Citat:
Ursprungligen postat av
PamBam
Jag tror tyvärr att hon är ganska fäst vid honom på ett negativt sätt. Hennes sista bebis som föddes traumatiskt och med hål i hjärtat. Någon slags rädsla som gick för långt och han ska helst vara med henne hela tiden. Även när de gör saker tillsammans har ändå de stora barnen försökt lära Mellon att ”gör såhär” så han blir självständig och nu gör Stefan mer som de stora barnen, men jag tror det är något sånt här som gjort att Mellon ska vara hemma med henne så fort det går.
Svepskäl är att det är för hans skull. Det är hon som vill ha det så.
Förra gången han var hemma nån veckan från förskolan mådde han inte bra på förskolan sen. Det blev väl som att börja på nytt, fast utan inskolning. Jag var själv likadan efter loven och vet hur sjukt jobbigt och dåligt det är den första veckan. Lov måste man ju dock ha, vara hemma med en sjuk mamma som också ska studera/jobba - nej. Låt han vara barn på förskolan.
Då är det ju ännu värre och någon borde tvinga människan att söka hjälp för i så fall kan hon ju inte se vad som är bra för ett barn och inte.
Jag brukar inte reagera på många saker och har tittat på Ellie under lång tid och tänkt att hon är lite speciell. Men detta gör mig arg på riktigt och det har nu gått alldeles för långt, okej om hon var själv och höll på så här men nu har hon barn både runt om sig och även som kanske ser henne på YouTube. Nä, hon behöver växa upp eller ta ordentlig hjälp för sitt psykiska problem som hon uppenbart har.
Spelar lixom ingen roll, barnens välmående MÅSTE GÅ I FÖRSTA HAND, och man måste prioritera vad som är bäst och i detta fall borde M få vara på förskolan med andra barn så mycke som möjligt så att han slipper denna miljö så många timmar som möjligt under dygnet.
Jag kan inte förstå hur S kan låta detta fortgå heller, han borde ju ha förstånd och därför förstå att detta inte alls är bra för M.
Tyckte S verkade normal från början när dom träffade varandra, men han börjar ju också bara bete sig konstigare och konstigare 😓