2025-06-26, 08:28
Medlem
Lifestealers avatar
Difludiazepam blir klassad som hlsofarlig vara (inte narkotikaklassad) 15 juli.

https://www.regeringen.se/pressmedde...ya-substanser/

Betyder det att den kommer bli olaglig att slja i Sverige?
Senast redigerad av Lifestealer 2025-06-26 kl. 08:32.
Citera
2025-06-26, 09:27
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Difludiazepam blir klassad som hlsofarlig vara (inte narkotikaklassad) 15 juli.

https://www.regeringen.se/pressmedde...ya-substanser/

Betyder det att den kommer bli olaglig att slja i Sverige?
En del fr att inte sga mnga s kallat hlsofarliga varor behver man tillstnd fr att hantera och verlta (se leverera ett paket diflu via postnord) och troligt r d att folkhlsomyndigheten kommer neka kemii detta tillstnd eftersom dom sklart inte tillhandahller produkterna i t ex forskningssyfte och levererar till forskningsinstitut s risken r att kemii fr sluta tillhandahlla diflu helt och hllet (lika bra rligt talat, nu fr ju varenda jvel bara hem bindemedelspiller)

Man fr ha ett hemmalabb och skta detta mycket diskret och inte lmna spr efter sig om man vill kunna tillg diflu om det kommer krvas tillstnd av Sveriges egna who. Det hr kommer dock ge utrymme fr en frfrschad rc marknad och diverse zafon bensos kommer sannolikt erstta diflu vilket nog r vlkommet av mnga d diflu inte hade nn som helst flumpotential och egentligen aldrig var srskilt muskelrelaxerande, lite grann kanske men egentligen som att trycka 45mg oxascand p sin hjd
Citera
2025-06-26, 15:44
Medlem
Ngon mer n jag som ftt ett brev innehllande typ 30 vita piller? Ingen avsndare eller information vad det r fr ngonting? Fattar nada
Citera
2025-06-26, 21:58
Medlem
Phobiazis avatar
Ingen effekt p dem jag kpte heller, jvla bullshit...
Tyckte dem var helt ok tidigare men nu var det vrre n sockerpiller.
Citera
2025-06-26, 22:56
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
En del fr att inte sga mnga s kallat hlsofarliga varor behver man tillstnd fr att hantera och verlta (se leverera ett paket diflu via postnord) och troligt r d att folkhlsomyndigheten kommer neka kemii detta tillstnd eftersom dom sklart inte tillhandahller produkterna i t ex forskningssyfte och levererar till forskningsinstitut s risken r att kemii fr sluta tillhandahlla diflu helt och hllet (lika bra rligt talat, nu fr ju varenda jvel bara hem bindemedelspiller)

S sista chansen att bestlla (fungerande) Difludiazepam frn clearnet innan de frsvinner r i morgon, och d frn ngon av de Nederlndska RC sidor innan landets stora RC ban gr igenom 1 juli? De kan ju fortfarande bli tagna av tullen d men det lr inte bli ngon strre pfljd av det mer n att de kanske frstr tabletterna? Har jag fattat rtt ?
Citera
2025-06-26, 23:08
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
S sista chansen att bestlla (fungerande) Difludiazepam frn clearnet innan de frsvinner r i morgon, och d frn ngon av de Nederlndska RC sidor innan landets stora RC ban gr igenom 1 juli? De kan ju fortfarande bli tagna av tullen d men det lr inte bli ngon strre pfljd av det mer n att de kanske frstr tabletterna? Har jag fattat rtt ?

Jo det r inget att oroa sig ver med tullen.
Citera
2025-06-26, 23:18
Medlem
Efter att ha gtt igenom den hr trden samt analyserat mnstret i flera anvndares inlgg, verkar kemii.nu vara hgst oplitligt. Mnga rapporterar att de inte ftt ngon produkt efter betalning, eller att det som kom var helt inaktivt. Kundtjnst svarar sllan, och inga garantier finns kring substanskvalitet. Min bedmning r att det sannolikt rr sig om ett medvetet upplgg fr att lura folk. Rekommenderar att helt avst oavsett hur professionell sidan ser ut. Eller vad sger ni?
Citera
2025-06-27, 03:36
Medlem
Phobiazis avatar
r det ngon som ens fr svar frn deras support lngre? r van vid snabba svar men numera r det som nr man frskte kontakta hygea, vilket br vara de sista man skulle vilja att sin shop/kundservice skulle pminna ngon om.

Men ven om man skulle kompas s fr man vl samma vrdelsa tabbar igen. Tog 10st utan ngon som helst effekt ><
Citera
2025-06-27, 07:55
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
r det ngon som ens fr svar frn deras support lngre? r van vid snabba svar men numera r det som nr man frskte kontakta hygea, vilket br vara de sista man skulle vilja att sin shop/kundservice skulle pminna ngon om.

Men ven om man skulle kompas s fr man vl samma vrdelsa tabbar igen. Tog 10st utan ngon som helst effekt ><
Dom lade i ett totalt verkningslst mne i en batch som flera anvndare hr gjorde misstaget att betala fr, drefter en fungerande batch som baserat p andra anvndares inlgg verkade ha skickats ut i nn vecka sannolikt fr att kemii ville rdda sitt eget rykte eller kanske till och med eget skinn (alla vet vem vi swishat) och nu i flera veckor s har dom skickat oss orangea tabletter som ser ut som dom fungerande gjorde fast helt verkningslsa, du tog ju 10 sjlv sa du

Den organiserade slutsatsen mste vl vara att dom med all sannolikhet gr detta medvetet. Ngot som strker denna teori r att vi var flera som initialt skrev bra om K i trden (nu skriver jag bara K fr att jag inte vill att folk ska hitta shoppen och bli bedragna) och bara nn halvtimma ibland typ 10 minuter efter vi skrivit att vi bestllt fick vi hem vra varor s man ska nog rkna med att dom lser trden ganska flitigt.

Vi ska kompenseras och inte med ytterligare sockerpiller utan terbetalning men dom verkar i nulget sl ifrn sig allt ansvar och JC skrattar nog hela vgen till banken nr han kollar sin inkorg och ser hur mnga som gtt p och fortstter g p hans bluff
Citera
2025-06-28, 00:21
Medlem
Svar angende mailed jag skickade

"Tyvrr r detta hgst subjektivt och tyvrr inget vi kan ta ansvar ver d det skiftar frn kund till kund. Generellt kan jag bara sga att vra produkter r fr forskning och ej konsumtion =)"
Citera
2025-06-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ptja, dom har ju brjat i rtt nde i varje fall och skickar nu ut fungerande batcher samtidigt som du r upptagen med att sitta och posta samma jvla mg u trden dag efter dag vecka efter vecka. Okej, vi fattar att du r lack p dom fr att din polare inte fick sin leverans, det r fullt frsteligt men nu knns det snarare som att du frsker f mnniskor att bojkotta shoppen snarare n att varna dom. Du och ett par till fick inte sina produkter, problemet ordnade upp sig efter ngon vecka eller tv och dom andra som inte ftt ngot verkar ju nu ha gtt vidare med sina liv (klart det suger att bli blst oavsett om man fr kompensation eller inte men nd) och har inte frskt vertyga typ 10 pers om att butiken blser folk som du. Knns mer som en slags hmndaktion mot butiken och framstr bara som extremt desperat och infantilt, som en grannfejd fast dr den ena grannen (du) str och skriker argt utanfr andra grannens ytterdrr mitt i natten dag efter dag vecka efter vecka medans andra grannen (K) bara drar p smilbanden t det hela och gr och lgger sig med vetskapen om att det enda den skrikande grannen uppnr av detta lngsiktigt r att tra snder stmbanden och inte s mycket mer

Jag varnar om bensos rent generellt, inte bara selektiva scamming vissa blivit utsatta fr. Knner ingen som mtt bra av det i lngden, men mnga som ftt problem vid daglig anvndning, nnu vrre nr man frskt "flumma p det" - har det ofta slutat i katastrof, diverse tvngsvrd, vld och idiotiska saker.

Ingen blir frisk av benso, det skapar bara mer ngest och ett beroende. Anvnder du det dagligen s kommer du inse vilket skit det r och leva med daglig ngest i framtiden.

Shoppen har inte tgrdat kunder som blev blsta s varfr ska jag inte varna om shoppen? Torskar som dig skiter i att andra blir lurade slnge du fr giftet antar jag, varfr r du irriterad av att jag varnar andra? Jag vill inte att andra blir blsta, jag r ingen egoist.

Shoppen r riktiga bedragare som ltsas att man sljer produkterna "ej fr konsumtion" och gmmer sina bedrgerier bakom denna slogan - vilket r en stor varningsklocka som ringer. Vilka skojare, bojkotta shoppen helt, det r inga hederliga mnniskor bakom den, utan pengakta bedragare som hade slt vilket gift som helst, mest troligen anvnder carcinogena tillsatser ocks drfr skiten luktade s illa. Man pissar p er kunder, i deras gon r ni bara idioter man mjlkar p pengar, sljer rttgift PV som ger kassa effekter och ngest samt sockerpiller efter man lockat folk med en annan produkt.

Minns gamla rc shoppar, d hade man verkligen inte gjort sdant hr och hade en kund varit missnjd tgrdade man det, t.ex. gamla asken accepterade returer av produkter man inte gillade.

Intelligenta kommer bojkotta kemii helt tills butiken slutar bete sig som bedragare.
Citera
2025-06-29, 13:06
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Dom lade i ett totalt verkningslst mne i en batch som flera anvndare hr gjorde misstaget att betala fr, drefter en fungerande batch som baserat p andra anvndares inlgg verkade ha skickats ut i nn vecka sannolikt fr att kemii ville rdda sitt eget rykte eller kanske till och med eget skinn (alla vet vem vi swishat) och nu i flera veckor s har dom skickat oss orangea tabletter som ser ut som dom fungerande gjorde fast helt verkningslsa, du tog ju 10 sjlv sa du

Den organiserade slutsatsen mste vl vara att dom med all sannolikhet gr detta medvetet. Ngot som strker denna teori r att vi var flera som initialt skrev bra om K i trden (nu skriver jag bara K fr att jag inte vill att folk ska hitta shoppen och bli bedragna) och bara nn halvtimma ibland typ 10 minuter efter vi skrivit att vi bestllt fick vi hem vra varor s man ska nog rkna med att dom lser trden ganska flitigt.

Vi ska kompenseras och inte med ytterligare sockerpiller utan terbetalning men dom verkar i nulget sl ifrn sig allt ansvar och JC skrattar nog hela vgen till banken nr han kollar sin inkorg och ser hur mnga som gtt p och fortstter g p hans bluff

Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
Jag varnar om bensos rent generellt, inte bara selektiva scamming vissa blivit utsatta fr. Knner ingen som mtt bra av det i lngden, men mnga som ftt problem vid daglig anvndning, nnu vrre nr man frskt "flumma p det" - har det ofta slutat i katastrof, diverse tvngsvrd, vld och idiotiska saker.

Ingen blir frisk av benso, det skapar bara mer ngest och ett beroende. Anvnder du det dagligen s kommer du inse vilket skit det r och leva med daglig ngest i framtiden.

Shoppen har inte tgrdat kunder som blev blsta s varfr ska jag inte varna om shoppen? Torskar som dig skiter i att andra blir lurade slnge du fr giftet antar jag, varfr r du irriterad av att jag varnar andra? Jag vill inte att andra blir blsta, jag r ingen egoist.

Shoppen r riktiga bedragare som ltsas att man sljer produkterna "ej fr konsumtion" och gmmer sina bedrgerier bakom denna slogan - vilket r en stor varningsklocka som ringer. Vilka skojare, bojkotta shoppen helt, det r inga hederliga mnniskor bakom den, utan pengakta bedragare som hade slt vilket gift som helst, mest troligen anvnder carcinogena tillsatser ocks drfr skiten luktade s illa. Man pissar p er kunder, i deras gon r ni bara idioter man mjlkar p pengar, sljer rttgift PV som ger kassa effekter och ngest samt sockerpiller efter man lockat folk med en annan produkt.

Minns gamla rc shoppar, d hade man verkligen inte gjort sdant hr och hade en kund varit missnjd tgrdade man det, t.ex. gamla asken accepterade returer av produkter man inte gillade.

Intelligenta kommer bojkotta kemii helt tills butiken slutar bete sig som bedragare.
Ja, vi r i samma lag nu. Ki r bedragare och kommer inte lgga en bestllning till frn dom. Sger inte det fr att jag just ftt Stesolid utskrivet och drfr inte behver diflu utan fr att dom r bedragare till 110%.

Hlsofarlig vara kan dock potentiellt bli slutet fr denna bluff och vi brjar lngt borta i fjrran se ett kat intresse fr zafoner (hur var det nu? Var rilmazafon klassade n eller inte?) och en marknad fr sdana kommer sannolikt vxa fram i spillrorna av kemii och rc inrikes och alla andra som inte spelar med ppna kort

//KS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in