2026-07-27, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Nu kommer hon gå offline i minst 2 veckor.
Offline, dvs inte lägga upp något men vara online 😅
Citera
2026-07-27, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeX12
Obegripligt att soc aldrig agerar när det är så uppenbarr att dem behöver åtminstånde en föräldrakurs.

Ingen föräldrakurs i världen skulle hjälpa de här idioterna
Citera
2026-07-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sassastorstad
Varför måste barnet följa med till IKEA? Det är inte en nödvändig resa. Hade du själv velat följa med om du visste du skulle bli riktigt åksjuk? Tror inte det. Så hemskt att utsätta sitt barn för det. Onödigt. Framåtvänd i FRAMSÄTET dessutom. Jag blir verkligen upprörd.
Hon ljuger så in H😅 det finns ingen problematik med åksjuka men det är ett desperat försök till en bortförklaring och nedtystning av det hela. Jag tror att hon tycker det är skönare att Lars stirrar ut från framsätet istället för att störa morsan där bak. Så lite engagemang för morsan som möjligt. Och så tror hon att vi köper hennes skitsnack😅 hon gör allt för sin dottet och hennes välmående? Yeah right😅 om det vore fallet så hade hon stängt ner sitt konto och aldrig blottat sin dotter för sina följare med allt vad det innebär. Skulle inte förvåna mig om hon är skitarg på Lars just nu för att detta uppmärksammades👿. Det är Lars fel alltihopa. Hon själv ser inget fel med sitt egna beteende. Undra då hur hennes dialog med socialtanterna ser ut varje gång hon utreds för sociala missförhållande . Hon tycker väl bara vi bakom.skärmar är elaka och vill sätta dit henne. Fyfan vilken dålig morsa. Stackars.lars säger jag bara. Den ungen kommer va med om.så jävla mkt skit tack vare Hanna
Citera
2026-07-27, 01:12
Medlem
Efter att ha läst igenom alla sidor om bilstolshaveriet känner jag bara… GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN HANNA! It’s gonna be a good one this year! <3
Citera
2026-07-27, 02:08
Medlem
På riktigt Hanna, vända en 2-åring framåt i bilen?!

Mitt ena barn var väldigt åksjuk från ett års ålder men satt bakåtvänd till 6 års ålder. Det är jättejobbigt med åksjuka men det är inte farligt. Att åka framåtvänd i den åldern är dock farligt.

Vi minimerade bilåkande så mycket som möjligt. En vuxen åkte och handlade t.ex. Vi åkte bara bil med barnet när vi tvunget skulle iväg på något läkarbesök, besöka släktingar osv. Vi fick dessutom åksjuketabletter utskrivna från 2 år ålder (Postafen är okej att ta även för mindre barn och man får det på recept). En person satt alltid bak med barnet och var beredd med spypåse, vi stannade ofta, hade fönstret öppet osv osv. Det var absolut skitjobbigt för alla inblandade men när det handlar om så allvarliga risker vid en eventuell krock så är det värt att ha det lite jobbigt en stund.
Citera
2026-07-27, 02:35
Medlem
FruKrokodils avatar
Jag är helt säker på att Lars suttit framåtvänd sedan deras Leksandsresa.
Hanna bölade som en stucken gris om hur extremt långt och jobbigt resan var och hur ofta de tvingades stanna pga Lars behov/bilhat.
Hanna och Kebab hade nu ett antal långa bilresor framför sig och måste agera då Lars inte längre är hanterbar. De flyttade och vände bilbarnstolen av ren lättja.
När de sen kom ner till Turkiet och tuffade runt där i olika bilar (självklart utan bilbarnstol) så har de övertalat sig själva att "det är ingen fara att låta Lars två år gammal åka framåtvänt" för Lars överlevde ju i Turkiet.

Sen dess så har de susat fram där på motorvägen i otaliga mil och hade inte för en sekund tänkt att sluta då Lars äntligen håller käften. Om/när Lars blir huvudlös så har Hanna äntligen lite bra content så hon kan fortsätta leva sitt miljonärsliv. Jag tror faktiskt inte det finns någon speciellt stark föräldrainstinkt hos vare sig Hanna eller Kebab, för då skulle de aldrig utsätta Lars för denna livsfara.
Senast redigerad av FruKrokodil 2026-07-27 kl. 03:34.
Citera
2026-07-27, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonaLisa54
Har ALDRIG tidigare hört ett pip om åksjuka!
Och ALDRIG sett att dom alltid kör omkring med TVÅ bilstolar….
Hon har sagt att L hatar att åka bil sedan hon var typ nyfödd. Vilket gör de ännu skummare att de ska åka så jävla mycket bil. Å andra sidan vet jag ingen 2,5 åring som hade gillat att sitta stilla i bilen i över 2 timmar. Så ibland undrar jag om hon bara inte klarar av att läsa av sitt barn, som antagligen reagerar helt normalt.
De finns ju lösningar som att en stannar hemma, eller att de tar pauser längs vägen.
Citera
2026-07-27, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
På riktigt Hanna, vända en 2-åring framåt i bilen?!

Mitt ena barn var väldigt åksjuk från ett års ålder men satt bakåtvänd till 6 års ålder. Det är jättejobbigt med åksjuka men det är inte farligt. Att åka framåtvänd i den åldern är dock farligt.

Vi minimerade bilåkande så mycket som möjligt. En vuxen åkte och handlade t.ex. Vi åkte bara bil med barnet när vi tvunget skulle iväg på något läkarbesök, besöka släktingar osv. Vi fick dessutom åksjuketabletter utskrivna från 2 år ålder (Postafen är okej att ta även för mindre barn och man får det på recept). En person satt alltid bak med barnet och var beredd med spypåse, vi stannade ofta, hade fönstret öppet osv osv. Det var absolut skitjobbigt för alla inblandade men när det handlar om så allvarliga risker vid en eventuell krock så är det värt att ha det lite jobbigt en stund.

Ja helt sanslöst. Lars kan bli hur akut åksjuk som helst, det där är INTE lösningen man väljer
Citera
2026-07-27, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somntutiss
Ja helt sanslöst. Lars kan bli hur akut åksjuk som helst, det där är INTE lösningen man väljer
Fast de blir ju jobbigt för Hanna. Då väljer dom en lösning som är smidig för henne.
Citera
2026-07-27, 06:58
Medlem
dekadentens avatar
Fattar om man verkligen måste åka, typ till BVC, föris eller besök hos vänner och familj. Men shopping... Det är ju inte kul för någon? Vi har visserligen Ikea bara 40 minuter bort och en icke-åksjuk unge men hallå, barnvakt? Barnet får hänga på lekplats och bli bortskämd av en familjemedlem, föräldrarna kan handla utan att det blir kaos.

Plus att de båda har ju körkort? Då kan ju en åka och den andra vara hemma 😬 Eller gillar folk att ha med sina tvååringar i affärer? Sinnes haha
Citera
2026-07-27, 07:01
Medlem
De här med bilstolen visa så tydligt varför denna tråd aldrig kommer att dö, och varför hanna inte fattar det.

Hon klarar inte av att möta sitt barn som är ” åksjuk ”, men som antagligen reagerar helt åldersadekvat. En två och ett halvt åring är inte intresserad av att åka bil i över 2 timmar, men hennes behov av att åka allihopa och shoppa är större.
Hennes försvarstal så har det ju gått bra och 99 % av gångerna så sitter hon bakåtvänt. Är hon dum eller fattar hon inte att man kan krocka när som helst det spelar ingen roll om det bara är 1 %?

Och som grädde på moset hävdar hon attfolk letar fel, det är ju för fan hon själv som lagt ut bilden där man tydligt ser att hennes barn åker framåtvänt. Hon orkar inte ens kontrollera bilderna hon lägger ut och sen blir hon förbannad när hon får kritik.
Citera
2026-07-27, 07:14
Medlem
Gotyourbacks avatar
Hanna är en riktig trafikfara. Jag har tidigare chattat med henne kring hennes glasögonsituation och då förklarade hon att hon inte kan ha linser av någon superspeciell anledning. Ni som bor i närheten - om ni ser henne köra bil utan glasögon”glojärnen” - ring gärna polisen för det får man inte göra om man har hennes synfel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in