2026-02-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Måste man trycka alla onyttigheter samma helg när ens partner jobbar?
Ostbågar och meloner igår.
Och idag kladdkaka, jordgubbar och melon.
Frukt säger jag inget om men jag hoppas och vill tro att de inte trycker i sig en hel kladdkaka på en kväll...
Svårt att se att Larsis kommer äta frukten när det finns kladdkaka och godis men det kanske är fröken Ht som äter den.
Citera
2026-02-15, 06:43
Medlem
Haha är de ingen som har bilden på Hannas allahjärtansdag present till Kevin för några år sedan, med trasig presentpåse? Såg så trashigt ut! 🤣 På den tiden Hanna ändå hade en årsinkomst på miljonen så gav hon Kevin trasiga saker och sin mamma massa reklamprodukter.
Vet den finns i tråden, men orkar inte leta 😅
Citera
2026-02-15, 09:02
Medlem
Alltså blickar som H ger Lars i sminkfilmen? Hon ger alltid sitt barn ganska dryga blickar….
Citera
2026-02-15, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP
Haha är de ingen som har bilden på Hannas allahjärtansdag present till Kevin för några år sedan, med trasig presentpåse? Såg så trashigt ut! 🤣 På den tiden Hanna ändå hade en årsinkomst på miljonen så gav hon Kevin trasiga saker och sin mamma massa reklamprodukter.
Vet den finns i tråden, men orkar inte leta 😅

Det är en klassiker! Den var verkligen fruktansvärd. Trasig presentpåse, döda rosor, fula snusdosor och visst fanns det även med inslagningspapper från jul? 😂😂😂

Hittade nu på sidan ca 507 diskuterades buketten. Snusdosorna var dessutom tejpade halvvägs upp på grillpinnarna 😂
Senast redigerad av lostsoulforever 2026-02-15 kl. 09:26.
Citera
2026-02-15, 09:11
Medlem
Hahaha hon tycker ACO Kvinna multivitamin med järn och folsyra är toppen, men har utöver dessa en burk med folsyra och behöver enligt egen utsago järndropp med jämna mellanrum.
Citera
2026-02-15, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Måste man trycka alla onyttigheter samma helg när ens partner jobbar?
Ostbågar och meloner igår.
Och idag kladdkaka, jordgubbar och melon.
Frukt säger jag inget om men jag hoppas och vill tro att de inte trycker i sig en hel kladdkaka på en kväll...
Förstår inte hur hennes opererade mage pallar allt sött hon moffar i sig. Det är ju alltid skålar fulla med godis och kakor varje dag. Det är mycket pengar hon lagt på ingenting egentligen. Hon förstör ju bara sin mage ännu mer än innan hon gjorde den där gbpn.
Citera
2026-02-15, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krangs
Förstår inte hur hennes opererade mage pallar allt sött hon moffar i sig. Det är ju alltid skålar fulla med godis och kakor varje dag. Det är mycket pengar hon lagt på ingenting egentligen. Hon förstör ju bara sin mage ännu mer än innan hon gjorde den där gbpn.
Tror att hon gett upp på att leva nyttigt. Man måste ha ett pannben om man ska lyckas undankomma ett sockermissbruk. Så länge hon är nöjd med det får det väl vara så.
Citera
2026-02-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Alltså blickar som H ger Lars i sminkfilmen? Hon ger alltid sitt barn ganska dryga blickar….
Kan inte se att det är en dryg blick. Tror du överdriver lite 😊
Citera
2026-02-15, 18:03
Medlem
Vad tror vi, blir det radiotystnad som vanligt när dom är i Malmö? Kanske ett inlägg om Funnys äventyr
Citera
2026-02-15, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Vad tror vi, blir det radiotystnad som vanligt när dom är i Malmö? Kanske ett inlägg om Funnys äventyr
Ja, vem vet?
Är det sportlov i Skåne? Varför åka nu? Men ja, ja. Kanske dyker upp massa kul content 👍🏼
Citera
2026-02-15, 20:10
Medlem
Ny i denna tråd och ny på Flashback överlag.
Skapade konto endast för att kunna kommentera här.

Gällande bristande förskola för L så hoppas jag att H har i åtanke att förskolan vanligen gör soc-anmälan om ett barn är borta mer än som anses normalt från förskolan.
Oavsett om barnet är sjukanmält eller ledigt.
Stor frånvaro skapar frågor från förskola generellt.
Nu pratar jag inte om när barn är väldigt små då de generellt är mycket sjuka efter inskolning men generellt har de koll och gör anmälan vid misstanke.

Gällande att L är sjuk mycket.
Jag personligen tycker att det är svårt att säga om hon är det eller inte.
Men med tanke på hur lite hon är på förskolan så får hon dock inte en chans att bygga upp sitt immunförsvar.
Då syftar jag på antal timmar L vistas där.

Min son var extremt mycket sjuk sina första 2,5 år i förskolan.
Då gick han ändå 40 h i veckan från att han var lite över 1 år gammal.
Nu gick det dock väldigt mycket i perioder och han var alltid frisk när han hade sommarlov juni-augusti borta från förskolan.
Men mycket sjuk var han absolut.
Detta trots vi utsatt honom för olika miljöer innan inskolning.

Gällande att H verkar folkskygg och inte verkar vilja medverka med L i situationer med andra barn och vuxna så gör detta mig fruktansvärt frustrerad!
Jag har kämpat med ångest och diagnos hela mitt liv och jag har ändå gått på babysim, öppna förskolan, sånggrupp för bebis och nu minifotboll med mitt barn.
När man skaffar barn gör man ett aktivt val att åsidosätta sig själv och man måste prioritera sitt barn och dess utveckling först! Nu förstår jag att alla inte har ekonomi att göra stora aktiviteter med sitt barn men det finns alltid gratis alternativ (barnsång, pulkabacke, öppna förskolan mm) och jag tror inte ekonomin tryter här direkt.
Nu ser vi kanske inte allt H gör men annars upplever jag att L mest vistas inomhus och kanske inte stimuleras så mycket?
Jag kan ha fel men det är min upplevelse.

Avseende försäkringskassan så kan jag säga att de har koll och gör väldigt mycket granskningar överlag just nu!
Jag jobbar på en myndighet, säger inte vilken men kan säga att om någon misstänker fusk så anmäl!
De kommer generellt absolut att kollas upp.

Sen är det mycket jag inte håller med om i tråden.
Så som Ls tal bland annat, nej jag tycker inte hennes tal är så avancerat som H påstår på långa vägar.
Men jag upplever inte heller att L är efter i talet.
Det är så olika på barn upp till en viss ålder.
Gällande mat så har jag själv ett barn som alltid väljer bort sötsaker och istället väljer frukt om det serveras.
Att ställa fram en tallrik med choklad till mig och en tallrik med frukt till honom är inget problem alls!
Man ska nog inte anta att det bara serveras dålig mat menar jag.
Sedan kan jag hålla med om att riven ost inte är ett snack eller en fika.

Jag tycker dock att H verkar generellt trött på sin egen influenserkarriär.
Hon är sällan glad och inspirerade.
Alla kan inte vara glada hela tiden men hon känns allmänt.. sliten?
Jag hoppas hon söker hjälp om det är de hon behöver, det känns med underton som hon är allmänt trött på det mesta i sin närhet.

Sedan kan jag själv berätta att för ungefär 2 år sedan så skrev jag till henne på Instagram då våra bakgrunder om ofrivillig barnlöshet är ganska lika.
Med stor skillnad att jag tack och lov inte förlorat ett barn (förutom sent missfall).
Och jag skrev till henne för rådgivning och även lite pepp då jag precis gått igenom något jobbigt och visste att hon upplevt samma och dessutom precis lagt ut ett inlägg om det i sitt flöde.
Jag upplevde att jag blev bemött på ett sätt som var ”mitt var mycket värre” från hennes sida och sedan läste hon men svarade inte efter lite dialog.
Jag slutade följa henne efter det då jag tog så pass illa upp och då har jag rätt mycket skinn på näsan enligt mig själv.
Jag började sedan följa henne igen men såg henne då med helt nya ögon.
Jag förlorade min respekt för hennes content helt enkelt.

Ville bara skriva av mig!
Allt gott.
Senast redigerad av Weklund 2026-02-15 kl. 20:29.
Citera
2026-02-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Ja, vem vet?
Är det sportlov i Skåne? Varför åka nu? Men ja, ja. Kanske dyker upp massa kul content 👍🏼

Ja det är sportlov nu vecka 8. Det blir funnys, Vellinge blomman, Costco och Jensens om dom inte hunnit stänga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in