2025-09-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Det är ett sånt där scamföretag från Kina så även om hon skickar tillbaka finns inget företag på den adressen. De brukar köra med att ”du får 30 % rabatt” istället för att returnera, och då orkar många inte bråka med dem. Sett jättemånga sådana hemsidor senaste året och att många skrivit på Facebook att de blivit lurade för hemsidorna är ofta på svenska och låtsas finnas i Sverige. Just det där företaget tyckte jag såg uppenbart skumt ut, men som sagt hon är ju naiv. Sätt betydligt bättre scamföretag som helt kopierat det riktiga varumärket.

När ska hon fatta att hon är så fruktansvärt lättlurad.
Citera
2025-09-25, 17:47
Jordade skor köpta från scamföretag! Och folk betalar in pengar på hennes gofoundme! Fattar dom inte att pengarna går till all jä*** skit hon köper och inte till nån behandling.
Hon är ju dessutom medveten om att hon är lättlurad, har ju själv nämnt men utan lite eftertanke så köper och går på massa skit. Sen skyller hon på ADHD och autism.
Citera
2025-09-25, 17:48
Medlem
Tittade på en gammal vlogg idag där hon var på datenight med Borka och sedan på besök hemma hos honom. Han hade ett fint och ordnat hem. Tog det slut mellan dem när Ellie träffade Stefan?
Citera
2025-09-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppskan
Jordade skor köpta från scamföretag! Och folk betalar in pengar på hennes gofoundme! Fattar dom inte att pengarna går till all jä*** skit hon köper och inte till nån behandling.
Hon är ju dessutom medveten om att hon är lättlurad, har ju själv nämnt men utan lite eftertanke så köper och går på massa skit. Sen skyller hon på ADHD och autism.
Helt otroligt att människan inte kan stava till GoFundMe utan hon stavar Go found me och det låter som någon kurragömma lek 🙈
Citera
2025-09-25, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
När ska hon fatta att hon är så fruktansvärt lättlurad.

Ja, det är fan tragiskt.
Citera
2025-09-25, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Tittade på en gammal vlogg idag där hon var på datenight med Borka och sedan på besök hemma hos honom. Han hade ett fint och ordnat hem. Tog det slut mellan dem när Ellie träffade Stefan?
Det tog slut långt innan hon flyttade upp till Gävle. Han kunde inte leva med en sån stökig, rörig och ofräsch människa. De var ju bara hemma hos honom. Är man så pendant som Borka är, så är det väldigt jobbigt att vara i en svinstia. Han tröttnade för hon kom dit med sina ungar och gjorde inte iordning efter sig. Kul att städa efter sina fyra egna ungar och henne och hennes fyra ungar. Förstår att man som ensam inte orkar städa efter 9 personer. Man kan ju tycka att Ellie skulle städa efter sig själv och sina ungar, men inte. Hon kunde ju bete sig och städa upp när hon är hos någon annan. Hon betedde sig likadant där som hon gjorde hemma. Hon duschade inte eller använder deo på den tiden heller.
Citera
2025-09-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppskan
Undra om hon kollade upp företaget INNAN?
Antagligen inte.
Citera
2025-09-25, 18:05
Medlem
Citat:

Nej, det tog väl slut ganska långt innan och det blev bara att han försvann från hennes vintern. Jag kollade också en gammal vlogg igår. Generellt så verkade hon ju mycket gladare. Klart jag förstår att hennes hud inte gör henne på bra humör men ändå, hon verkade gladare och mer stabil i humöret.
Citera
2025-09-26, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Undra om hon kollade upp företaget INNAN?
Antagligen inte.

Det är detta som retar folk, att hon handlar och sedan ff tar emot pengagåvor via Gofindme.
Fy skämmes människa.
Manipulation och utnyttjande är vax detta är.
Är det en massa medbetorndemänniskor som sitter bakom skärmarna??
Citera
2025-09-26, 12:18
Medlem
Nu börjar jag faktiskt må lite dåligt eftersom ’dagens ord som jag inte bett’ om uteblivit både igår och idag 😢
Citera
2025-09-26, 13:04
Medlem
Citat:
Nu börjar jag faktiskt må lite dåligt eftersom ’dagens ord som jag inte bett’ om uteblivit både igår och idag 😢
Varför må dåligt över det? Hon kommer nog med ett tycka synd inlägg snart iaf. Jag gillade henne i början, men vet inte vad som hände med henne hon verkar ha spårat ur direkt. Och varför tigga pengar till behandlingen när hon inte ska till Skåne något mera för behandling.
Citera
2025-09-26, 13:48
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:

Hmm nyfikenheten fick mig att titta in på hennes insta… över 24 h sedan hon postade något.. undrar vad det kan bero på.. har hon blivit sämre kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in