2011-09-14, 18:31
Medlem
Kronoparks hunds avatar
Någon som vet hur länge sub sitter i? har piss i morgon tog lite lite i lördags
2011-09-14, 23:00
Medlem
Kronoparks hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronoparks hund
Någon som vet hur länge sub sitter i? har piss i morgon tog lite lite i lördags

någon?
2011-09-15, 02:24
Medlem
CosMoes avatar
Tjenixen, lånar det här kontot lite hastigt..

Läget förhåller sig som följande, Det är oroliga tider i orten, mer eller mindre alla polare som jag brukar röka med har fått husrannsakan under senare tid, vid dessa rannsakningar har snuten frågat efter mig.. så jag sitte mer eller mindre bara och väntar på att det ska knacka på dörren..

Nu till min frågeställning; en handfull av mina vänner har torskat på drograttfylleri, och dessa säger att om du blir stoppad av snuten vid framförning av ett fordon så är det inga 12 timmars häktning som gäller vid vägran av UP, utan de håller dig tills du har pissat. Blodprov får de ta med våld, det är jag medvetten om.

Så med tanke på att jag står med på deras lista över potentiella knarkare, skulle bli stoppad av snuten när jag är ute och kör bil (behöver bilen till skolan) så kommer de ta mig för misstanke om drograttfylla, och så i förlängningen skulle jag bli Tvungen att lämna UP på stationen. Och sedemera åka på ett ringa narkotikabrott.

*Stämmer det mina polare påstår att man är tvungen att pissa förr eller senare vid drograttfylla?

*skulle jag ta cykeln till skolan, kan de ta mig för drograttfylla då? Vet att man kan åka på rattfylla /styrstångsfylla eller vad det kallas?

Är väldigt tacksam för svar
2011-09-15, 20:28
Medlem
papperskulas avatar
Kan informera er om att det inte går att lita på stickor man beställer från nätet, iaf inte dom på nätapoteket, så nu vet ni det! Hur lång tid efter test skickats in till labb kan man räkna med att få svar?
2011-09-16, 17:32
Medlem
dllps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperskula
Kan informera er om att det inte går att lita på stickor man beställer från nätet, iaf inte dom på nätapoteket, så nu vet ni det! Hur lång tid efter test skickats in till labb kan man räkna med att få svar?
Tog ca 9 dagar för mig men det varierar väl
2011-09-16, 18:35
Medlem
Citat:

Mitt tog 3 dagar innan svar.

Citat:
Ursprungligen postat av dllp
Tog ca 9 dagar för mig men det varierar väl

Jävlar vilken jobbig väntan.. vilket labb skickades ditt till?
2011-09-19, 16:24
Medlem
psaicos avatar
Behöver AKUT HJÄLP !!

Blev pissad i lördags, sa först att jag aldrig rökt osv men de såg på mig att jag var påverkad. När jag fick reda på att jag skulle få pissa så erkände jag, samma sak under förhöret (blev inte inspelat). Nu undrar jag följande:

Hur fan ska jag göra för att inte få hem brevet? Är över 18 så mina föräldrar vet inte om det än, kommer bli katastrof ifall dom får reda på det... Bor alltså fortfarande hemma. Var på stationen idag och frågade och de sa att det inte går att göra något åt saken, men vad fan på något sätt måste man väl kunna fixa det?! En klasskompis sa att det gick att bara gå till polisen och ta sitt besked där, eller byta adress. Snackade i telefon med en snubbe på "upplysningen" som det heter och han sa samma sak, att det förmodligen inte gick. Ska ringa till specialroten på fredag då det inte fanns någon som kunde snacka med mig innan dess.

Hur lång tid kommer det ta ungefär tills jag får hem brevet?

Påverkar detta mitt körkort? Har inte börjat övningsköra än, men har fått tillstånd.

Tack som fan för seriösa svar (snälla fokusera bara på vad jag kan göra nu, inte vad jag gjort...) !!!!
2011-09-20, 12:18
Medlem
dllps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muinimula
Mitt tog 3 dagar innan svar.

Jävlar vilken jobbig väntan.. vilket labb skickades ditt till?

Karolinska tror jag, Var en jävligt nervig vecka kan jag säga
2011-09-20, 16:39
Medlem
NostradamusJRs avatar
Tjabba, en polare ringde nyss och var i behov av information och istället för att vara dryg och säga just fucking google it så tänkte jag kolla med er. Det är trots allt en konstig situation.

Pisstest - extreeeemt svagt utslag på cannabis då det ändå var ett tag sen hon rökte. Gav även ett extreeeeeeeeeeemt svagt streck på amfetaminer och hon har varken dragit tjack eller någon annan CS samt concerta/ritalin.

Jag bad henne vara på dem och kräva ett blodprov, där inget kommer synas överhuvudtaget.

Men hur funkar det egentligen? Är hon redan körd? Kan hon bitas tillbaka och säga att deras stickor måste ha varit defekta (de måste ju fan varit det om det gav utslag på CS också)

Hon är beredd på att ta det till rättegång men håller det där med att "assååå jag var på en feeest och alla satt och rökte konstiga cigaretter så jag måste ju fått i mig det passivt, det visade ju trots allt extreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemt svagt" Hon kommer ju även, om hon får, ett rent blodprov i bakfickan.

Hon har inte erkänt någonting.
2011-09-20, 17:14
Medlem
Ritalinsmurfens avatar
Citat:
Jösses.. att du ens var orolig, 40 dagar är ju väldigt mycket även om du skulle bolmat i något år innan, du var förmodligen ren efter MAX 2 veckor.

Jag däremot har galet ont i magen av oro, ska dit på Fredag, 22 dagar rökfria dagar kommer det bli, rökt iaf en 10a utspritt på månaden innan...

Är ren enligt drogtesterna jag beställde från nätapoteket.se, men ingen som har bekräftat/dementerat hur mycket man kan lita på dessa!

Tjenare Papperskula.Jag blev patient på en beroendeenhet för ca 10 år sedan och jag hade rökat gräs
Varje dag i ca 5 år.Sista året blev det ungefär 5gr/dag.Det tog ca 2 månader innan mina pisseprov blev rena.
Jag odlade mitt gräs själv och det var grymt bra styrka på det.Kanske därför det fanns kvar i kroppen så länge
2011-09-20, 22:05
Medlem
papperskulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritalinsmurfen
Tjenare Papperskula.Jag blev patient på en beroendeenhet för ca 10 år sedan och jag hade rökat gräs
Varje dag i ca 5 år.Sista året blev det ungefär 5gr/dag.Det tog ca 2 månader innan mina pisseprov blev rena.
Jag odlade mitt gräs själv och det var grymt bra styrka på det.Kanske därför det fanns kvar i kroppen så länge

Jo men han hade rökt 2g totalt, och 40 rena dagar efter det, lite skillnad! Men fan skrev du sådär för, jag väntar ju fortfarande på svar här, nu gjorde du mig ännu mer orolig hehe..

Men börjar inse mer och mer efter ha läst och läst överallt efter info att jag kommer torska... Kan jag vänta mig några påföljder mer än att jag inte får jobbet? Tänker på polisanmälan , om dom informerar min nuvarande arbetsgivare (Dom vet vilket företag jag jobbar på, ett känt som säkert haft med drogtestföretaget att göra tidigare).

Antar att jag bara lägger upp mardrömsscenarion nu men vill ändå höra från folk med erfarenhet.
2011-09-20, 23:49
Medlem
Ritalinsmurfens avatar
Hej igen Papperskula

Jag läste ditt tidigare inlägg angående hur mycke du hade rökat och att du varit ren i 22 dagar.Jag tror inte du kommer pissa positivt efter så lång tid.
Det var flera år sedan jag lämnade prov själv nu,men jag kommer ihåg att de alltid blev arga när jag hade druckit mycke vatten innan jag lämnade kisseprov så det kan du ju prova om fortfarande är orolig att torska

//Lycka till hoppas det går bra för dig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in