2025-10-19, 09:59
Medlem
👍
Citat:
Ursprungligen postat av RonjaRovardotterr
Tror inte Stefan törs vara ärlig face to face för hon blir ju så arg och jag tror han behöver vara ifrån ett tag .
Citera
2025-10-19, 10:03
Medlem
Efter den förhållandevis korta tid de träffats så säger man väl inte så till de andras barn. Hon blir sårad? Vad blir inte hans barn.
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Läste på Instagram. Hon säger att han ville komma i helgen men att hon sa åt honom att ta tag i huset, att det är viktigt. Men hon tog inte med det i reelen eftersom den handlade om transparens i kommunikationen.

Flera skrev att han skulle väl umgås med sina barn. Då har hon svarat flera att hans vuxna barn kan komma till dem i Norrsundet också, att de är välkomna och att de inte är fastskruvade och inte alla som bor i Sundsvall ens.
Vet inte om hon är lite sårad att hans barn inte verkar ha velat träffa dem/hennes familj?
Citera
2025-10-19, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyFaz
Jag är konfunderad.

Det kom upp en gammal video från 2020

Denna: https://www.youtube.com/watch?v=RgKljZvR3pI

Här ser man inget spår av någon hudsjukdom. Hon ser ut som en len baby rumpa överallt.
Inget på händer, armbågar, hals eller ansiktet.

Fattar nada.

Hon har ju sagt att hon använt kortison hela sitt liv i princip, så jag antar att hon gjorde det
2020 också då. Varför sluta med något som fungerar så bra så att du inte har någon som helst tillstymmelse av hudbesvär? Förstår verkligen inte. Denna videon gjorde mig verkligen konfunderad.

???

Jag rekommenderar alla som är konfunderade över Ellies situation att läsa tråden från början, eller åtminstone gå tillbaka till runt sommaren 2024. Jag säger inte det här för att låta dryg överhuvudtaget - det är bara ett tips för att kunna få en bättre helhetsbild över det sjukliga som pågår. Det är genuint intressant läsning för diskussionerna handlar initialt om en kvinna som uppfattas som lite märklig och inte har alla hästar hemma, och sedan övergår hennes beteende i ren galenskap då hon medvetet förvärrar sin sjukdom med horribla konsekvenser och skyller på den icke etablerade diagnosen TSW. Hon beklagar sig dagligen över sin självförvållade situation men hon vet precis vad hon gör - ju sjukare hon blivit, desto mer pengar och följare har hon fått. En lukrativ situation för en ensamstående mamma till 4 barn som från början bara hade ett par tusen följare.
Citera
2025-10-19, 10:04
Medlem
Ja men eller hur.
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Stefan kan helt klart bli bättre på att kommunicera…
Men jag gillar inte Ellies attityd… vem är hon att bestämma hur han ska träffa sina barn el vart dom ska träffas.
Även om barnen är vuxna så är dom ju fortfarande hans barn.. o det skadar inte att han engagerar sig lite i dom även som vuxna.
Nä Ellie beter sig respektlöst.. fy

När man har barn på varsitt håll så kan man inte tvinga på barnen ens nya partner.. man måste respektera vad dom har för önskan o vilja.

Jag lever inte med mina barns andra förälder o om jag träffar en ny så separerar jag på mitt privatliv o livet med mina barn om det är vad som blir bäst.
Citera
2025-10-19, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsteralven3338
Känner du honom sedan tidigare? Du verkar lite arg på honom...

Arg? Att hålla folk ansvariga för sitt beteende är inte att vara arg. Så Nej, men han är en vuxen man, inte en bebis. Så typiskt folk att alltid försvara män när de inte kommunicerar eller är ärliga. Så länge de inte slår sina partners så ursäktas det är att de inte kommer ihåg barnens gympa, utflykt, personnummer eller ens kan vara ärliga mot sin partner vad de känner och tycker. Men gör en kvinna såhär är hon slarvig och oansvarig.

Skulle själv aldrig acceptera ett sånt beteende från en partner. Det ska vara lika från båda där.

Så även om jag inte tycker hon är normal och inte schysst (som med videon om ”transparent kommunikation” som var en publik känga till honom) behöver jag inte försvara hans dåliga beteende heller, eller hur?
Citera
2025-10-19, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -malarkey
Jag rekommenderar alla som är konfunderade över Ellies situation att läsa tråden från början, eller åtminstone gå tillbaka till runt sommaren 2024. Jag säger inte det här för att låta dryg överhuvudtaget - det är bara ett tips för att kunna få en bättre helhetsbild över det sjukliga som pågår. Det är genuint intressant läsning för diskussionerna handlar initialt om en kvinna som uppfattas som lite märklig och inte har alla hästar hemma, och sedan övergår hennes beteende i ren galenskap då hon medvetet förvärrar sin sjukdom med horribla konsekvenser och skyller på den icke etablerade diagnosen TSW. Hon beklagar sig dagligen över sin självförvållade situation men hon vet precis vad hon gör - ju sjukare hon blivit, desto mer pengar och följare har hon fått. En lukrativ situation för en ensamstående mamma till 4 barn som från början bara hade ett par tusen följare.

Exakt.

Från början var hon bara lite annorlunda och det var kul och bra att följa en sån person som avbräck från alla som försöker framstå som perfekta i sina vloggar. Sen har hon spårat ur gällande mycket. Allt från shopping till tarmreningar och konspirationsteorier, även om hon redan från början av sin youtube-karriär gjort smygreklam för olika tillskott och shottar.
Citera
2025-10-19, 11:57
Medlem
Jag tycker väl att han tar ansvar för det som är prio ett för honom, dvs sina barn, sitt jobb etc.
Och inte dra kortet med kvinnor som försvarar män, jag har under många år arbetat dels inom kvinnojouren och samtalsterapi så jag anser att jag kan se objektivt i det jag skriver. Oavsett kvinna eller man. Sedan får man se varför en person inte kommunicerar. Är hen orolig för att utsättas för fysiskt och psykiskt våld? Just den biten finns hos kvinnor såväl som hos män.
Och nej du behöver inte försvara hans, i ditt tycke dåliga beteende. Det var en fråga och jag har fått ditt svar.
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Arg? Att hålla folk ansvariga för sitt beteende är inte att vara arg. Så Nej, men han är en vuxen man, inte en bebis. Så typiskt folk att alltid försvara män när de inte kommunicerar eller är ärliga. Så länge de inte slår sina partners så ursäktas det är att de inte kommer ihåg barnens gympa, utflykt, personnummer eller ens kan vara ärliga mot sin partner vad de känner och tycker. Men gör en kvinna såhär är hon slarvig och oansvarig.

Skulle själv aldrig acceptera ett sånt beteende från en partner. Det ska vara lika från båda där.

Så även om jag inte tycker hon är normal och inte schysst (som med videon om ”transparent kommunikation” som var en publik känga till honom) behöver jag inte försvara hans dåliga beteende heller, eller hur?
Citera
2025-10-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batman-Lives
Den falska fasaden måste upprätthållas, därav det senaste instagram-inlägget där kärleken lyfts fram.

Bilden av paret som ett lyckligt par får inte rämna, Ellie tar till alla knep för att förhindra detta.

Ellie vet hur man spelar på folks känslor, hon vet hur man väcker reaktioner och får folk att skicka sin kärlek, sina hjärtan, och sina surt förvärvade slantar.

Sektledaren bibehåller sin trogna publik genom sitt skådespel.
Ja, hon som hävdrar att S har sagt 🤨. Han börjar helt klart tröttna. Bara hennes ord, likadant i tiggerivideona ”jag har pratat med S, S tycker jag ska, då sa S till mig?….

I en sekvens frågade hon var de skulle till M och han svarade till farmor och farfar, absolut inövat för när M sen säger ” men mamma” så stänger hon videon. Han undrade säkert varför han skulle kalla S föräldrar för det……
Citera
2025-10-19, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auntautismi
Ja, hon som hävdrar att S har sagt 🤨. Han börjar helt klart tröttna. Bara hennes ord, likadant i tiggerivideona ”jag har pratat med S, S tycker jag ska, då sa S till mig?….

I en sekvens frågade hon var de skulle till M och han svarade till farmor och farfar, absolut inövat för när M sen säger ” men mamma” så stänger hon videon. Han undrade säkert varför han skulle kalla S föräldrar för det……

Exakt. Visst var inövat. Att de skulle till farmor och farfar. Så jävla äcklig.
Citera
2025-10-19, 12:20
Medlem
ELLI. Visst hade du sagt till Mellon att han skulle säga att ni skulle på middag till farmor och farfar.😂
Citera
2025-10-19, 12:23
Medlem
Jag tror Stefan är för rädd för att göra slut. Men han går nog och funderar på hur han ska göra för att göra slut.
Citera
2025-10-19, 13:31
Medlem
Eg0x3s avatar
Det här med att lillpojken säger ”Pappa, farmor o farfar” är jag tudelad kring… å ena sida tycker jag att det är upp till var o ens familj att bestämma vad man kallar människor i sin ”familj” å andra sidan tycker jag att det är viktigt att barnet förstår sitt ursprung.

Mina barns farfar dog långt innan barnen föddes o det finns en ny farfar i konstellationen…
Men eftersom jag/vi tycker det är viktigt att dom vet o förstår sitt ursprung så kallade vi alltid honom för farfar Erik* o när dom blev större o förstod mer så berättade vi om biologiska farfar o att dom själva får bestämma vad dom vill kalla farfar Erik för (han är ju farfar på alla sätt o vis o världens bästa) nu när dom vet varför vi kallat honom för just det.. barnen har valt att fortsätta kalla honom för farfar Erik o det föll sig väl rätt naturligt eftersom deras far säger Erik o inte pappa.

Summan av kardemumman är att jag tycker alla barn har rätt till att veta sitt ursprung o sen vid lämplig ålder (i lillpojkens ålder) kunna få välja själv vem som ska kallas vad o inte bli tvingade att kalla någon för nåt dom inte vill.

*Erik är ett påhittat namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in