2010-10-06, 11:35
Medlem
HaShMaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Du kommer nog vara positiv låter det som. Det finns inget du kan göra för att få ut det ur kroppen snabbare, vad jag vet. Men du kan sänka koncentrationen av olika ämnen som de vill åt genom att dricka mycket vatten innan provet.

Är det såpass illa? Jag gjorde aldrig provet igår och sköt istället upp det till idag, altså kommer det ha gått över 3 dygn sen sista linan.

Läste någonstans att man kan käka salmiak då det innehåller ett speciellt ämne och att det gjorde så för att avgifta tjackisar på sjukan, fungerar det bra och kan man lätt få tag i ämnet?
2010-10-06, 15:14
Medlem
Illegals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaShMaN
Är det såpass illa? Jag gjorde aldrig provet igår och sköt istället upp det till idag, altså kommer det ha gått över 3 dygn sen sista linan.

Läste någonstans att man kan käka salmiak då det innehåller ett speciellt ämne och att det gjorde så för att avgifta tjackisar på sjukan, fungerar det bra och kan man lätt få tag i ämnet?

Salmiak? Då är det bara du går och köper lite salmiakbalkar i lösviktsgodiset
Har dock aldrig hört talas om det så kan inte säga om det är sant eller inte.
2010-10-06, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr M
Hur långt innan brukar transportstyrelsen kontakta en om det datum man ska pissa för att få behålla körkortet? Antar att det är olika från fall till fall men handlar det oftast om bara några dagar eller veckor?

Har du blivit av med kortet och ska pissa x antal gånger innan du får tbx kortet? Gäller det alcohol eller lite blandat?
2010-10-07, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stonedead
Har du blivit av med kortet och ska pissa x antal gånger innan du får tbx kortet? Gäller det alcohol eller lite blandat?

Nej har inte blivit av med lappen, torskade för ringa och förberedelse till narkotikabrott på cannabis, ingen alkohol med i bilden. Har inte hört något om piss än och torskade i maj, men hade rättegång för ett par veckor sedan. Men som jag har förstått det är risken ganska liten att transportstyrelsen inte blandar sig in i det hela och vill att jag ska pissa för att bevisa att jag inte knarkar längre?
2010-10-07, 14:50
Medlem
HaShMaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illegal
Salmiak? Då är det bara du går och köper lite salmiakbalkar i lösviktsgodiset
Har dock aldrig hört talas om det så kan inte säga om det är sant eller inte.

Tror jag läste det i denna tråd faktiskt. Haha självklart vet jag det, undrade mer om ämnet i salmiak som hade denna "effekt" på amfetamin
2010-10-07, 21:55
Medlem
En kompis torskade nyss när han skulle hämta ut spice(!).. Fattar inte hur eller varför, men dom hittade i alla fall sms från mig där jag frågade ifall vi skulle röka. Nu undrar jag bara vad jag har att vänta? Han hade ringa innehav, så hur stor är chansen att dom åker hem till mig nu? Må låta väldigt larvigt, men jag har inte lust med detta just nu.

Tack på förhand

Mvh
2010-10-07, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr M
Nej har inte blivit av med lappen, torskade för ringa och förberedelse till narkotikabrott på cannabis, ingen alkohol med i bilden. Har inte hört något om piss än och torskade i maj, men hade rättegång för ett par veckor sedan. Men som jag har förstått det är risken ganska liten att transportstyrelsen inte blandar sig in i det hela och vill att jag ska pissa för att bevisa att jag inte knarkar längre?
Aa ok, då har jag inga svar tyvärr men hoppas att det går bra för dig ialf
2010-10-08, 09:17
Medlem
Methzs avatar
Ni som har vägrat pisseprov och begärt blodprov istället, vad har ni fått för svar/reaktioner från poliserna etc? Vad kan hända?

MvH
2010-10-09, 12:42
Medlem
BeroendeAvAllts avatar
Hur länge syns fm1orna i blodet? Har sökt som satan men inte hittat nånting om det..
2010-10-09, 16:12
Medlem
cc_zeros avatar
Är det någon skillnad att bli tagen för bruk av narkotika och innehav när det gäller körkortet?

Väntat i fem månader på att bli kallad på pissprov för kortet, utan att ha hört någoting alls.

Har en annan vän som också åkte dit för innehav och nu nästan ett år senare har han fortfarande inte fått pissa för något.

Någon som vet vad som spelar in i deras beslut för att kalla en på pissprov?
2010-10-09, 19:06
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeroendeAvAllt
Hur länge syns fm1orna i blodet? Har sökt som satan men inte hittat nånting om det..
I teorin så sitter flunitrazepam i mycket länge, som diazepam. I verkligheten har jag dock fått höra att personer har pissat negativt bara några dagar efter intag.

Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Är det någon skillnad att bli tagen för bruk av narkotika och innehav när det gäller körkortet?

Väntat i fem månader på att bli kallad på pissprov för kortet, utan att ha hört någoting alls.

Har en annan vän som också åkte dit för innehav och nu nästan ett år senare har han fortfarande inte fått pissa för något.

Någon som vet vad som spelar in i deras beslut för att kalla en på pissprov?
Den enda skillnaden skulle jag tro är prioriteringen i så fall men jag vet inte hur det faktiskt är.
Har själv åkt dit för innehav och blev kontaktad bara några veckor efter domen.
2010-10-09, 20:44
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
I teorin så sitter flunitrazepam i mycket länge, som diazepam. I verkligheten har jag dock fått höra att personer har pissat negativt bara några dagar efter intag.

Den enda skillnaden skulle jag tro är prioriteringen i så fall men jag vet inte hur det faktiskt är.
Har själv åkt dit för innehav och blev kontaktad bara några veckor efter domen.

Hm okej, fick mina böter i början av augusti tror jag så det borde väl isf komma nu vilken vecka som helst antar jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in