2009-12-09, 13:55
Medlem
Xanax Återfall

Citat:
Ursprungligen postat av boose
Förresten vad menas med lågdos alt. högdosprepariat?

Undrar samma sak...
Har varit ren från Alprazolam 2mg (Generic Xanax) Så kallade X2or i över 6 veckor och lämnat rena urinprov regelbundet...

Nu fick jag ett litet återfall och har tagigt 1 till 2 tabletter om dan i ca 5dar.
Men nu är jag på banan igen och lagt det åt sidan, frågan är tillhör Alprazolam 2mg Lågdos eller Högdospreparat.

Jag går ej längre på regelbundna prov (1 gång/ vecka) utan det är oplanerade besök man måste på...

Vet inte om att snabba upp metabolismen kan korta ner tiden när det gäller Benzo? Vet ju inte när nästa pissprov är

Benzodiazepiner..............1-21 Dagar
...Lågdospreparat............1-4 Dagar
...Högdospreparat...........1-3 Veckor
2009-12-09, 14:15
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoDo2
Undrar samma sak...
Har varit ren från Alprazolam 2mg (Generic Xanax) Så kallade X2or i över 6 veckor och lämnat rena urinprov regelbundet...

Nu fick jag ett litet återfall och har tagigt 1 till 2 tabletter om dan i ca 5dar.
Men nu är jag på banan igen och lagt det åt sidan, frågan är tillhör Alprazolam 2mg Lågdos eller Högdospreparat.

Jag går ej längre på regelbundna prov (1 gång/ vecka) utan det är oplanerade besök man måste på...

Vet inte om att snabba upp metabolismen kan korta ner tiden när det gäller Benzo? Vet ju inte när nästa pissprov är

Benzodiazepiner..............1-21 Dagar
...Lågdospreparat............1-4 Dagar
...Högdospreparat...........1-3 Veckor
Alprazolam är ett lågdospreparat.
Alprazolam har även en kort halveringstid. Vilket är tur för dig. För du är ren på några dagar. Max en vecka.
2009-12-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Alprazolam är ett lågdospreparat.
Alprazolam har även en kort halveringstid. Vilket är tur för dig. För du är ren på några dagar. Max en vecka.

tack för svaret! Då är det bara att hoppas jag klarar en vecka utan test!!
2009-12-12, 16:25
Medlem
Softzs avatar
Q: Hur länge håller mitt nuvarande negativa urin om jag fyser in det?
Q: Och vad händer egentligen när det inte "håller", vilka egenskaper ändras ?
2009-12-13, 15:48
Medlem
Softzs avatar
Ingen som har en aning ?
2009-12-13, 16:14
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softz
Q: Hur länge håller mitt nuvarande negativa urin om jag fyser in det?
Q: Och vad händer egentligen när det inte "håller", vilka egenskaper ändras ?
A: Beror på hur du förvarar det. Alltså, hur kallt, hur mörkt, vilka kärl du förvarar det i, om dom är syratvättade etc.

A: Det beror också på under vilka omständigheter urinet har varit på. Men i de allra flesta fall så blir urinet såklart kontaminerat.
2009-12-13, 20:34
Medlem
Softzs avatar
Citat:
A: Beror på hur du förvarar det. Alltså, hur kallt, hur mörkt, vilka kärl du förvarar det i, om dom är syratvättade etc.

A: Det beror också på under vilka omständigheter urinet har varit på. Men i de allra flesta fall så blir urinet såklart kontaminerat.

Men fryser in ? i frysen .. ? där är de ju både minus grader och svart.
2009-12-13, 20:52
Medlem
För er som inte vet kan jag posta en länk där det står det mesta av drogtestning http://www.vll.se/Sve/Lokalt/Nedladdningsboxar/Filer/Missbruksanalyser.pdf

Med halveringstid menas den tid det tar för koncentrationen av ämnet att sjunka till hälften av den ursprungliga koncentrationen. Ett ämne kan i regel detekteras i åtminstone upp till 4-5 halveringstider.

Tänk även på att många droger har restvarande metaboliter som kan synas länge.
2009-12-13, 21:52
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Men fryser in ? i frysen .. ? där är de ju både minus grader och svart.
Antar att du inte har syratvättade kärl heller?
2009-12-13, 22:00
Medlem
Softzs avatar
Citat:
Antar att du inte har syratvättade kärl heller?
kan ju genast meddela att jag inte ens vet vad det är !

Men jag menar såhär, min mor tillåter inte att ja brukar cannabis längre och jag ska åka iväg. Dit jag åker kommer jag verkligen puffa.
Jag åker den 22 och återvänder efter nyår. Just nu är mitt urin negativt och jag vill ju självklart att pisset jag lämnar i burken också ska vara det !
Jag hade tänkt att pissa i någon påse/mugg där borta och sedan frysa in tills jag kommer hem igen.

Just därför undrar jag hur länge jag kan ha det infryst.

Och snälla, kom inte med "skit i att röka bara", för det var inte det jag frågade om.

tackar!

softz
Senast redigerad av Softz 2009-12-13 kl. 22:08.
2009-12-13, 22:33
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
kan ju genast meddela att jag inte ens vet vad det är !

Men jag menar såhär, min mor tillåter inte att ja brukar cannabis längre och jag ska åka iväg. Dit jag åker kommer jag verkligen puffa.
Jag åker den 22 och återvänder efter nyår. Just nu är mitt urin negativt och jag vill ju självklart att pisset jag lämnar i burken också ska vara det !
Jag hade tänkt att pissa i någon påse/mugg där borta och sedan frysa in tills jag kommer hem igen.

Just därför undrar jag hur länge jag kan ha det infryst.

Och snälla, kom inte med "skit i att röka bara", för det var inte det jag frågade om.

tackar!

softz
Din mor har köpt egna stickor från nätet och kollar det hemma om jag förstått det rätt?
2009-12-13, 22:34
Medlem
Softzs avatar
Citat:
Din mor har köpt egna stickor från nätet och kollar det hemma om jag förstått det rätt?
Hon testade mig i stan och fick med ETT multitest hem

Tyvärr har jag ingen aning om när testet blir av och hon vet om att personen jag ska till brukar dödsdrogen..
Drf misstänker jag att testet blir av så fort jag kommer innanför dörren.

tack
Senast redigerad av Softz 2009-12-13 kl. 22:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in