2010-09-01, 19:41
Medlem
Xqizs avatar
Tjenna
Är visstidsanställd på ett företag och fick veta idag att vi ska göra slumpmässiga drog test på jobbet. Tror det var att 3st som skulle göra det varannan månad.

Frågan är nu om jag inte klara provet på grund av cannabis i kroppen kommer jag få sparken? Hur är reglerna där? Eller kommer dom bara erbjuda hjälp och sen att jag får ta prov oftare..?
2010-09-02, 01:19
Medlem
Hej hej alla livsnjutare !

Nu e de så att jag hyr ut min kropp i forskningens namn och ska på en hälsokontroll innan ja får delta. Där ska jag ta blodprov och pissa. Min fråga är fall någon vet fall dom kollar efter droger i de urin provet ?rökte en del i lördags
2010-09-02, 19:02
Medlem
Hur länge sitter Xanor stavar i kroppen vid urinprov?
Ska på ett närsom så högdospreparat och lågdospreparat säger mig inte mycket?
2010-09-02, 19:09
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xqiz
Tjenna
Är visstidsanställd på ett företag och fick veta idag att vi ska göra slumpmässiga drog test på jobbet. Tror det var att 3st som skulle göra det varannan månad.

Frågan är nu om jag inte klara provet på grund av cannabis i kroppen kommer jag få sparken? Hur är reglerna där? Eller kommer dom bara erbjuda hjälp och sen att jag får ta prov oftare..?
Det är säkert olika från företag till företag. Säg vilket företag det gäller så kanske någon kan delge lite av sin erfarenhet.
Citat:
Ursprungligen postat av Sewlan
Hur länge sitter Xanor stavar i kroppen vid urinprov?
Ska på ett närsom så högdospreparat och lågdospreparat säger mig inte mycket?
Vid enstaka intag runt en halv vecka.
2010-09-02, 19:12
Medlem
Jag har la käkat on/off två veckor. Kanske 10 Fm1 och 10 stavar. på två veckor.
Finns de på nåt sätt man kan göra så de går snabbare att få ut benzo ur kroppen?
2010-09-02, 19:22
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Jag har la käkat on/off två veckor. Kanske 10 Fm1 och 10 stavar. på två veckor.
Finns de på nåt sätt man kan göra så de går snabbare att få ut benzo ur kroppen?
I teorin så har flunitrazepams metaboliter en väldigt lång halveringstid vilket betyder att det tar lång tid att bli ren. Men i praktiken verkar det som att folk blir rena fort (inom en vecka i alla fall).
2010-09-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
I teorin så har flunitrazepams metaboliter en väldigt lång halveringstid vilket betyder att det tar lång tid att bli ren. Men i praktiken verkar det som att folk blir rena fort (inom en vecka i alla fall).

Jag har hört att Fm1 ska sitta i som xanor5or men inget bevis på det.
Så omm jag håller mig till nästa torsdag är jag 80% ren? :P
Men finns de inget sätt att få ut grejorna tidigare?
Pissar för körkort btw.
2010-09-02, 20:37
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Jag har hört att Fm1 ska sitta i som xanor5or men inget bevis på det.
Så omm jag håller mig till nästa torsdag är jag 80% ren? :P
Men finns de inget sätt att få ut grejorna tidigare?
Pissar för körkort btw.
Xanoren är säkerligen ute då, fm1 vet jag inte. Har bara läst lite teori om det och hört lösa rykten om att folk har pissat negativt efter ett fåtal dagar efter intag av flunitrazepam. Så jag kan ju inte svara med säkerhet.
Ett enkelt sätt att sänka koncentrationen av det/de oönskade ämnet/ämnena är att dricka mycket vatten innan provet. De kommer dock att se att ditt urin är väldigt utspätt. För att dölja detta kan du dricka kreatin.
Finns en del att läsa om det.
2010-09-02, 22:07
Medlem
Ska testa detta, tackar!
2010-09-04, 20:11
Medlem
.-.-.s avatar
Är det inte lite bajsigt i programmen där man alltid är misstänkt så fort ett streck syns halvtaskigt.Enligt testerna så är man ren då men enligt personalen så är man knappast det.
Det blir analys på direkten.

På stickorna är gränsvärdena för benzo 300ng/ml
Finns det några liknande gränser för att man ska kunna åka på ringa, får man ha en del benzo i kroppen?
2010-09-05, 00:37
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Är det inte lite bajsigt i programmen där man alltid är misstänkt så fort ett streck syns halvtaskigt.Enligt testerna så är man ren då men enligt personalen så är man knappast det.
Det blir analys på direkten.

På stickorna är gränsvärdena för benzo 300ng/ml
Finns det några liknande gränser för att man ska kunna åka på ringa, får man ha en del benzo i kroppen?
Det spelar väl ingen roll om de verifierar urinet med hjälp av en annan metod? Det är väl bättre att vara säker än osäker. Sen så kan man väl diskutera hur mycket det kostar om drogtesterna analyseras på lab allt för ofta.
2010-09-06, 16:51
Medlem
Hur stor är chansen att en man som rökt månader i sträck med några små 3-5dagars uppehåll lite här och där hinner bli ren på 18 dagar?
längd 173cm
vikt 55-60kg.

Är smal som en sticka och har svårt att gå upp i vikt så hoppas det ska gå att bränna bort ganska lätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in