2025-03-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
När dom tagit sånt av mig har jag fått papper att jag kan hämta ut det på polis stationen

Polisen i dag får beslagta bara dom misstänker att produkten kan användas i berusningssyfte så beslqgtar polisen en laglig rc idag får du inte tillbaka den det ksn jag nästan garantera.
Citera
2025-03-06, 20:23
Medlem
karbolexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdaggmar
Polisen i dag får beslagta bara dom misstänker att produkten kan användas i berusningssyfte så beslqgtar polisen en laglig rc idag får du inte tillbaka den det ksn jag nästan garantera.

Det är korrekt enl förstörandelagen.

"Lagen (2011:111) om förstörande av vissa hälsofarliga missbrukssubstanser, förstörandelagen, trädde i kraft i april 2011. Lagen ger polismän och tulltjänstemän möjlighet att beslagta substanser med missbrukspotential som ej ännu är klassificerade som narkotika eller hälsofarliga men som kan antas bli det. Åklagare, eller särskild befattningshavare hos Tullverket i enklare fall, kan därefter besluta om förstörande av substansen."

Saxat från; https://lawline.se/answers/forstorandelagen
Citera
2025-03-07, 03:14
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeless
Fan va inte bra ! Hoppas det dyker upp kommande vecka då. Mvh

Finns hopp om det lämnas in i morgon! REK vill jag minnas delas ut till ombud även på lördagar i de flesta större städer och när de som sköter shoppen lämnat in under dagen har det alltid kommit dagen efter för mig. Har för mig att jag hämtat ut en lördag nån gång så kan funka för dig också, förutsatt att Postnord nu inte tagit bort det eller nått
Citera
2025-03-07, 09:20
Medlem
Det har nu gått ca en vecka sedan jag tog den sista Difludiazepamen, utav totalt 55~ st utspritt under två månader. Käkade 4 stycken som mest under en dag, sen har det blivit 1-2 stycken med lite uppehåll här och där. Har varit förkyld sedan i måndags och är fortfarande inte helt kry, men idag så har jag haft extra svårt att ruska av mig ångest och negativitet. Är det avtändning jag upplever? Skrev och frågat tidigare här i tråden och jag har redan fått mycket bra svar, så jag tror jag nånstans jag skriver för att lätta på mina känslor *stackars mig*

Hur länge kan jag förvänta mig (om det nu är AT) att det håller i sig? Har aldrig tidigare käkat benzo under en längre tid och aldrig upplevt att jag känt av någon AT tidigare.

Mvh
Citera
2025-03-07, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustigjaevel
Det har nu gått ca en vecka sedan jag tog den sista Difludiazepamen, utav totalt 55~ st utspritt under två månader. Käkade 4 stycken som mest under en dag, sen har det blivit 1-2 stycken med lite uppehåll här och där. Har varit förkyld sedan i måndags och är fortfarande inte helt kry, men idag så har jag haft extra svårt att ruska av mig ångest och negativitet. Är det avtändning jag upplever? Skrev och frågat tidigare här i tråden och jag har redan fått mycket bra svar, så jag tror jag nånstans jag skriver för att lätta på mina känslor *stackars mig*

Hur länge kan jag förvänta mig (om det nu är AT) att det håller i sig? Har aldrig tidigare käkat benzo under en längre tid och aldrig upplevt att jag känt av någon AT tidigare.

Mvh

Det kan vara AT, väldigt svårt att säga bara sådär. Det är generellt väldigt olika från person till person, vissa är känsligare än andra.

Men rent generellt om de är dessa diflu så blir det vara borta om nån vecka, eller iaf att det är bättre. Ibland kan man få dessa symptomer du beskriver bara sådär också..

Just precis detta du skriver om nu som är det jobbigaste med benso… det är inte svårt att sluta! Det är att inte börja igen som jag tycker är det svåraste.

Lycka till! Du klarar de!
Citera
2025-03-07, 10:51
Medlem
Jag hittade något intressant om dessa Difludiazepam och tydligen är det inte riktigt den substansen eller är det den och en till.
Jag tror mera på att de misslyckats framställa Difludiazepam för dom två är väldigt lika.
Hittade först en ny benzo på listan över nya substanser och dom är nästan identiska bara skiljer en liten sak.
Så googlade do denna Ro-07-3953 och fann en intressant sak.
Vet inte om jag kan posta den här men det förklarade mycket för mig då jag tycker dom blivit väldigt mycket annorlunda från dom de sålde i början fast som sagt det handlar nog bara om att de synthesiserat den dåligt.
Fast jag tycker samtidigt de blivit bättre.

Tog bort länken då jag ej vet om det är tillåtet.
Senast redigerad av Fluclazolam 2025-03-07 kl. 11:33.
Citera
2025-03-07, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiGHTRYDERz
Det kan vara AT, väldigt svårt att säga bara sådär. Det är generellt väldigt olika från person till person, vissa är känsligare än andra.

Men rent generellt om de är dessa diflu så blir det vara borta om nån vecka, eller iaf att det är bättre. Ibland kan man få dessa symptomer du beskriver bara sådär också..

Just precis detta du skriver om nu som är det jobbigaste med benso… det är inte svårt att sluta! Det är att inte börja igen som jag tycker är det svåraste.

Lycka till! Du klarar de!

Tack för svar! Vanligtvis så brukar jag kunna finna acceptans till min ångest om jag bara får ligga still i tystnad och blunda en stund. Denna känns lite mer knepig och jag kommer inte riktigt till ro 🧠 Förkylningen gör det inte lättare såklart och jag känner mig lite vek som inte bröstar det här så som jag vill, men jag får se det som en lärdom 👍

Min grundtanke var att få bättre sömn, men jag var fortfarande lika seg och slö på mornarna. Suget att ta en på kvällen fanns där under hela tiden jag hade dom… Blir mer fokus på kost, träning och hälsa framöver.

Har senaste halvåret haft ett katastrofalt mående fylld med stress, sömnbrist och ångest… Dom här hjälpte definitivt, men jag vill finna andra vägar för att ta itu med problemen. Saknar känslan utav stabilitet och välmående…

Önskar alla en fantastisk fin dag ❤️
Citera
2025-03-07, 13:31
Medlem
Citat:
Fick dom när dom tog det av mig med. Och 2 veckor sedan fick jag brev om att jag kunde ta ut det
Citera
2025-03-08, 09:55
Medlem
Citat:

Jag tror inte den lagen har gått igenom ännu och den som finns gäller endast om tullen tar det fast kan ha fel.
Jag letade nämligen efter den lagen om att tullen fick ta research chemicals och kom då till en ny lag de ansökte om år 2023 att polisen skulle få rätt att ta allt de misstänkte skulle användas till att berusa sig med men tror inte den gått igenom ännu och jag tror faktiskt inte de lyckas men ska se om jag hittar det.
Citera
2025-03-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbolexan

"Lagen (2011:111) om förstörande av vissa hälsofarliga missbrukssubstanser, förstörandelagen, trädde i kraft i april 2011. Lagen ger polismän och tulltjänstemän möjlighet att beslagta substanser med missbrukspotential som ej ännu är klassificerade som narkotika eller hälsofarliga men som kan antas bli det. Åklagare, eller särskild befattningshavare hos Tullverket i enklare fall, kan därefter besluta om förstörande av substansen."

Denna lagen gäller bara hälsofarliga substanser för dom fick inte röra dom alls förr så rc shoppar kunde sälja även dom. Förr gälde endast narkotika klassade substanser som olagligt att sälja men inte hälsofarliga.
De har ansökt om att de vill ha en lag där polisen får ta alla substanser även oklassade men det har jag väldigt svårt att tro de faktiskt kan införa.
Denna lagen du delade gäller endast i tullen där de får plocka lagliga RC men om polisen tar det inrikes har de ingen rätt att faktiskt behålla det. Jag har alltid begärt mitt tillbaka efter de beslagtagit det och då måste dom ge dig det ännu iaf fast beställer man utrikes och de plockar det i tullen har de rätt förstöra det. Fast har hänt de tagit och inte meddelat mig men då anmälda jag dom och fick pengarna tillbaka.
Jävligt konstig och rörigt jag vet men de ansökte 2023 om att införa så polisen fick plocka det även inrikes men det har de inte fått igenom.
Senast redigerad av Fluclazolam 2025-03-08 kl. 10:09.
Citera
2025-03-08, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbolexan

Denna lagen du delade var just importera en nätdrog som ej blivit klassad men om du köper den inrikes får de inte plocka det om det inte är klassat eller på väg att klassas.
Minns när de införde denna jävla lagen det sög.
Citera
2025-03-08, 12:56
Medlem
Glossis avatar
Är han snabb på att svara eller kan ha tid på sig? Betalat och allt men börjar bli nojig troligtvis bara massa abstinens. Kanske för åka till gubbarna på torget och lösa lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in