2025-09-24, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Har du barn?
Dina barn hade slutat med blöja och toatränat klart när dom började förskola?
Jag har flera och vi gjorde det på sommaren.
Senast redigerad av mindiz 2025-09-24 kl. 08:42.
Citera
2025-09-24, 08:42
Medlem
Fast mina barn var äldre, 3 år. Tycker inte heller man behöver stressa med att sluta med blöja, bättre att vänta till sommaren eller annan ledighet.
Citera
2025-09-24, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkattunge
Genuin fråga!
Hennes senaste story när hon dricker kaffe, det ser mest ut som att hennes hårfärg fäst i ”luggen”? För kollar man på bakre delen av håret så är ju hennes ”förra” hårfärg tillbaka. Alltså inte längre den här röd/ljusbruna.

Hårfärg brukar ju fästa mer än någon vecka, men fäster det inte pga att hon har så ”hemmafärgat” hår sedan innan?

Ja det är bara övre delen av luggen som har någon färg kvar 😂😂 yes det blir så när man färgar på slitet hår hemma
Citera
2025-09-24, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Varför börja efter hon börjat förskola? De borde tänkt på det innan. Annars blir det personalen som kommer få toalett-träna L hela dagarna medan de har fullt upp med annat.

Jag tycker också timingen är lite off. Har själv pottränat i somras, och det som står om man nu läser på lite är att inte göra det i samband med en annan stor förändring i barnets liv. Lars har precis börjat förskolan för några veckor sen, varför samtidigt göra den andra största förändringen i ett så litet barns liv?

Sen kring alla funderingar om vilka Hanna ser som sin målgrupp - det kan ju inte vara småbarnsföräldrar i alla fall med tanke på att hon inte delar med sig av högst relevant innehåll som tex toa-träning….

Kanske är det ett hälso/”hur funkar sjukvården”-konto hon tänker sig att hon har? För där är hon ju bjussig
Citera
2025-09-24, 10:20
Medlem
Är ändå imponerad att hon börjar med blöjavvänjning före 2 års ålder när hon ofta tar lättaste utvägen med annat. Bra där!

Vi började med potta (naturligtvis blev barnet inte torrt så tidigt, rutinpottning bara) så fort mitt barn kunde sitta själv, vid 6-7 månader. Det var mitt barns läkare som önskade detta då det är bra för hen att tömma urinblåsan helt och undvika förstoppning utifrån att hen har en avvikelse på en njure😊
Citera
2025-09-24, 10:38
Medlem
Undrar varför hon tog bort storyn att de ska åka till Skåne imorgon efter förskola/jobb?
Kan det ha varit någon som ifrågasatte?
Citera
2025-09-24, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Undrar varför hon tog bort storyn att de ska åka till Skåne imorgon efter förskola/jobb?

Vem vet varför hon gör nånting.. jag har aldrig upplevt att någon tar bort stories i den farten hon gör.
Citera
2025-09-24, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22

Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Vem vet varför hon gör nånting.. jag har aldrig upplevt att någon tar bort stories i den farten hon gör.

Både storyn från igår om att de ska åka till Malmö och storyn från imorse när de packade resväskan med massa medicinet är borta…. Hon tar verkligen bort med löpande band… förstår inte varför
Citera
2025-09-24, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Varför börja efter hon börjat förskola? De borde tänkt på det innan. Annars blir det personalen som kommer få toalett-träna L hela dagarna medan de har fullt upp med annat.
Det kan ju vara pedagogerna som uppmanat dem att börja träna att gå på toaletten.
Citera
2025-09-24, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Både storyn från igår om att de ska åka till Malmö och storyn från imorse när de packade resväskan med massa medicinet är borta…. Hon tar verkligen bort med löpande band… förstår inte varför

Jag hann inte ens se den med resväska..
Citera
2025-09-24, 12:11
Medlem
Skulle Liam läsa kommentarerna? Vad fan e fel på henne
Citera
2025-09-24, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Jag tycker också timingen är lite off. Har själv pottränat i somras, och det som står om man nu läser på lite är att inte göra det i samband med en annan stor förändring i barnets liv. Lars har precis börjat förskolan för några veckor sen, varför samtidigt göra den andra största förändringen i ett så litet barns liv?

Sen kring alla funderingar om vilka Hanna ser som sin målgrupp - det kan ju inte vara småbarnsföräldrar i alla fall med tanke på att hon inte delar med sig av högst relevant innehåll som tex toa-träning….

Kanske är det ett hälso/”hur funkar sjukvården”-konto hon tänker sig att hon har? För där är hon ju bjussig

Exakt detta med vilken hennes målgrupp är har jag funderat över. Som förälder tlll ett barn i ungefär samma ålder kommer här en lista på saker jag gärna hade läst om (och som jag uppskattar hos andra konton med barn):
- Tankar kring sömn. Rutiner, vanor, tider, nattningar, har det varit kämpigt och i så fall med vad?
- Mat: Matintroduktion, smakträning, favoritmat, recept, mellanmålstips, tankar kring vad man erbjuder, tankar kring introduktion av sötsaker, vardagsrutiner och tider.
- Förskola: Inskolning, känslor och tankar kring detta (tycker det har varit väldigt sporadiskt - en dag gick det dåligt men vi fick inte veta vad som gick dåligt).
- Språk: Tankar kring språkstimulans, läsning, favoritböcker, språkutvecklingen, vilka ord var de första, vilka ord/uttryck är favoriter, när börja prata 2-3-4-ordsmeningar.
- Föräldrarollen: Vilken föräldrastil/uppfostran tillämpas, tankar kring anknytning och egna familjerelationer, svårigheter och utmaningar, lyckostunder och roliga ögonblick.

Skärmtid, potträning, sociala kontakter, favoritsysslor, intressen osv osv.
Det finns SÅ mycket att bygga innehåll av som inte relaterar till shopping. Det finns så många fina konton med familjerelaterat innehåll - som lyfter tankar kring föräldrarollen utan att hänga ut barnet.
Varsågod Hanna, det är bara att börja beta av.
Senast redigerad av trepatronen 2025-09-24 kl. 12:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in