2011-10-29, 09:52
Medlem
PenisJuices avatar
Angående halveringstider...

Jag har inte hittat någon info om sådant, men jag brukar räkna på att nivåer under 1mg är lugna.
2011-10-29, 13:37
Medlem
brittishmeats avatar
Det verkar ju fan helt sjukt att svenska staten håller på att ta urin prov på var och varannan människa i Sverige! (har inte bott i sverige på ganska länge så jag har bara fått den uppfattningen här på FB)
Men vad tycker dom att det skall bidra med?
Dom som frivilligt går med på vård behöver ju inte lämna urinprov eftersom det är just upp till dom själva om dom vill sluta och inte.
Polisen bör ju rimligtvis inte ha resurser till att jaga helg knarkare på nattklubbar eftersom dom är så fruktansvärt överbelastade och inte lyckas lösa 'allvarliga' brott?
En 'langare' springer väl knappats runt och 'visar upp sig' påtänd så dom tror att det är såna dom skall få fast genom urin prov?
Sverige måste väl var det enda landet det är förbjudet att ha narkotika 'inne i sin kropp'?
Och om det nu är det så måste det ju vara ett extremt pyttelitet fjant brott som det bara kan läggas resurser på när det är riktigt mycket överflöd i statskassan?
2011-10-29, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Angående halveringstider...

Jag har inte hittat någon info om sådant, men jag brukar räkna på att nivåer under 1mg är lugna.

Är det av egen erfarenhet på sticka eller analys ?
Efter en vecka tycker man att ett låg dos benzo borde vara ute ur kroppen oavsett om man tar 10 mg eller 1 mg men så länge man inte vet fakta så känns det dumdristigt att chansa.

Dessa Etizolam måste vara bra för dom som lämnar UP med en halverings tid på 6h så måste denna substand vara ur kroppen relativt fort.
2011-10-29, 17:24
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunko
Är det av egen erfarenhet på sticka eller analys ?
Efter en vecka tycker man att ett låg dos benzo borde vara ute ur kroppen oavsett om man tar 10 mg eller 1 mg men så länge man inte vet fakta så känns det dumdristigt att chansa.

Dessa Etizolam måste vara bra för dom som lämnar UP med en halverings tid på 6h så måste denna substand vara ur kroppen relativt fort.

Jag har använt den bedömningen när jag lämnat prover, japp. Dock har jag tagit i i överkant och räknat på 0,5mg för att vara på den säkra sidan. Hur lågt man ska räkna beror på vilken drog man tagit och vilket gränsvärde som är satt för den klassen av kemikalier, samt hur mycket vätska man har i kroppen. Mängden vätska är ju såklart svår att avgöra, men räknar man lågt lär man ha säkerhetsmarginaler!

T.ex så är gränsvärdet för amfetamin satt till 300ng per ml vätska.

1g = 1000mg = 1000000000ng

1mg = 1000000ng

0,5mg = 500000ng

0,5mg utspätt i 2 liter (=2000ml) vatten blir därför 500000/2000 (=250ng/ml) Vi hamnar alltså under gränsvärdet. Gränsvärdet för THC är dock satt mycket lägre, och redan vid 50ng/ml ger ett stickprov utslag som positivt för THC. Alltså hade vi inte klarat testet om vi hade rökt på.

Här finns en lista med gränsvärden:
http://www.concateno.se/produkter-och-metodval/gransvarden/
2011-10-29, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eduardo.sanchez
hej hej alla ni som sitter på kunskap
undrar om 6 x 3mg bromazepam hinner rinna ut ur urinet tills på tisdag eftermiddag? alla intagna idag, mådde riktigt dåligt och då är det svårt att låta bli.
tack på förhand

verkligen ingen som vet? tog totalt 9 stycken i fredags, när kan jag pissa rent tror ni? nojjar ur! e jätte tacksam för lite hjälp
2011-10-29, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Jag har använt den bedömningen när jag lämnat prover, japp. Dock har jag tagit i i överkant och räknat på 0,5mg för att vara på den säkra sidan. Hur lågt man ska räkna beror på vilken drog man tagit och vilket gränsvärde som är satt för den klassen av kemikalier, samt hur mycket vätska man har i kroppen. Mängden vätska är ju såklart svår att avgöra, men räknar man lågt lär man ha säkerhetsmarginaler!

T.ex så är gränsvärdet för amfetamin satt till 300ng per ml vätska.

1g = 1000mg = 1000000000ng

1mg = 1000000ng

0,5mg = 500000ng

0,5mg utspätt i 2 liter (=2000ml) vatten blir därför 500000/2000 (=250ng/ml) Vi hamnar alltså under gränsvärdet. Gränsvärdet för THC är dock satt mycket lägre, och redan vid 50ng/ml ger ett stickprov utslag som positivt för THC. Alltså hade vi inte klarat testet om vi hade rökt på.

Här finns en lista med gränsvärden:
http://www.concateno.se/produkter-och-metodval/gransvarden/

Tackar för detta. Ska försöka hålla mig under 0,2 mg när jag lämnar mitt UP samt dricka lagom med vatten så borde jag vara safe.
2011-11-09, 19:45
Medlem
tja nu är det så att jag har rökt 6 gånger under 1 månad.
jag väger bara 60 kg och senast jag rökte var för 2 dagar sedan så min fråga är när tror ni jag är ren?
2011-11-09, 23:36
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskans
tja nu är det så att jag har rökt 6 gånger under 1 månad.
jag väger bara 60 kg och senast jag rökte var för 2 dagar sedan så min fråga är när tror ni jag är ren?

Helt ren?

Det långa svaret;

Citat:
Ursprungligen postat av http://www.thegooddrugsguide.com/cannabis/drugtests.htm
When you ask the question “How long does marijuana stay in your system?” you need to take into account the fact that there is no simple answer to this question. Quite simply, it’s argued both that THC never leaves your brain, as well as that there are several different factors which can affect whether or not you test positive for marijuana use.

The speed at which marijuana leaves your body depends both on the speed of your metabolism, as well as on the half life of THC. Unlike most other substances, the half-life of THC can vary quite a bit, depending on who is using it, when it’s used, and several other factors. For example, it’s estimated that THC can have a half life that ranges anywhere from 1-10 days. It’s almost impossible to find out what that half life is, which means that it is very difficult to use it to calculate how long it will take for all of the THC to leave your body.

Not only that, but your metabolism and how much marijuana you smoked will also have an effect on the length of time that it will take you before you can test without testing positive for marijuana use. After all, the half-life is only the length of time that it takes for you to lose half of the THC that is in your system. If you’ve smoked a lot of marijuana, then it will take you longer before the THC in your body drops back below the amount that is detectable by most drug tests.

For this reason, when you ask “How long does marijuana stay in your system?” you have to realize that it’s very unlikely that you’ll be able to get a usable answer. The most common period of time is anywhere from 3-30 days, depending on your metabolism and the amount of marijuana that you’ve smoked. This is unfortunate, since it means that while most drug tests can only turn up evidence of other drugs if you’ve been taking the drug within a few days of the drug test, marijuana could still be detected in a urine test up to a month after the last time it is used.

Det korta svaret;
Ta mängden cannabis du rökt och dela med 10. (10% aktiva substanser lär vara högt räknat)
Räkna med en halveringstid på 60 timmar. "Ren" i drogtestshänseende är du när mängden THC fallit under 50ng (nanogram) per milliliter kroppsvätska.

Se min post ovan på denna sida för info kring hur man (grovt) räknar ut ng/ml kroppsvätska. Var konservativ med bedömningen av mängd kroppsvätska så har du säkerhetsmarginaler.

mvh
2011-11-13, 15:44
Medlem
Hej!

Har en viktig fråga och är jättetacksam för svar.

Ska ev. drogtesta mig inför en anställning på ett jobb. Det är alltså ett frivilligt drogtest.
Om jag skulle testa positivt för cannabis, kan det få andra påföljder än att jag inte kommer få jobbet?
dvs kan polis kopplas in? kan jag bli straffad? kan jag behöva gå och pissa fler gånger? kopplas soc in?
hamnar jag i nåt register?
om det enbart är jobbet som står på spel så kan jag tänka mig att chansa och göra det. men då vill jag vara säker på att det inte får några andra påföljder!

så, hur ligger det till?
2011-11-13, 22:11
Medlem
Har en kompis som var full i fredags och på efterfesten rökte han hasch för första gången någonsin, han delade då en ihoprullad med två andra personer och han uppskattade att han kanske tog en 4-5 bloss. Han har nu i veckan möjlighet att få ett riktigt bra jobb och är rädd och riktigt nojig för att detta då kan innebära att det blir drogtest.
Han har ingen aning om hur starkt det men han sa att han kände sig ganska påverkad av det iaf. Tänkte försöka lugna och hjälpa han så här kommer några frågor:

- Hur långt tid uppskattar ni det kommer ta innan han är helt ren?
- Vad ska han göra för att bli ren så snabbt som möjligt?

*Edit: Skulle uppskatta att han är 180 cm lång och väger cirka 75 kg.
Senast redigerad av Gimbo 2011-11-13 kl. 23:02.
2011-11-13, 23:07
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimbo
Har en kompis som var full i fredags och på efterfesten rökte han hasch för första gången någonsin, han delade då en ihoprullad med två andra personer och han uppskattade att han kanske tog en 4-5 bloss. Han har nu i veckan möjlighet att få ett riktigt bra jobb och är rädd och riktigt nojig för att detta då kan innebära att det blir drogtest.
Han har ingen aning om hur starkt det men han sa att han kände sig ganska påverkad av det iaf. Tänkte försöka lugna och hjälpa han så här kommer några frågor:

- Hur långt tid uppskattar ni det kommer ta innan han är helt ren?
- Vad ska han göra för att bli ren så snabbt som möjligt?

*Edit: Skulle uppskatta att han är 180 cm lång och väger cirka 75 kg.

Han måste lägga sig själv naken på rygg, rulla ihop sig till en liten boll så han har knäna på varsin sida om huvudet, och sen urinera sig själv i munnen.

Nä men seriöst. De kommer inte drogtesta honom när han är där på intervjun, och låter han bli att röka på mer så är han ren senast på onsdag.
2011-11-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debarket
Hej!

Har en viktig fråga och är jättetacksam för svar.

Ska ev. drogtesta mig inför en anställning på ett jobb. Det är alltså ett frivilligt drogtest.
Om jag skulle testa positivt för cannabis, kan det få andra påföljder än att jag inte kommer få jobbet?
dvs kan polis kopplas in? kan jag bli straffad? kan jag behöva gå och pissa fler gånger? kopplas soc in?
hamnar jag i nåt register?
om det enbart är jobbet som står på spel så kan jag tänka mig att chansa och göra det. men då vill jag vara säker på att det inte får några andra påföljder!

så, hur ligger det till?

sorry för spam men behöver verkligen svar på detta snarast... borde väl finnas ett enkelt svar tycker man men jag hittar ingenting...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in