2011-09-03, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Har läst mycket och förstår att det är individuellt, men är det ganska bra chans att jag är ren på 8 dagar från senaste joppen?

Hög metabolism, väldigt hög
Har bara käkat rått kött i 4 dagar innan prov
Druckit 10 liter vatten per dag men även vätskedrivande så som citron/citrus (råvarubaserade drycker) och tranbärsdjuice
Tränat ett par dagar innan prov riktigt hårt med att springa (slutar 48 h innan prov)
Är inte fet men inte pinnsmal, man kan se magrutor vid smickrande belysning

Köpte en väldfylld femma runt 20:e juli. Rökte 4-5 ggr / veckan till det tog slut för lite över en vecka sen.

Är inte van rökare, var förmodligen helt ren vid köpet av femman i juli då jag röker så sporadiskt i vanliga fall (ett par ggr / kvartal).

Kommer hydrera och käka B-vitamin 4 timmar innan prov (har mätt så jag vet att färgen inte är för gul eller för transparent). Kreatinhalterna bör vara något förhöjda pga. köttet.

Är det bästa att ta med blekmedel och doppa fingret i fickan vid provet eller hydrera och faila så sett? Tänker om ni tror jag Måste köpa mer tid.

Hej Roader

Hade du bara rökt 1 joppe hade THC:t varit ute på 8 dagar. Dock har du ju puffat i dig en 5a, även om det varit över en något längre period så har THC:t lagrats på dig. Mitt bästa råd är precis vad du själv är inne på, hydrera och gör om provet. Ha citronsyra på fingertoppen om du vill sabba testet.

Lycka till/ Rizzo
2011-09-03, 20:30
Medlem
Ska som väldigt många andra i tråden på drogtest för ett jobb och detta kommer ske om ca 1 vecka. Har sedan jag fick reda på det druckit väldigt mycket vatten och tagit åt mig alla tips i tråden och jag känner mig rätt säker. Det jag dock är lite fundersam över är att om jag torskar blir det några konsekvenser av det förutom att jag inte får jobbet? Då menar jag att dom skulle kunna anmäla mig eller nåt sånt...
2011-09-03, 20:55
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperskula
Har velat och velat om jag ska hydrera eller ej, dom har redan sagt till mig att inte dricka för mycket vatten innan testet, så dom verkar ha stenkoll på sånt! Om jag hydrerar så blir det kreatintillskott.. rått kött låter inte så lockande faktist, men hur ska man ha koll på hyr mycket man ska ta för att det varken ska bli för mycket eller för lite?

Det kan inte bli för mycket, eventuellt då att det blir för mycket för din kropp. (Jag vet inte om kreatin kan bli giftigt om man tar för mycket av det!)

Testerna fungerar som så att det finns ett lägstavärde för såväl drogerna de kollar efter som kreatin. Ligger man under lägstavärdet ger testet inte utslag, i annat fall ger det utslag.

I fallet med kreatin vill du självklart att det ska ge utslag, då detta betyder att du *inte* hydrerat dig (eller, i ditt fall, framgångsrikt maskerat din hydrering).

Det jag vet om detta har jag själv hittat på nätet, så googla lite på typ hydrering eller nåt sånt så kan du läsa vidare på egen hand.

mvh
2011-09-03, 23:07
Medlem
papperskulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Det kan inte bli för mycket, eventuellt då att det blir för mycket för din kropp. (Jag vet inte om kreatin kan bli giftigt om man tar för mycket av det!)

Testerna fungerar som så att det finns ett lägstavärde för såväl drogerna de kollar efter som kreatin. Ligger man under lägstavärdet ger testet inte utslag, i annat fall ger det utslag.

I fallet med kreatin vill du självklart att det ska ge utslag, då detta betyder att du *inte* hydrerat dig (eller, i ditt fall, framgångsrikt maskerat din hydrering).

Det jag vet om detta har jag själv hittat på nätet, så googla lite på typ hydrering eller nåt sånt så kan du läsa vidare på egen hand.

mvh

Tack för att du tog dig tid att svara!

Jag har nu läst på lite mer om hydrering... och det verkar ju vara helt problemfritt? Jag trodde det var så att dom kollade om man hade onormalt höga kreatinvärden samt b-vitaminvärden. Men det känns ändå som att något måste vara negativt med hydrering, jag menar annars skulle väl ingen torska?(dvs så länge man vet om provet någon dag i förväg).
2011-09-03, 23:41
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperskula
Tack för att du tog dig tid att svara!

Jag har nu läst på lite mer om hydrering... och det verkar ju vara helt problemfritt? Jag trodde det var så att dom kollade om man hade onormalt höga kreatinvärden samt b-vitaminvärden. Men det känns ändå som att något måste vara negativt med hydrering, jag menar annars skulle väl ingen torska?(dvs så länge man vet om provet någon dag i förväg).

Tja du... man ska inte lita på allt man läser på internet, så klart, men stämmer det jag har läst är det största problemet att veta hur mycket man bör hydrera sig samt hur mycket man måste kompensera med kreatin.

Det är lite roligt (på ett sorgligt sätt) att tröskelvärdet för THC är lägst av alla droger - m.a.o. så är den drog som stannar kvar i kroppen längst men generellt anses minst skadlig (även i laga mening) den som testet är känsligast för. Det gör det extra svårt att framgångsrikt hydrera sig för att klara ett test just efter att man rökt på.

Jämförelsevis så är tröskelvärdet för tjack avsevärt högre, och även om du använt det intensivt i månadevis så har alla metaboliter lämnat kroppen inom en vecka efter sista dos... Hmm. Vad ska man tycka om den saken egentligen?
2011-09-04, 14:35
Medlem
jarijonssons avatar
Tog igår ett streck tjack 24.00 kommer det att ge utslag på pissprov idag?
2011-09-04, 15:12
Medlem
papperskulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Tja du... man ska inte lita på allt man läser på internet, så klart, men stämmer det jag har läst är det största problemet att veta hur mycket man bör hydrera sig samt hur mycket man måste kompensera med kreatin.

Det är lite roligt (på ett sorgligt sätt) att tröskelvärdet för THC är lägst av alla droger - m.a.o. så är den drog som stannar kvar i kroppen längst men generellt anses minst skadlig (även i laga mening) den som testet är känsligast för. Det gör det extra svårt att framgångsrikt hydrera sig för att klara ett test just efter att man rökt på.

Jämförelsevis så är tröskelvärdet för tjack avsevärt högre, och även om du använt det intensivt i månadevis så har alla metaboliter lämnat kroppen inom en vecka efter sista dos... Hmm. Vad ska man tycka om den saken egentligen?

Jo visst känns det lite orättvist allt att folk som går på lite tyngre droger som tjack osv klarar sig enklare, men så kan det vara här i livet!

Ang hur mycket man ska hydrera sig så borde det väl bara dricka så mycket det bara är fysiskt möjligt samt hälla i sig så mycket kreatin från burken man bara orkar...
2011-09-04, 18:22
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarijonsson
Tog igår ett streck tjack 24.00 kommer det att ge utslag på pissprov idag?
Ja. Om du kan skjuta upp provet några dagar till lär du klara dig, men det hinner definitivt inte gå ur på ett dygn.
2011-09-04, 20:19
Medlem
josh12s avatar
Hade ett urinprov för en vecka sedan snart. Hade innan det provet bara rökt 3-4 bloss på en joppe 14 dagar innan provet. Känns som det är lugnt men har hört olika från massa kompisar, men visst fan borde så lite gå ut på två veckor?

Nojjar förhoppningsvis i onödan, sjukt viktigt att det är negativt för det är ett bra jobb som jag hoppas få.

Tack på förhand gubbar.
2011-09-04, 20:24
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josh12
Hade ett urinprov för en vecka sedan snart. Hade innan det provet bara rökt 3-4 bloss på en joppe 14 dagar innan provet. Känns som det är lugnt men har hört olika från massa kompisar, men visst fan borde så lite gå ut på två veckor?

Nojjar förhoppningsvis i onödan, sjukt viktigt att det är negativt för det är ett bra jobb som jag hoppas få.

Tack på förhand gubbar.
Du var antagligen ren långt innan provet.
2011-09-04, 23:31
Medlem
Ska på drogtest på onsdag, har rökt cb, men tror till 99% att jag är ren........ det jag undrar är om det finns någon anledning till att inte hydrera?
2011-09-04, 23:38
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muinimula
Ska på drogtest på onsdag, har rökt cb, men tror till 99% att jag är ren........ det jag undrar är om det finns någon anledning till att inte hydrera?
Om du hydrerar utan att höja ditt kreatinvärde riskerar ditt prov att ogiltigförklaras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in