2023-10-06, 19:43
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Denna substans, kallad för endera difludiazepam eller Ro-07-4065, kom till Folkhälsomyndighetens kännedom redan år 2017. Sverige tycks alltså ha varit det första landet som upptäckt den. Dock har jag aldrig hört om den innan jag stötte på dess namn av en slump i samband med att jag efterforskade olika ännu ej spridda bensodiazepiner. Har någon annan här inne möjligen sett den saluföras av någon återförsäljare sedan mitten på år 2017, eller var det bara en lycklig slump att tullen lyckades att fånga ett enstaka exemplar på en ytterst ringa mängd och därefter blev den uppsatt på listan för Substanser under utredning?

Fullständigt kemiskt namn:
5-(2,6-difluorofenyl)-7-kloro-1-metyl-1,3-dihydro-2H-benso[e][1,4]diazepin-2-on eller (7-kloro-5-(2,6-difluorofenyl)-1-metyl-3H-1,4-bensodiazepin-2-on)

CAS-nummer: 39080-67-6

Länk till initieringen av utredning av substansen hos Folkhälsomyndigheten:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...01264-2017.pdf

Följande går att läsa på National Library of Medicine:
Citat:
3.22. Ro 07-4065

Ro 07-4065 is structurally related to the internationally controlled substances diazepam and fludiazepam. Ro 07-4065 differs from diazepam due to the addition of fluoro substituents in both the 2- and 6-positions on the phenyl ring and differs from fludiazepam due to the additional fluoro-substituent in the 6-position on the phenyl ring. It is also structurally related to norfludiazepam (Ro 5-3367), formally notified to the EMCDDA in January 2017, from which it differs due to the additional fluoro-substituent in the 6-position on the phenyl ring and due to the addition of a methyl group attached to the amide [10, 155]. Despite it being previously described in a 1972 patent, it is an extremely newly marketed BZD, mainly used as a research tool to help determining the shape and function of the GABA receptor complex [133, 134, 156, 157]. There is limited published information on its pharmacology and toxicology. The binding affinity of Ro 07-4065 to GABAA receptors has been predicted using in silico methods, such as for example artificial neural networks, and being reported as 0.613 [133, 134]. There are no further data about clinical, pharmacological or toxicological properties. Ro 07-4065 is not currently controlled under the 1971 United Nations Convention on Psychotropic Substances or the 1961 Single Convention on Narcotic Drugs.

Ro 07-4065 was firstly identified in 1 gram of pale beige powder seized by Swedish Customs at FedEx Arlanda, Stockholm, on 14 March 2017 and notified as an NPS by Sweden to the EMCDDA in May 2017. The substance originated by China and the sample was declared as a “sample for research” [155]. The substance was analytically confirmed by the Swedish National Forensic Centre using GC-MS, GC-IRD, LC-HRMS and NMR [11, 135]. There are no clinically significant anecdotal reports from psychonaut fora describing the clinical effects of Ro 07-4065 so far.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7569319/

Är det måhända så att denna saknar rekreationellt värde och därför inte har äntrat marknaden, eller vad är annars orsaken?

Enligt Wikipedia-artikeln "Difludiazepam" har den sålts som designerdrog, men hur mycket jag än försöker att komma ihåg något minne av att denna har sålts av svenska aktörer misslyckas jag.
Citat:
Difludiazepam[1] (Ro07-4065) is a benzodiazepine derivative which is the 2',6'-difluoro derivative of fludiazepam. It was invented in the 1970s but was never marketed, and has been used as a research tool to help determine the shape and function of the GABAA receptors, at which it has an IC50 of 4.1nM.[2][3][4] Difludiazepam has subsequently been sold as a designer drug, and was first notified to the EMCDDA by Swedish authorities in 2017.[min fetmarkering][5][6]
https://en.wikipedia.org/wiki/Difludiazepam

Vad tror eller vet ni?
Citera
2023-10-06, 21:10
Bannlyst
Hittade bara en post på Reddit om en som testat det.
"Not very hypnotic, it doesn't knock you the fuck out (like flubromazolam or whatever. Not as sedating as diclazepam either.

More on the fun side of things (as far as benzos go, which isn't that far; I'm more of a GHB enthusiast personally). Like kinda nice and warm, without suffocating you."
Citera
2023-10-06, 23:12
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaranteratMangel
Hittade bara en post på Reddit om en som testat det.
"Not very hypnotic, it doesn't knock you the fuck out (like flubromazolam or whatever. Not as sedating as diclazepam either.

More on the fun side of things (as far as benzos go, which isn't that far; I'm more of a GHB enthusiast personally). Like kinda nice and warm, without suffocating you."

Det låter ju ändå som att det åtminstone finns någonting att ta till vara på, om den gör en ”nice” och ”warm”. Detta utlåtande är därtill bara en enda person och han eller hon tycks ju generellt inte sätta bensodiazepineffekterna särskilt högt — kanske andra har annorlunda åsikter.

Möjligen kan denna substans vara något för återförsäljare här på svensk mark att kolla efter?
Citera
2023-11-05, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Möjligen kan denna substans vara något för återförsäljare här på svensk mark att kolla efter?
Känns som att dom benso som kommer inrikes brukar finnas hos longfluorishrc först och där finns inte den längre, däremot CL-218,872 som kanske kan vara intressant.
Citera
2023-11-05, 17:37
Medlem
Citat:
Känns som att dom benso som kommer inrikes brukar finnas hos longfluorishrc först och där finns inte den längre, däremot CL-218,872 som kanske kan vara intressant.

Tror faktiskt den du nämner CL- är bra efter vad jag läst sen är den nog även mera potent än andra non-bensodiazepiner.
Jävligt intressant tack för den 👍
Citera
2023-11-05, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Tror faktiskt den du nämner CL- är bra efter vad jag läst sen är den nog även mera potent än andra non-bensodiazepiner.
Jävligt intressant tack för den 👍
Står på wiki att den är lik zopiklon så verkar lovande för oss som inte sömnen funkar för, men diskussion för ny tråd för den som orkar starta.
Citera
2023-11-08, 10:45
Bannlyst
Har sett att den finns hos en internationell shop som blotters och pellets på 2,5 mg men är osäker på om det är scam.
https://research-ch*micals-team.info...epam-blotters/
Citera
2023-11-16, 12:02
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Denna är nu lanserad på hemmaplan och jag kommer allra snarast att utvärdera den och försöka att bestämma vad som är lämpliga terapeutiska doser for oro, ångest och sömnlöshet. Jag har tolerans mot gabanerga droger, men ska försöka att utnyttja det till min fördel i stället för att se det som en nackdel, eftersom målsättningen är just att hitta en lämplig medicinsk dosering och inte primärt doser för att bli berusad på.

Kemii är de som har lanserat den och så fort leveransen anländer återkommer jag med de strikta experiment som jag kommer att utföra av substansen, i vilka olika tidsscheman ska följas, andra substanser exkluderas och uppehåll mellan intagen i försöket att finna en lämplig dosering.
Citera
2023-11-21, 12:34
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Dessa har anlänt, men för ett rättvist och seriöst test av dem kommer intag att avvaktas med åtminstone något dygn. Vad för dosering det är framgår inte, men jag ska ta reda på det. Min gabanerga tolerans är hög, och av den anledningen kommer de endast att utforskas i ett medicinskt syfte och inte med avseende på den potentiella flumfaktorn. De kommer att användas mot oro, ångest, sömnsvårigheter och muskelspänning.

Jag återkommer med uppdateringar!

https://i.ibb.co/YLwG6rP/IMG-0308.jpg
Citera
2023-11-24, 22:13
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Dessa har enskilt utvärderats under dagen utan andra substanser. Dessa tabletter är doserade till 3 milligram.

Jag upplever en svag lindring av oro och ångest, och med en viss muskelavslappnande effekt och likaså en någotsånär förenklad insomning. Eufori saknas och likaså den kittlande känslan som kan uppstå vid intag av somliga bensodiazepiner när toleransen är på noll. I går gjordes ett test att ta endast en av dessa tabletter för att utvärdera eventuell effekt men i mitt fall gav en tablett ingen särskild effekt. I dag dubblerade jag dosen och kom att uppleva tidigare nämnda effekter. I morgon ökar jag dosen med en tablett till.

För någon utan tolerans kan en tablett absolut vara tillräckligt, medan vi med tolerans av naturliga fall kräver högre doser,

Jag återkommer!
Citera
2023-11-27, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Dessa har enskilt utvärderats under dagen utan andra substanser. Dessa tabletter är doserade till 3 milligram.

Jag upplever en svag lindring av oro och ångest, och med en viss muskelavslappnande effekt och likaså en någotsånär förenklad insomning. Eufori saknas och likaså den kittlande känslan som kan uppstå vid intag av somliga bensodiazepiner när toleransen är på noll. I går gjordes ett test att ta endast en av dessa tabletter för att utvärdera eventuell effekt men i mitt fall gav en tablett ingen särskild effekt. I dag dubblerade jag dosen och kom att uppleva tidigare nämnda effekter. I morgon ökar jag dosen med en tablett till.

För någon utan tolerans kan en tablett absolut vara tillräckligt, medan vi med tolerans av naturliga fall kräver högre doser,

Jag återkommer!
Hur länge håller effekten ungefär?
Citera
2023-11-28, 01:00
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Hur länge håller effekten ungefär?

Det är halvsvårt att svara på, men skulle säga att påslaget sker inom 20-40 minuter, och sedan aktiv påverkan i 3 timmar ungefär, och eftereffekter betydligt längre. Framåt kvällen hade efterverkan lagt sig.

Men detta är endast min uppfattning vid ETT tillfälle. Kan skilja för både mig och andra beroende på många saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in