2026-07-27, 07:29
Medlem
motyls avatar
Stackars Kebaben som fick panik-installera en till bilstol igårkväll för att Hanna ska kunna bevisa att de minsann ha en bakåtvänd också. Tror inte en sekund på det.

Min brorsas yngsta mår extremt illa när de kör bil, över hälften av gångerna spyr han rakt ut när de kör bil. Hur löser de det? Jo, de kör inte bil med den ungen mer än det som är nödvändigt dvs inte 100 resor till Rusta och Eko var och varannan dag. När de väl kör får han åka bakåtvänt och så får de ta med kråkpåsar. Inte fan finns det nån annan lösning rent säkerhetsmässigt. Och de bor också på en liten skitort stor som Hannas.

Min gissning är att L tyckte det var tråkigt att åka bil timmavis varje dag så de flyttade fram henne så Hanna slipper underhålla henne utan kan fortsätta sitta och suga på tummen framför reels.
Citera
2026-07-27, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Stackars Kebaben som fick panik-installera en till bilstol igårkväll för att Hanna ska kunna bevisa att de minsann ha en bakåtvänd också. Tror inte en sekund på det.

Min brorsas yngsta mår extremt illa när de kör bil, över hälften av gångerna spyr han rakt ut när de kör bil. Hur löser de det? Jo, de kör inte bil med den ungen mer än det som är nödvändigt dvs inte 100 resor till Rusta och Eko var och varannan dag. När de väl kör får han åka bakåtvänt och så får de ta med kråkpåsar. Inte fan finns det nån annan lösning rent säkerhetsmässigt. Och de bor också på en liten skitort stor som Hannas.

Min gissning är att L tyckte det var tråkigt att åka bil timmavis varje dag så de flyttade fram henne så Hanna slipper underhålla henne utan kan fortsätta sitta och suga på tummen framför reels.

Vet inte om jag tycker det är så synd om kebaben faktiskt, han verkar lika mentalt störd som H och värdelös i sin papparoll.

Rimligt också att Lars skulle skickas iväg till Malmö i flera dagar om hon nu är så otroligt åksjuk och hatar att åka bil bara för att föräldrarna Soffasson skulle måla trappan i flera dagar. Dom gör verkligen inte ett skit för sitt barns skull.

Du blev påkommen H för att du själv la ut en bild på ditt värdelösa föräldraskap, ingen här har letat något fel. 100% att ungen åker framåtvänd 100% av gånger och har gjort det sedan en tid tillbaka.
Citera
2026-07-27, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotyourback
Hanna är en riktig trafikfara. Jag har tidigare chattat med henne kring hennes glasögonsituation och då förklarade hon att hon inte kan ha linser av någon superspeciell anledning. Ni som bor i närheten - om ni ser henne köra bil utan glasögon”glojärnen” - ring gärna polisen för det får man inte göra om man har hennes synfel.
Borde också skicka bilden på Lasses bilåkning till polisen
Citera
2026-07-27, 08:44
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Helt galet. Typ: Mitt barn leker med knivar och 99% av tiden är kniven gjord av gummi 🫣 Rysk roulette typ.

Jag TROR att Hanna Theorin inte vågar/kan åka själv till IKEA. Och om Kebaben skulle åka själv, ja då köps bara just trådbackarna dom åkte dit för. Hela familjen, inklusive en grovt åksjuk unge måste åka med för HT kan inte gå miste om en chans att impulshandla.
Citera
2026-07-27, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Helt galet. Typ: Mitt barn leker med knivar och 99% av tiden är kniven gjord av gummi 🫣 Rysk roulette typ.

Jag TROR att Hanna Theorin inte vågar/kan åka själv till IKEA. Och om Kebaben skulle åka själv, ja då köps bara just trådbackarna dom åkte dit för. Hela familjen, inklusive en grovt åksjuk unge måste åka med för HT kan inte gå miste om en chans att impulshandla.
Nej hon vågar inte åka nånstans själv förutom till Vååården för då har hon egentid och njuuuter av att lämna 7 rör (!). Men när det gäller affärer så ska antingen mamma Theorin följa meed eller så är Kebaben med. Någon måste ju fota Hanna när hon håller eller leker med sin rekvisita Lara på bilder. Det är därför Hanna sitter kvar i bilen vid lämning och hämtning på förskolan medan Kebaben ordnar med allt enligt min väninna som har barn på samma skola.
Citera
2026-07-27, 08:53
Medlem
Någon som vet vilket stol hon har som går att vända både framåt och bakåt som dessutom har Isofix. Har hon Isofix i framsätet?
Jag är sämst på bilbarnstolar men det kanske finns såna? Eller har jag missuppfattat. Hon skrev väl att dem vände henne framåt efter halva resan?
Senast redigerad av otrtzd 2026-07-27 kl. 08:56.
Citera
2026-07-27, 08:56
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Nej hon vågar inte åka nånstans själv förutom till Vååården för då har hon egentid och njuuuter av att lämna 7 rör (!). Men när det gäller affärer så ska antingen mamma Theorin följa meed eller så är Kebaben med. Någon måste ju fota Hanna när hon håller eller leker med sin rekvisita Lara på bilder. Det är därför Hanna sitter kvar i bilen vid lämning och hämtning på förskolan medan Kebaben ordnar med allt enligt min väninna som har barn på samma skola.
Usch. Shoppingberoendet är alltså större än säkerheten för sin dotter. Shoppingberoendet är alltså viktigare än att dottern slipper åksjuka.

Normalt så hade det varit 6 bilresor per månad. 1+1 till Malmö, 2+2 för att handla mat. Dom har tillgång till Hallo fresh och när man är 3 personer funkar det absolut att handla 2 gånger i månaden med planering. Såklart kort bilresa till förskolan de dagar Lars går där.

Mer behövs inte om man har ett barn med GROV åksjuka. Men för att HT ska få shoppa gör de nog 6x6 bilresor per vecka.
Citera
2026-07-27, 08:57
Medlem
Tror inte alls att hon blir besviken och ledsen som hon skriver i försvarstalet, snarare rabiat flyförbannad att hon missade den "lilla" detaljen att det syns på bilden vilka usla föräldrar de är.

Jag är så otroligt nyfiken på om Kebaben är lika dålig förälder eller om han är styrd av HT och inte vågar ifrågasätta hennes idiotier.
Citera
2026-07-27, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otrtzd
Någon som vet vilket stol hon har som går att vända både framåt och bakåt som dessutom har Isofix. Har hon Isofix i framsätet?
Jag är sämst på bilbarnstolar men det kanske finns såna? Eller har jag missuppfattat. Hon skrev väl att dem vände henne framåt efter halva resan?

Fattade det som att de har 2 stolar i bilen men jag tror henne inte alls.
Citera
2026-07-27, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Fattade det som att de har 2 stolar i bilen men jag tror henne inte alls.

Nej det tror jag inte en sekund på. Finns väl ingen som frivilligt har två bilstolar som tar upp all plats.
Citera
2026-07-27, 09:01
Medlem
Kan ju inte finnas någon som skrivit till henne och tyckt synd om henne, herregud.
Snacka om att bara tycka synd om sig själv.

Och hoppas inte bilden är från idag, då är det livsfarlig åkning igen.
Citera
2026-07-27, 09:02
Medlem
Ser ut som det står en barnpall på golvet så hon själv ska kunna kliva upp eller ser jag helt tokigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in