2025-03-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Nr dom tagit snt av mig har jag ftt papper att jag kan hmta ut det p polis stationen

Polisen i dag fr beslagta bara dom misstnker att produkten kan anvndas i berusningssyfte s beslqgtar polisen en laglig rc idag fr du inte tillbaka den det ksn jag nstan garantera.
Citera
2025-03-06, 20:23
Medlem
karbolexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdaggmar
Polisen i dag fr beslagta bara dom misstnker att produkten kan anvndas i berusningssyfte s beslqgtar polisen en laglig rc idag fr du inte tillbaka den det ksn jag nstan garantera.

Det r korrekt enl frstrandelagen.

"Lagen (2011:111) om frstrande av vissa hlsofarliga missbrukssubstanser, frstrandelagen, trdde i kraft i april 2011. Lagen ger polismn och tulltjnstemn mjlighet att beslagta substanser med missbrukspotential som ej nnu r klassificerade som narkotika eller hlsofarliga men som kan antas bli det. klagare, eller srskild befattningshavare hos Tullverket i enklare fall, kan drefter besluta om frstrande av substansen."

Saxat frn; https://lawline.se/answers/forstorandelagen
Citera
2025-03-07, 03:14
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeless
Fan va inte bra ! Hoppas det dyker upp kommande vecka d. Mvh

Finns hopp om det lmnas in i morgon! REK vill jag minnas delas ut till ombud ven p lrdagar i de flesta strre stder och nr de som skter shoppen lmnat in under dagen har det alltid kommit dagen efter fr mig. Har fr mig att jag hmtat ut en lrdag nn gng s kan funka fr dig ocks, frutsatt att Postnord nu inte tagit bort det eller ntt
Citera
2025-03-07, 09:20
Medlem
Det har nu gtt ca en vecka sedan jag tog den sista Difludiazepamen, utav totalt 55~ st utspritt under tv mnader. Kkade 4 stycken som mest under en dag, sen har det blivit 1-2 stycken med lite uppehll hr och dr. Har varit frkyld sedan i mndags och r fortfarande inte helt kry, men idag s har jag haft extra svrt att ruska av mig ngest och negativitet. r det avtndning jag upplever? Skrev och frgat tidigare hr i trden och jag har redan ftt mycket bra svar, s jag tror jag nnstans jag skriver fr att ltta p mina knslor *stackars mig*

Hur lnge kan jag frvnta mig (om det nu r AT) att det hller i sig? Har aldrig tidigare kkat benzo under en lngre tid och aldrig upplevt att jag knt av ngon AT tidigare.

Mvh
Citera
2025-03-07, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustigjaevel
Det har nu gtt ca en vecka sedan jag tog den sista Difludiazepamen, utav totalt 55~ st utspritt under tv mnader. Kkade 4 stycken som mest under en dag, sen har det blivit 1-2 stycken med lite uppehll hr och dr. Har varit frkyld sedan i mndags och r fortfarande inte helt kry, men idag s har jag haft extra svrt att ruska av mig ngest och negativitet. r det avtndning jag upplever? Skrev och frgat tidigare hr i trden och jag har redan ftt mycket bra svar, s jag tror jag nnstans jag skriver fr att ltta p mina knslor *stackars mig*

Hur lnge kan jag frvnta mig (om det nu r AT) att det hller i sig? Har aldrig tidigare kkat benzo under en lngre tid och aldrig upplevt att jag knt av ngon AT tidigare.

Mvh

Det kan vara AT, vldigt svrt att sga bara sdr. Det r generellt vldigt olika frn person till person, vissa r knsligare n andra.

Men rent generellt om de r dessa diflu s blir det vara borta om nn vecka, eller iaf att det r bttre. Ibland kan man f dessa symptomer du beskriver bara sdr ocks..

Just precis detta du skriver om nu som r det jobbigaste med benso det r inte svrt att sluta! Det r att inte brja igen som jag tycker r det svraste.

Lycka till! Du klarar de!
Citera
2025-03-07, 10:51
Medlem
Jag hittade ngot intressant om dessa Difludiazepam och tydligen r det inte riktigt den substansen eller r det den och en till.
Jag tror mera p att de misslyckats framstlla Difludiazepam fr dom tv r vldigt lika.
Hittade frst en ny benzo p listan ver nya substanser och dom r nstan identiska bara skiljer en liten sak.
S googlade do denna Ro-07-3953 och fann en intressant sak.
Vet inte om jag kan posta den hr men det frklarade mycket fr mig d jag tycker dom blivit vldigt mycket annorlunda frn dom de slde i brjan fast som sagt det handlar nog bara om att de synthesiserat den dligt.
Fast jag tycker samtidigt de blivit bttre.

Tog bort lnken d jag ej vet om det r tilltet.
Senast redigerad av Fluclazolam 2025-03-07 kl. 11:33.
Citera
2025-03-07, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiGHTRYDERz
Det kan vara AT, vldigt svrt att sga bara sdr. Det r generellt vldigt olika frn person till person, vissa r knsligare n andra.

Men rent generellt om de r dessa diflu s blir det vara borta om nn vecka, eller iaf att det r bttre. Ibland kan man f dessa symptomer du beskriver bara sdr ocks..

Just precis detta du skriver om nu som r det jobbigaste med benso det r inte svrt att sluta! Det r att inte brja igen som jag tycker r det svraste.

Lycka till! Du klarar de!

Tack fr svar! Vanligtvis s brukar jag kunna finna acceptans till min ngest om jag bara fr ligga still i tystnad och blunda en stund. Denna knns lite mer knepig och jag kommer inte riktigt till ro 🧠 Frkylningen gr det inte lttare sklart och jag knner mig lite vek som inte brstar det hr s som jag vill, men jag fr se det som en lrdom 👍

Min grundtanke var att f bttre smn, men jag var fortfarande lika seg och sl p mornarna. Suget att ta en p kvllen fanns dr under hela tiden jag hade dom Blir mer fokus p kost, trning och hlsa framver.

Har senaste halvret haft ett katastrofalt mende fylld med stress, smnbrist och ngest Dom hr hjlpte definitivt, men jag vill finna andra vgar fr att ta itu med problemen. Saknar knslan utav stabilitet och vlmende

nskar alla en fantastisk fin dag ❤️
Citera
2025-03-07, 13:31
Medlem
Citat:
Fick dom nr dom tog det av mig med. Och 2 veckor sedan fick jag brev om att jag kunde ta ut det
Citera
2025-03-08, 09:55
Medlem
Citat:

Jag tror inte den lagen har gtt igenom nnu och den som finns gller endast om tullen tar det fast kan ha fel.
Jag letade nmligen efter den lagen om att tullen fick ta research chemicals och kom d till en ny lag de anskte om r 2023 att polisen skulle f rtt att ta allt de misstnkte skulle anvndas till att berusa sig med men tror inte den gtt igenom nnu och jag tror faktiskt inte de lyckas men ska se om jag hittar det.
Citera
2025-03-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbolexan

"Lagen (2011:111) om frstrande av vissa hlsofarliga missbrukssubstanser, frstrandelagen, trdde i kraft i april 2011. Lagen ger polismn och tulltjnstemn mjlighet att beslagta substanser med missbrukspotential som ej nnu r klassificerade som narkotika eller hlsofarliga men som kan antas bli det. klagare, eller srskild befattningshavare hos Tullverket i enklare fall, kan drefter besluta om frstrande av substansen."

Denna lagen gller bara hlsofarliga substanser fr dom fick inte rra dom alls frr s rc shoppar kunde slja ven dom. Frr glde endast narkotika klassade substanser som olagligt att slja men inte hlsofarliga.
De har anskt om att de vill ha en lag dr polisen fr ta alla substanser ven oklassade men det har jag vldigt svrt att tro de faktiskt kan infra.
Denna lagen du delade gller endast i tullen dr de fr plocka lagliga RC men om polisen tar det inrikes har de ingen rtt att faktiskt behlla det. Jag har alltid begrt mitt tillbaka efter de beslagtagit det och d mste dom ge dig det nnu iaf fast bestller man utrikes och de plockar det i tullen har de rtt frstra det. Fast har hnt de tagit och inte meddelat mig men d anmlda jag dom och fick pengarna tillbaka.
Jvligt konstig och rrigt jag vet men de anskte 2023 om att infra s polisen fick plocka det ven inrikes men det har de inte ftt igenom.
Senast redigerad av Fluclazolam 2025-03-08 kl. 10:09.
Citera
2025-03-08, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbolexan

Denna lagen du delade var just importera en ntdrog som ej blivit klassad men om du kper den inrikes fr de inte plocka det om det inte r klassat eller p vg att klassas.
Minns nr de infrde denna jvla lagen det sg.
Citera
2025-03-08, 12:56
Medlem
Glossis avatar
r han snabb p att svara eller kan ha tid p sig? Betalat och allt men brjar bli nojig troligtvis bara massa abstinens. Kanske fr ka till gubbarna p torget och lsa lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in