Tjenixen, lånar det här kontot lite hastigt..
Läget förhåller sig som följande, Det är oroliga tider i orten, mer eller mindre alla polare som jag brukar röka med har fått husrannsakan under senare tid, vid dessa rannsakningar har snuten frågat efter mig.. så jag sitte mer eller mindre bara och väntar på att det ska knacka på dörren..
Nu till min frågeställning; en handfull av mina vänner har torskat på drograttfylleri, och dessa säger att om du blir stoppad av snuten vid framförning av ett fordon så är det inga 12 timmars häktning som gäller vid vägran av UP, utan de håller dig tills du har pissat. Blodprov får de ta med våld, det är jag medvetten om.
Så med tanke på att jag står med på deras lista över potentiella knarkare, skulle bli stoppad av snuten när jag är ute och kör bil (behöver bilen till skolan) så kommer de ta mig för misstanke om drograttfylla, och så i förlängningen skulle jag bli Tvungen att lämna UP på stationen. Och sedemera åka på ett ringa narkotikabrott.
*Stämmer det mina polare påstår att man är tvungen att pissa förr eller senare vid drograttfylla?
*skulle jag ta cykeln till skolan, kan de ta mig för drograttfylla då? Vet att man kan åka på rattfylla /styrstångsfylla eller vad det kallas?
Är väldigt tacksam för svar