2025-10-15, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckolina55
Haha
Jag tyckte det lät som hon hade sex..mer stön år sex hållet än smärta 🤣🤣

Har tänk på något hon köper laktosfri mjölk men inget annat i laktosfritt. Har någon laktosintolerans i familjen?
Bregott och vanligt smör är inte laktosfritt..

Jag tål inte laktos men de flesta med laktosintolerans tål lite laktos per dag (upp till 1 dl), så tex en macka med smör gör ingenting men kan inte dricka mjölk eller äta filmjölk eller glass. Fermenterade produkter och lagrad hårdost har nästan ingen laktos. Så jag handlar vanligt smör och ost men havredryck. Godast och billigast så.

Men många köper laktosfri mjölk bara för att den håller längre.
Citera
2025-10-15, 06:07
Medlem
Hon är så pinsam. Sånt spel för galleriet. Stackars hennes barn när de har en morsa som lägger ut sånt här på youtube.

Klart att läkarna inte ger en gammal missbrukare nåt annat än alvedon, det borde t.o.m hon fatta. Klart som fan att man blir beroende.
Det står säkert med stora röda rubriker i hennes journal när läkarna öppnar hennes journaler. Att hon inte ska ha nåt som hon blir beroende av.
Citera
2025-10-15, 06:26
Medlem
Eg0x3s avatar
Jag undrar om hon stönar så där när hon får hjälp av personal efter badet på hudmottagningen… ??
Citera
2025-10-15, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Jag tror tyvärr att hon är ganska fäst vid honom på ett negativt sätt. Hennes sista bebis som föddes traumatiskt och med hål i hjärtat. Någon slags rädsla som gick för långt och han ska helst vara med henne hela tiden. Även när de gör saker tillsammans har ändå de stora barnen försökt lära Mellon att ”gör såhär” så han blir självständig och nu gör Stefan mer som de stora barnen, men jag tror det är något sånt här som gjort att Mellon ska vara hemma med henne så fort det går.

Svepskäl är att det är för hans skull. Det är hon som vill ha det så.
Förra gången han var hemma nån veckan från förskolan mådde han inte bra på förskolan sen. Det blev väl som att börja på nytt, fast utan inskolning. Jag var själv likadan efter loven och vet hur sjukt jobbigt och dåligt det är den första veckan. Lov måste man ju dock ha, vara hemma med en sjuk mamma som också ska studera/jobba - nej. Låt han vara barn på förskolan.

Då är det ju ännu värre och någon borde tvinga människan att söka hjälp för i så fall kan hon ju inte se vad som är bra för ett barn och inte.
Jag brukar inte reagera på många saker och har tittat på Ellie under lång tid och tänkt att hon är lite speciell. Men detta gör mig arg på riktigt och det har nu gått alldeles för långt, okej om hon var själv och höll på så här men nu har hon barn både runt om sig och även som kanske ser henne på YouTube. Nä, hon behöver växa upp eller ta ordentlig hjälp för sitt psykiska problem som hon uppenbart har.
Spelar lixom ingen roll, barnens välmående MÅSTE GÅ I FÖRSTA HAND, och man måste prioritera vad som är bäst och i detta fall borde M få vara på förskolan med andra barn så mycke som möjligt så att han slipper denna miljö så många timmar som möjligt under dygnet.

Jag kan inte förstå hur S kan låta detta fortgå heller, han borde ju ha förstånd och därför förstå att detta inte alls är bra för M.
Tyckte S verkade normal från början när dom träffade varandra, men han börjar ju också bara bete sig konstigare och konstigare 😓
Citera
2025-10-15, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpfageln
Då är det ju ännu värre och någon borde tvinga människan att söka hjälp för i så fall kan hon ju inte se vad som är bra för ett barn och inte.
Jag brukar inte reagera på många saker och har tittat på Ellie under lång tid och tänkt att hon är lite speciell. Men detta gör mig arg på riktigt och det har nu gått alldeles för långt, okej om hon var själv och höll på så här men nu har hon barn både runt om sig och även som kanske ser henne på YouTube. Nä, hon behöver växa upp eller ta ordentlig hjälp för sitt psykiska problem som hon uppenbart har.
Spelar lixom ingen roll, barnens välmående MÅSTE GÅ I FÖRSTA HAND, och man måste prioritera vad som är bäst och i detta fall borde M få vara på förskolan med andra barn så mycke som möjligt så att han slipper denna miljö så många timmar som möjligt under dygnet.

Jag kan inte förstå hur S kan låta detta fortgå heller, han borde ju ha förstånd och därför förstå att detta inte alls är bra för M.
Tyckte S verkade normal från början när dom träffade varandra, men han börjar ju också bara bete sig konstigare och konstigare 😓

Tyckte också han verkade normal men det blir mindre och mindre av de tankarna, haha.

Ja, han borde vara på förskolan som vanligt. Visst att han är med Stefan hela tiden och inte Ellie men Mellon är inte sjuk och borde leka med barn, inte bara vuxna. För hans skull behöver han lära sig det plus att det ju finns lärande delar i en förskola också, inte bara lek.
Citera
2025-10-15, 09:51
Medlem
Citat:

Det är väldigt lätt att bli medberoende. Ellie är en väldigt stark karaktär och det är nog väldigt lätt att dras med i hennes banor. Tror inte ens att Stefan märkt att han så snabbt drogs med i hennes galenskaper.
Citera
2025-10-15, 10:40
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:

Tyckte oxå att Stefan verkade vara en hyvens kille från början.. men nu är han ju nästan lika galen som Ellie…
Citera
2025-10-15, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Jag tål inte laktos men de flesta med laktosintolerans tål lite laktos per dag (upp till 1 dl), så tex en macka med smör gör ingenting men kan inte dricka mjölk eller äta filmjölk eller glass. Fermenterade produkter och lagrad hårdost har nästan ingen laktos. Så jag handlar vanligt smör och ost men havredryck. Godast och billigast så.

Men många köper laktosfri mjölk bara för att den håller längre.
Tack för svar...
Citera
2025-10-15, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Det är väldigt lätt att bli medberoende. Ellie är en väldigt stark karaktär och det är nog väldigt lätt att dras med i hennes banor. Tror inte ens att Stefan märkt att han så snabbt drogs med i hennes galenskaper.

Men i så fall behöver även S professionell hjälp om han inte märker att hon faktiskt har någon psykisk åkomma som han också börjar lida av utan att han märker de.
En sak man tydligt ser är att hon har väldigt narcissistiska drag blandat med en hel del annat som i alla fall inte är en bra kombination ihop med att inte kunna skilja på vad som verkligen är sant och inte, för källkritisk är hon ju absolut inte när hon läser och tittar på alla konspirationsteorier som hon sväljer rakt av.
Och jag hoppas verkligen inte att hon kommer läsa till och jobba som terapeut, för i så fall kommer dom stakars klienterna komma därifrån med ett värre psyke än dom kom dit med. Jag vill inte ens tänka mig det scenariot framför mig, jisses vilken hemsk tanke att tänka 😩
Citera
2025-10-15, 14:30
Medlem
Lutheras avatar
Hej,
Jag tänkte fråga om jag fick undra en sak.
Det här med hennes studiestöd. Det varar ju inte för evigt. Det finns ju poäng som dras hela tiden. Och dessa poäng är väl uppdelat i Gymnasie-poäng och Universitet-poäng.

Om jag förstått det rätt så läser hon på Gymnasienivå nu och sedan på Universitetsnivå.
Räcker hennes poäng till? Tänker jag helt fel här?

Tack
/Lu
Citera
2025-10-15, 14:37
Medlem
Lyssna gärna på Framgångspodden, Allt om narcissister, avsnitt 647. Den beskriver riktigt bra en narcissist karaktärsdrag och tankesätt.
Citera
2025-10-15, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luthera
Hej,
Jag tänkte fråga om jag fick undra en sak.
Det här med hennes studiestöd. Det varar ju inte för evigt. Det finns ju poäng som dras hela tiden. Och dessa poäng är väl uppdelat i Gymnasie-poäng och Universitet-poäng.

Om jag förstått det rätt så läser hon på Gymnasienivå nu och sedan på Universitetsnivå.
Räcker hennes poäng till? Tänker jag helt fel här?

Tack
/Lu

Ja. Det finns ju tre olika potter poängen dras från, men det hon läser nu är en yrkesutbildning och det är en egen pott. Hon har inte studerat på högskola/universitet så den potten (5 år) finns kvar till sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in