Citat:
Ursprungligen postat av eisrow
Tjenare undrar om någon vaken flashbackare kan ge mig ett snabbt svar på denna fråga.
Jag undrar om transportstyrelsen kan kräva ett urinprov av mig (om någon dag) för att få mitt körkortstilstånd? Har alltså ett ringa nark i ryggsäcken, haft mitt tillstånd tills tre veckor sedan (varigt för lat för att ta körkortet) men ska då ta en intensiv nästa vecka då jag fick veta att mitt körkortstillstånd gått ut (fem års tid).
För att klarifisera: Kan de bli så att dem anser att jag måste lämna UP för att visa mig ren men testar mig bara en gång istället för 8ggr på sex månader, och då kan de krävas direkt (typ i övermogon=???
Tacksam för svar snabba svar =)
Jag tror att inget händer eftersom det har gått så lång tid nu men har du otur kan de få fnatt och plocka upp dina papper och utsätta dig för helvetets utredning. Men om detta skulle ske handlar det aldrig om ett enda urinprov utan flera stycken oanmälda drogtest under en viss tid. Vi får hoppas att du har turen med dig denna gången och lycka till på uppkörningen.
Citat:
Ursprungligen postat av robinkaal
substans: ur-144 Nu är det så att jag har gjort ett urinprov som skickades in på labb för analys så då till frågan kommer det ge utslag på testresultaten. Kan tillägga att dom vet vilken substans det är och dom kommer leta efter nätdroger.
Mvh
Skönt att du äntligen postade rätt! Sprid vidare detta till dina nära och kära för att minimera att fler gör samma slarviga misstag som du gjorde. Nu till frågan!
Det kan mycket väl vara så att ur-144 kan visas på drogtest, har inte direkt någon koll på alla de där spice-sorterna. Karolinska har en del information om vilka droger de kan detektera så ett tips är att kolla in deras hemsida, tror de kan se runt 60st nätdroger i dagsläget. Vet du vilket sjukhus eller SKL som skall genomföra analysen förresten?
Tack åter igen för en fullkomlig regelrätt postning. TACK!