Citat:
Ursprungligen postat av
Backflashlash
Jag tycker också timingen är lite off. Har själv pottränat i somras, och det som står om man nu läser på lite är att inte göra det i samband med en annan stor förändring i barnets liv. Lars har precis börjat förskolan för några veckor sen, varför samtidigt göra den andra största förändringen i ett så litet barns liv?
Sen kring alla funderingar om vilka Hanna ser som sin målgrupp - det kan ju inte vara småbarnsföräldrar i alla fall med tanke på att hon inte delar med sig av högst relevant innehåll som tex toa-träning….
Kanske är det ett hälso/”hur funkar sjukvården”-konto hon tänker sig att hon har? För där är hon ju bjussig
Exakt detta med vilken hennes målgrupp är har jag funderat över. Som förälder tlll ett barn i ungefär samma ålder kommer här en lista på saker jag gärna hade läst om (och som jag uppskattar hos andra konton med barn):
- Tankar kring sömn. Rutiner, vanor, tider, nattningar, har det varit kämpigt och i så fall med vad?
- Mat: Matintroduktion, smakträning, favoritmat, recept, mellanmålstips, tankar kring vad man erbjuder, tankar kring introduktion av sötsaker, vardagsrutiner och tider.
- Förskola: Inskolning, känslor och tankar kring detta (tycker det har varit väldigt sporadiskt - en dag gick det dåligt men vi fick inte veta vad som gick dåligt).
- Språk: Tankar kring språkstimulans, läsning, favoritböcker, språkutvecklingen, vilka ord var de första, vilka ord/uttryck är favoriter, när börja prata 2-3-4-ordsmeningar.
- Föräldrarollen: Vilken föräldrastil/uppfostran tillämpas, tankar kring anknytning och egna familjerelationer, svårigheter och utmaningar, lyckostunder och roliga ögonblick.
Skärmtid, potträning, sociala kontakter, favoritsysslor, intressen osv osv.
Det finns SÅ mycket att bygga innehåll av som inte relaterar till shopping. Det finns så många fina konton med familjerelaterat innehåll - som lyfter tankar kring föräldrarollen utan att hänga ut barnet.
Varsågod Hanna, det är bara att börja beta av.