2013-01-28, 23:06
Medlem
Mr.Conservatives avatar
Hur r brudarna?

(Ber om urskt ifall ni tycker att frgan r oseris, men mnniskans natur gr inte att ndra p).
Citera
2013-01-29, 16:23
Medlem
Shrink in spes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Conservative
Hur r brudarna?

(Ber om urskt ifall ni tycker att frgan r oseris, men mnniskans natur gr inte att ndra p).

De flesta r mellan 25-35, i relation och stabila som mnniskor. Min gissning r att psykologprogrammet r ett av de smsta att ragga p eftersom de flesta r lite ldre n p andra utbildningar, och drfr redan r i en relation.
Citera
2013-01-30, 11:58
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink in spe
De flesta r mellan 25-35, i relation och stabila som mnniskor. Min gissning r att psykologprogrammet r ett av de smsta att ragga p eftersom de flesta r lite ldre n p andra utbildningar, och drfr redan r i en relation.

Sjlv har jag uppfattningen att de flesta tjejer som pluggar psykologprogrammet inte r srskilt stabila som mnniskor och funderar mycket och r vldigt undrande. Allt det har varit ett stort skl till att de dras till psykologi (fr att de tror att de ska frst mer om sig sjlva )
Citera
2013-01-31, 14:50
Medlem
Shrink in spes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Sjlv har jag uppfattningen att de flesta tjejer som pluggar psykologprogrammet inte r srskilt stabila som mnniskor och funderar mycket och r vldigt undrande. Allt det har varit ett stort skl till att de dras till psykologi (fr att de tror att de ska frst mer om sig sjlva )

Ok, jag kan ju mest svara fr de jag pluggade med, men jag tror att det r en myt att folk lser psykologprogrammet fr att de sjlva har problem, jag tror inte att det r en hgre frekomst av psykisk ohlsa dr jmfrt med "likvrdiga" utbildningar.
Citera
2013-01-31, 21:18
Medlem
TheDenverGentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink in spe
Ok, jag kan ju mest svara fr de jag pluggade med, men jag tror att det r en myt att folk lser psykologprogrammet fr att de sjlva har problem, jag tror inte att det r en hgre frekomst av psykisk ohlsa dr jmfrt med "likvrdiga" utbildningar.
Enligt egen erfarenhet verkar den dr myten inte helt tagen ur luften.
Citera
2013-02-01, 10:51
Medlem
Shrink in spes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDenverGentleman
Enligt egen erfarenhet verkar den dr myten inte helt tagen ur luften.

Jag tnker att det r en sak att det r intressant att frst sig sjlv, men jag tror inte att ohlsotalet r strre bland psykologstudenter n hos sg, ingenjrer eller jurister. Med det sklart inte sagt att vissa psykologer sklart har egna psykiska problem.
Citera
2013-03-04, 17:31
Medlem
8008s avatar
Tnkte ska i Uppsala nu i hst, r det ngon som vet nr slussarna ppnar?
Citera
2013-03-05, 08:18
Medlem
SweOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8008
Tnkte ska i Uppsala nu i hst, r det ngon som vet nr slussarna ppnar?

Spnnande! Fr man frga vad du har fr betygssnitt respektive HP-pong?
Citera
2013-03-13, 22:49
Medlem
Fick ingen respons i "Kommer jag in..."-trden s postar hr istllet (hade nog varit ett bttre val frn brjan med tanke p att det r hr alla psykologer hnger)!

Hursomhelst, tnker ska till Psykologprogrammet p KI. Frra hsten var antagningspongen i det frsta urvalet fr BI 21.90. Tror jag ligger lite i farozonen fr i r med 22.00. Ngon som har koll p om frra rets antagningspong var legendariskt lg eller om gamle Meelim kan sga upp sig frn jobbet redan nu?

Har inga andra frgor fr tillfllet, men jag lser grna synpunkter om KI:s program frn ngon vill dela med sig!
Citera
2013-03-14, 08:36
Medlem
SweOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meelim
Fick ingen respons i "Kommer jag in..."-trden s postar hr istllet (hade nog varit ett bttre val frn brjan med tanke p att det r hr alla psykologer hnger)!

Hursomhelst, tnker ska till Psykologprogrammet p KI. Frra hsten var antagningspongen i det frsta urvalet fr BI 21.90. Tror jag ligger lite i farozonen fr i r med 22.00. Ngon som har koll p om frra rets antagningspong var legendariskt lg eller om gamle Meelim kan sga upp sig frn jobbet redan nu?

Har inga andra frgor fr tillfllet, men jag lser grna synpunkter om KI:s program frn ngon vill dela med sig!

Nyfiken. Vad jobbar gamla Meelim med och hur gammal r hen?
Ledsen att jag inte kan besvara din frga mer rttframt. Dremot har jag hrt bst om KI samt om Uppsala. Jag sjlv vill in p ngon utav dem. Men fr min del blir det skerligen HP d mina betyg (avgngsr 2005) snittar p en ca. 19.00.
Citera
2013-03-14, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweO
Nyfiken. Vad jobbar gamla Meelim med och hur gammal r hen?
Ledsen att jag inte kan besvara din frga mer rttframt. Dremot har jag hrt bst om KI samt om Uppsala. Jag sjlv vill in p ngon utav dem. Men fr min del blir det skerligen HP d mina betyg (avgngsr 2005) snittar p en ca. 19.00.

r en pojkvasker p drygt 20 r som arbetar deltid i matbutik. Hade inte rckt fr att mta kravet om arbetslivserfarenhet som fanns till fr ngot r sedan. Egentligen r det ett rtt idealiskt jobb vid sidan av studier, s det kanske vore dumt att sga upp sig.

Sjlv har jag inte gjort HP, s fr stta hoppet till betygen (den hr gngen, i alla fall). Vgar jag frga vad du hade fr resultat p HP, och vilket lroste som blir ditt frstahandsval? Vill minnas att Uppsala hade hgre intagningspong.
Citera
2013-03-14, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meelim

P statistik.vhs.se kan du ska antagningsstatistik fr mnga r tillbaka. Vad jag kan se har intagningspongen legat strax under 22 ett bra tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in