis sätter sig ju i fettet, men hur är det med heroin? jag har för mig att det egentligen bara är att vänta ut, dvs det går ej göra något som får det att gå ur fortare?

Dölja vet jag, men få ur det ur kroppen är det jag är ute efter, så har ni några bra tips eller vet något så får ni gärna hjälpa.
2013-04-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartmarknad
hitta info på http://www.svenskabrukarforeningen.se/node/6043
Tydligen någon som varit i kontakt med nån läkare. kopierat där ifrån

Nytt drogtest kan visa Spice

Efter att ha pratat med ansvarig läkare på KS- LAB, så sitter det i, i MAX 2 dygn efter intag. Han har inte stött på att det sitter i längre i något fall. THC lagras i fett, inte de här ämnena.

För tillfället testar de efter följande ämnen när det skickas in på verifiering hos KS, listan ändras regelbundet:

tack. men visar det direkt efter man har rökt i urinet? rökte 3 små bloss sen tog jag urinprov 10-15min senare. det måste ju ändå gå ut i blodet först sen urinet?:S

syntetiska cannabinoider

JWH-122
JWH-015
JWH-200
JWH-018
JWH-210
JWH-019
JWH-250
JWH-073
CP-47
JWH-081
HU-210
tack. men visar det direkt efter man har rökt i urinet? rökte 3 små bloss sen tog jag urinprov 10-15min senare. det måste ju ändå gå ut i blodet först sen urinet?:S
2013-04-01, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedFrank

Lyckades du bli tagen o avpinkad på 15 min?
2013-04-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Lyckades du bli tagen o avpinkad på 15 min?
Nej lämnade prover på en mottagning
2013-04-01, 23:39
Medlem
asdasd7s avatar
Mycket tacksam för hjälp med det här.
Ska lämna urinprov om 7 dagar, har varit nästan helt ren tills igår.
Då tog jag kanske 10 bloss weed, 25 pyrazolam och en pargitan.

Så till frågan, Om jag dricker mycket vatten och pissar ofta de här 7 dagarna innan provet, hjälper det? Alltså lämnar drogerna systemet då. Nu menar jag inte dricka mycket samma dag för att göra provet negativt utan om min teknik skulle fungera?

För att förenkla, urinprov om 7 dagar+dricka mycket vatten och kissa mycket de här 7 dagarna = ?

Tack
2013-04-02, 01:05
Medlem
Vet att det här kan låta som en riktigt dum fråga, men ändå något jag funderar över.

Jag kommer antagligen att få gå på pissprov snart inför ett sommarjobb. Jag tar inga som helst droger så jag har inga problem med att kissa. Dock så verkar det som att pissprovet kommer att ligga på en dålig dag för mig. Att det ser skumt/dåligt ut om man ber att få pissa senare fattar vem som helst. Men om man vänder på det istället, kan det på något sätt tolkas skumt om man ber att få en tidigare tid?

Jag vill verkligen ha jobbet så jag vill inte ens riskera några misstankar, därav min undran hur det kan tolkas från arbetsgivarens håll.

Om någon har en erfarenhet eller några idéer på detta så mottages det med öppna armar. Alla som vill hjälpa till att spåna i frågan är varmt välkomna att göra det.
2013-04-02, 01:15
Medlem
asdasd7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabbo
Vet att det här kan låta som en riktigt dum fråga, men ändå något jag funderar över.

Jag kommer antagligen att få gå på pissprov snart inför ett sommarjobb. Jag tar inga som helst droger så jag har inga problem med att kissa. Dock så verkar det som att pissprovet kommer att ligga på en dålig dag för mig. Att det ser skumt/dåligt ut om man ber att få pissa senare fattar vem som helst. Men om man vänder på det istället, kan det på något sätt tolkas skumt om man ber att få en tidigare tid?

Jag vill verkligen ha jobbet så jag vill inte ens riskera några misstankar, därav min undran hur det kan tolkas från arbetsgivarens håll.

Om någon har en erfarenhet eller några idéer på detta så mottages det med öppna armar. Alla som vill hjälpa till att spåna i frågan är varmt välkomna att göra det.

Det tror jag verkligen inte de reagerar på, om du bokar om i god tid och t.o.m tidigarelägger provet.
Hade du ringt dagen innan och bett de skjuta på det hade de nog misstänkt något.
Är urinet rent har du ingenting att oroa dig för. Det är min mening. Någon annan fbare vet nog mer

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in