Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Är han snabb på att svara eller kan ha tid på sig? Betalat och allt men börjar bli nojig troligtvis bara massa abstinens. Kanske för åka till gubbarna på torget och lösa lite.

Normalt sett svarar han fort, upplever att det är tvärtom på senare tid typ 2v.

Hoppas allt är lugnt bara.
Citera
2025-03-08, 16:16
Medlem
Glossis avatar
Fick ett bekräftelsemejel direkt efter jag läst detta, kliade väl bara efter DiFluets dimmig sötma.

Kanske läser han här inne och vill inte ge misstankar om att han ska gått AWOL.
Citera
2025-03-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Denna lagen gäller bara hälsofarliga substanser för dom fick inte röra dom alls förr så rc shoppar kunde sälja även dom. Förr gälde endast narkotika klassade substanser som olagligt att sälja men inte hälsofarliga.
De har ansökt om att de vill ha en lag där polisen får ta alla substanser även oklassade men det har jag väldigt svårt att tro de faktiskt kan införa.
Denna lagen du delade gäller endast i tullen där de får plocka lagliga RC men om polisen tar det inrikes har de ingen rätt att faktiskt behålla det. Jag har alltid begärt mitt tillbaka efter de beslagtagit det och då måste dom ge dig det ännu iaf fast beställer man utrikes och de plockar det i tullen har de rätt förstöra det. Fast har hänt de tagit och inte meddelat mig men då anmälda jag dom och fick pengarna tillbaka.
Jävligt konstig och rörigt jag vet men de ansökte 2023 om att införa så polisen fick plocka det även inrikes men det har de inte fått igenom.

Lagen ger polismän och tulltjänstemän möjlighet att beslagta substanser med missbrukspotential som ej ännu är klassificerade som narkotika eller hälsofarliga men som kan antas bli det...

Dvs spelar ingen roll om det är en helt ny substans påhittad 10 minuter innan beslag om polisen tror, antar, gissar att den kan användas som berusningsmedel så kan dom beslagta det. För polisen kan ju praktiskt taget anta hur än dom vill och således ge sig själva laglig rätt :/
Citera
2025-03-08, 19:08
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Fick ett bekräftelsemejel direkt efter jag läst detta, kliade väl bara efter DiFluets dimmig sötma.

Kanske läser han här inne och vill inte ge misstankar om att han ska gått AWOL.
Är det K du syftar på så tog han något dygn extra för mig sist, blev också nojjig.

Han verkar inte syssla med detta varje vardag utan jag har fått bekräftelse kl 20.30 en söndag.

Tyvärr så går tiden så långsamt när man är sugen så det känns som att det tagit dubbel så lång tid ibland.
Citera
2025-03-09, 02:58
Medlem
whosEHTs avatar
Funkar rätt bra dom här ändå även om jag kan tycka att dom borde vart doserade lite starkare, tagit kokain och druckit lite tidigare ikväll, tagit en åt gången tills jag nu är uppe i 6 stycken, men nu börjar det ju faktiskt kännas som att man kommer kunna somna snart, speciellt ihop med lite weed också.

Hur länge är man påverkad av dom här? Kommer jag vakna upp helt flöddrig och jävlig imorgon eller?
Citera
2025-03-09, 12:20
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Är det K du syftar på så tog han något dygn extra för mig sist, blev också nojjig.

Han verkar inte syssla med detta varje vardag utan jag har fått bekräftelse kl 20.30 en söndag.

Tyvärr så går tiden så långsamt när man är sugen så det känns som att det tagit dubbel så lång tid ibland.
Det är mannen med samma namn, antar att han har spiradiska tider då han bektäftar, paketerar och skickar ordrar. Var samma sak innan egentligen men var väl lite skakis denna gången.
Citera
2025-03-10, 14:45
Medlem
Fick SMS idag att jag kunde hämta ut mitt paket på utlämningsstället. 1 timme efter jag fått smset är jag där för att hämta ut det. Men då säger dom att det inte finns kvar och att jag kan kontakta PostNord för mer info.

Kollar då i PostNord appen (det var rek) då är det röd markerat och står att det hanteras.
Kollade i appen nu igen några timmar senare, och det står försändelsen är återkallad av PostNord.

Någon som vet mer vad detta innebär?
Senast redigerad av Whozthiz 2025-03-10 kl. 14:57.
Citera
2025-03-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whozthiz
Fick SMS idag att jag kunde hämta ut mitt paket på utlämningsstället. 1 timme efter jag fått smset är jag där för att hämta ut det. Men då säger dom att det inte finns kvar och att jag kan kontakta PostNord för mer info.

Kollar då i PostNord appen (det var rek) då är det röd markerat och står att det hanteras.
Kollade i appen nu igen några timmar senare, och det står försändelsen är återkallad av PostNord.

Om det stod du kunde hämta det har antagligen snuten tagit det. Så kontakta dom så fort du kan och fråga sedan kontaktar du även snuten och säger du begär tillbaka det efter dom analyserat det.
Fast kan ju vara shoppen som begär tillbaka det fast fråga dom först.
Citera
2025-03-10, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drdaggmar
Lagen ger polismän och tulltjänstemän möjlighet att beslagta substanser med missbrukspotential som ej ännu är klassificerade som narkotika eller hälsofarliga men som kan antas bli det...

Dvs spelar ingen roll om det är en helt ny substans påhittad 10 minuter innan beslag om polisen tror, antar, gissar att den kan användas som berusningsmedel så kan dom beslagta det. För polisen kan ju praktiskt taget anta hur än dom vill och således ge sig själva laglig rätt :/

Ja jag vet vilken lag du syftar på men den gäller endast om man importerar det och det blir tagit i tullen då får både polis och tullen ta det och förstöra det. Dom ansökte 2023-2024 om att även polisen inrikes skulle kunna få göra det men vet inte om den lagen trätt ikraft ännu.
Fast den som finns nu måste substansen vara uppe för klassning (att det står klart den kommer klassas)
Dom har så jävla många invecklade lagar nu att jag blir snurrig. Om den lagen fanns redan skulle dom ju kunna rensa varenda jävla shop som säljer cannabinoider. Jag har försökt hitta den de ansökte om 2023 men hittar inte någonstans. Jag har fått tillbaka mitt dom gångerna de tagit fast var ju några år sedan sist.
Citera
2025-03-10, 20:04
Medlem
Citat:

Det låter väldigt märkligt, aldrig hört talas om något liknande.
Ska snutfittorna hålla på och ta RC också? Seriöst alltså.

Ah, visst, de finns andra alternativ både i substans o lev sätt. Jävla piss land.
Citera
2025-03-10, 20:43
Medlem
Citat:

Låter definitivt som polisen tagit hand om det. Jag fick mitt paket idag utan problem så kan inte vara så att hela K**ii blivit flaggat
Citera
2025-03-10, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiGHTRYDERz
Det låter väldigt märkligt, aldrig hört talas om något liknande.
Ska snutfittorna hålla på och ta RC också? Seriöst alltså.

Ah, visst, de finns andra alternativ både i substans o lev sätt. Jävla piss land.

Om polisen bryr sig om brukarna är det just RC dom ska sikta in sig på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in