2012-08-19, 14:52
Medlem
affemelikes avatar
Pissar positivt 9 dar efter amfetamin, har kört på etylfenidat kan detta påverka?

5 o 6 APB nån som vet om man blir positiv på amfetamin på urinprov?
2012-08-19, 21:10
Medlem
TorstenFlincks avatar
Ska på urinprov imorgon, dök upp helt oväntat. Från och med imorgon är det 11 dagar sedan jag rökte senast och mängderna jag rökt är rätt stora, varje dag i 9 dagar. Osäker på om jag var positiv eller inte innan denna 9 dagarsperiod dagligt rökande men några dagar innan så har jag rökt ca 4 g braj uppdelat på ett par dagar. Bör jag försöka fuska på provet eller? Har bastat osv men funderar på att vara vaken hela natten och dricka vatten. Väger 80 kg.
2012-08-20, 01:48
Medlem
affemelikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorstenFlinck
Ska på urinprov imorgon, dök upp helt oväntat. Från och med imorgon är det 11 dagar sedan jag rökte senast och mängderna jag rökt är rätt stora, varje dag i 9 dagar. Osäker på om jag var positiv eller inte innan denna 9 dagarsperiod dagligt rökande men några dagar innan så har jag rökt ca 4 g braj uppdelat på ett par dagar. Bör jag försöka fuska på provet eller? Har bastat osv men funderar på att vara vaken hela natten och dricka vatten. Väger 80 kg.

Hyffsat stor risk att du pissar positivt då det lagras i fett MYCKET vatten och b-vit tabs (för färgen på urinens skull) När du pissar imorgon så pissa första skvätten i toan, andra skvätten i muggen (renast piss) och sista i toan

Lycka till!
2012-08-20, 08:14
Medlem
atzes avatar
Om jag äter hampa-proteinpulver när jag tränar. Syns thc när jag pissar?
2012-08-20, 13:30
Medlem
Ofta läser man i olika trådar på internet (och även här på FB) att urinen är ren på amfetamin efter 3-4 dagar. På Rättsmedicinalverkets hemsida kan man läsa:

"Efter avslutat intag kan man påvisa amfetamin upp till en vecka i urinen."

http://www.rmv.se/index.php?id=146

Även här står det att det kan ses i upp till 6 dagar (scrolla ner en bit).

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=2260

Alltså verkar det som att den, som jag tolkar det, allmäna uppfattningen att man är ren efter cirka 72h är fel. Man bör alltså inte ta något på en vecka om man ska klara ett prov.
2012-08-20, 14:57
Medlem
A-llusions avatar
Men dricker du mycket vatten kvällen innan med b-vitaminer (vet inte om magnesium har nåt som kan påverka med,på ett bra sätt naturligtvis) oavsett mängd och vad du tagit och dricker mycket vatten samma dag med b-vitaminer så pisset färgas,då bör det väll visa negativt oavsett,eller?
Bara en fråga jag är nyfiken på!
2012-08-20, 15:23
Medlem
suqas avatar
Hur länge tar det för 5mg alprazolam att gå ur blodet? Klarar man sig på 20h vid blodprov?

Dessa 5mg var intagna vid ett tillfälle, inte käkat benso på många veckor innan det.
2012-08-20, 16:22
Medlem
valiumvaliums avatar
urinprov imorgon. Intagit pentedrone i mycket liten mängd. Trodde av någon anledning att det var helt lugnt och inte syndes.

Syns det eller inte på en vanlig urinsticka a´la landstinget?
2012-08-20, 17:21
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valiumvalium
urinprov imorgon. Intagit pentedrone i mycket liten mängd. Trodde av någon anledning att det var helt lugnt och inte syndes.

Syns det eller inte på en vanlig urinsticka a´la landstinget?

Pentedrone är väll en RC-drog?
Iaf sist jag tog det,sämsta RC:n jag provat med men det finns ju olika batcher så det som skulle kunna hända är att det ger utslag på amfetamin om dom är riktigt fula och lagt in lite där.
Det grammet jag provade låg på över 98% renhet så jag personligen tror inte det kommer ge utslag men bara vad jag tror.
Finns säkert nån mer kunnigare här än jag på det
2012-08-20, 17:40
Medlem
valiumvaliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-llusion
Pentedrone är väll en RC-drog?
Iaf sist jag tog det,sämsta RC:n jag provat med men det finns ju olika batcher så det som skulle kunna hända är att det ger utslag på amfetamin om dom är riktigt fula och lagt in lite där.
Det grammet jag provade låg på över 98% renhet så jag personligen tror inte det kommer ge utslag men bara vad jag tror.
Finns säkert nån mer kunnigare här än jag på det

Tack.

Det kan inte ge utslag för ecstasy då eller liknande då?

Det är ett rutinprov efter långpermission från psyket.

Vad tror ni, syns det eller inte?
2012-08-20, 18:00
Medlem
TorstenFlincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affemelike
Hyffsat stor risk att du pissar positivt då det lagras i fett MYCKET vatten och b-vit tabs (för färgen på urinens skull) När du pissar imorgon så pissa första skvätten i toan, andra skvätten i muggen (renast piss) och sista i toan

Lycka till!

Jo, det är det, jag tog det säkra före det osäkra och sket i att gå dit istället. Hade ingen b-vitamin så jag ska skylla på att jag inte fått något leg ännu, vilket faktiskt är sant. Man måste legitimera sig första gången man går dit så det borde vara lugnt. Man vet aldrig med soc, dom har skickat mig till behandling för CB-bruk tidigare också.
2012-08-20, 18:06
Medlem
TorstenFlincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-llusion
Men dricker du mycket vatten kvällen innan med b-vitaminer (vet inte om magnesium har nåt som kan påverka med,på ett bra sätt naturligtvis) oavsett mängd och vad du tagit och dricker mycket vatten samma dag med b-vitaminer så pisset färgas,då bör det väll visa negativt oavsett,eller?
Bara en fråga jag är nyfiken på!

Jo, i och med att man späder ut sitt urin med vatten. Man pissar alltså inte ut urin utan vatten. Det är dock inte en säker metod helt då dom kan kolla kreatinhalter med mera. Det kan iofs åtgärdas med kreatintillskott

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in