2011-07-27, 02:05
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fakiren08
Det verkar inte som att det går att edita mitt tidigare inlägg.

Jag skulle också vilja veta hur ett standard urinprov går till. Har googlat men inte hittat. Är det alltid så att man kissar i en behållare och de doppar i en sticka. Vid utslag på THC går det iväg till labb och utan utslag går det ej iväg?
Kan de se exakt när man har rökt sin sista spliff vid utslag på THC?

Kram!
Prodecuren beror givetvis på var du testar dig - om dina föräldrar bara "vill ha koll" på dig så kanske de nöjer sig med att köpa stickor själva och utföra testerna i hemmet? I så fall finns det givetvis ingen mer än du och dina föräldrar som vet om testets resultat...

Ett test kan aldrig under några som helst förutsättningar visa exakt när du senast rökte. Det närmaste detta man kan komma är väl salivprov (vilket är väldigt ovanligt) vilket visar om man har rökt de senaste timmarna eller ej, alternativt blodprov som visar detsamma fast för det senaste dygnet. Det man kan se i ett urin- eller blodprov är koncentrationen av THC eller dess metaboliter, vilket (även om det möjligen ger en fingervisning om mängd och/eller tidpunkt för senaste röktillfälle) definitivt inte kan ge några exakta svar.
2011-07-29, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rizzo7
God afton FBare

Många frågor ställs kring hur lång tid det tar för THC att försvinna från kroppen. Givetvis är detta högst individuellt av en rad olika anledningar. Men ska ändå skriva ner hur lång tid det tog för mig, så andra som känner igen sig på min beskrivning får lite riktlinjer att hålla sig till.

Man 30år
Vikt ca 80kg
Längd ca 180 cm
In use Har under 2veckors tid rökt dunderröka, och då menar jag det bästa (i vissa länder är det betydligt lättare att få tag på helt enkelt ) Hur många gram det blev per dag under dessa två veckor vet jag inte, men låt oss säga ca 3 gram. Var innan dessa två veckor helt ren, hade inte rökt på över 2 månader.

För att snabba på utsöndringen av THC tränar jag 6ggr/veckan. Mycket konditionsträning, 1 mil minst 5 ggr/veckan.

Har för detta ändamål inhandlat THC-urinprovsstickor som mäter enda ner till 25 ng/ml, proven är med andra ord extremt känsliga.

Återkommer med resultat löpande. Ni andra får även gärna kommentera vad ni tror, hur lång tid kommer det ta för mig att bli ren från dessa två veckors rökande. Kom ihåg att jag konditionstränar så gått som varje dag.

Hälsningar
Rizzo

Fortfarande positiv enligt stickorna (för vidare info se text ovan). Hade inte förväntat mig någonting annat heller, än så länge är det bara 15 dagar sedan jag bröt rökningen.
(Inlägget från 110726 är inte första "rena" dagen)

Hälsn. Rizzo
2011-07-29, 21:26
Medlem
masterior26s avatar
Jag tog 15 mg xanor idag det borde väll vara ute på tisdag alltså 5-6 dagar?
2011-07-29, 22:21
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Jag tog 15 mg xanor idag det borde väll vara ute på tisdag alltså 5-6 dagar?
Snarare 4 dagar till det är tisdag. Finns dock en risk att du fortfarande positiv för att du har tagit så mkt. Drick mycket innan så har du oddsen på din sida.
2011-08-05, 21:54
Medlem
Holmquists avatar
Har nu tagit 14mg xanor under 4 dagar, ungefär hur länge skulle ni tro det tar innan jag är ren?
2011-08-06, 16:36
Medlem
Jag har hyffsad koll på thc och när det går ur kroppen men har lite funderingar jag hoppas nån kan svara på gärna nån med erfarenhet.

Det är så att jag rökte "i stort sett" dagligen i 4-5 år och under den tiden har jag torskat för ringa 2 ggr (Ganska bra statisktik enligt mig)

Hur somhelst sista gången jag torskade blev jag även häktad i 3 veckor pga av andra saker så att jag torskade på ringa va bara en tillfällighet. Jag va såklart ren dom 3 veckorna på häktet efter det va jag ren i ca 2-3 månader.

För nån vecka sen tog jag några bloss kanske blossade 4-5 dagar på rad sen började jag jobba så jag la ner det på obestämd tid igen.

Nu satt jag och funderade lite jag tränar minst 5 dagar i veckan på gym och promenerar / motionerar även utöver det i stort sett dagligen.

Jag jobbar ändå 8h varje veckodag med ett hyffsat ansträngande betong jobb så man svettas och bränner i stort sett konstant på jobbet likaså på hemmaplan.

om jag tar ett par bloss på helger endast säg tex på lördagar inga mängder nån spliff eller 2 och hydrerar mig bra innan provtagning

"Måste tilägga att jag dricker stora mängder vatten varje dag pga jobb/träning minst 3-4 liter"

Vad tror ni det borde inte va nån större fara eller hur ? jag vill verkligen inte sluta med denna underbara växt den har betydit mycket för mig genom livet måste bara trappa ner pga körkort , jobb och familj.
Senast redigerad av WickedZick 2011-08-06 kl. 16:56.
2011-08-07, 16:17
Medlem
Hej! Om man käkar 2 st 2mg lorazepam(4mg).Alltså 2 tabletter 1 gång så inget regelbundet. Hur länge innan man pissar rent? Ponera att man dricker mycke vatten och vitaminer så pisset blir gult. Mvh/...
2011-08-09, 09:20
Bannlyst
Oh fuck nu är jag nervös. Rökte min sista joint för 4 veckor sen exakt idag faktiskt. Ska på en hälsoundersukning med tillhörande drogtest för en anställning. Jag har väl rökt ungefär 10g brunt/grönt per månad under nåt halvårs tid. Jag har lyckats skjuta upp undersökningen 2 ggr nu, men tiden är nu slut.

Jag måste helt enkelt göra den om jag vill ha jobbet. Jag ringde till socialen i torsdags förra veckan och sa att jag ville testa mig frivilligt för att jag trodde att nån "lurat" i mig droger. Det testet var en multisticka som hade 2 rutor där det ska bli 2 röda streck om man är positiv. Nu visade det sig att den ena rutan fick ett svagt rosa streck. Betyder det att jag har rester av thc i kroppen?

Jag dricker vatten som en vattenbuffel nu och går långa sträckor i värmen så att jag ska svettas.
2011-08-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
Har nu tagit 14mg xanor under 4 dagar, ungefär hur länge skulle ni tro det tar innan jag är ren?

Beror mycket på hur långa man räknar halveringstiderna som, 6-12 tim. I fass står det 12 timmar och hos andra källor förekommer andra tider. Kan dock räkna 12 timmar för säkerhets skull. Tror gränsvärdet för alpra ligger på 1000ng/ml. Alltså bara att börja räkna för att få ett hyfsat säkert svar.
2011-08-09, 11:39
Bannlyst
Fick reda på att testet ska tas på brukshälsan i Söderfors. Nån som vet vilken metod dom använder där?
2011-08-09, 21:56
Medlem
masterior26s avatar
jag var helt rten från benso så tog jag idag 25mh stesolid, så min fråga är hur snabbt kommer det vara ute ur urinen?
2011-08-10, 17:13
Bannlyst
Inte mycket till svar man fick här. Men skitsamma! Nu är testet lämnat i Söderfors. Och det hela var ett jävla skämt. Fick en burk och dom pekade in mig på toan där jag ensammen fick klämma ur mig pinket. Jag vet inte om jag klarar det eftersom svaret kommer på fredag. Men jag har följt guiden som är klistrad och det har varit ett helvete att hinka i sig vatten och pinka. Har dessutom fastat i 3-4 dagar. Käkade ett paket nudlar i tisdags. Idag var jag tvungen att ta en korv med bröd precis innan drogtestet. Återstår att se att hur det går.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in