2025-10-19, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Jag har skummat igenom lite kommentatorer och ser att många vill se L. Jag tror det är därför hon har med henne så mycket. Många ber om bilder på henne.

Det är ju sjukt obehagligt att flertalet vuxna människor ber att få se bilder på ett främmande barn?

Och du tycker då att H ska behaga dessa främlingar och sälja ut sitt barn emot barnets bästa? Sjukt.
Senast redigerad av lostsoulforever 2025-10-19 kl. 09:15.
Citera
2025-10-19, 09:03
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Det är ju sjukt obehagligt att flertalet vuxna människor ber att få se bilder på ett främmande barn?

Och du tycker du att H ska behaga dessa främlingar och sälja ut sitt barn emot barnets bästa? Sjukt.
Vid närmare eftertanke...verkligen! 👀 Om folk skrev så skulle jag känna ett ännu större motstånd att lägga upp bilder och info.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-10-19 kl. 09:07.
Citera
2025-10-19, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Vid närmare eftertanke...verkligen! 👀 Om folk skrev så skulle jag känna ett ännu större motstånd att lägga upp bilder och info.

Skulle aldrig få för mig att skriva till valfri influencer och be om fler bilder på deras - för mig okända - barn. Väldigt olämpligt och obehagligt.
Citera
2025-10-19, 10:00
Medlem
Citat:

Och du tycker då att H ska behaga dessa främlingar och sälja ut sitt barn emot barnets bästa? Sjukt.

Man vet ju hur världen ser ut, kolla bara Dumpen. Av hennes 66000 följare är där säkert en och annan pedofil, säkerligen från SS också. Alla vet hur ungen ser ut. Sjukt obehagligt. Vad har främmande människor för syfte att be om bilder på andras barn?;
Citera
2025-10-19, 10:09
Medlem
Bobhallonsafts avatar
HT har svarat/gillat några fler på senaste inlägget, positiv utveckling.

Eftersom det är det minst tidskrävande av hennes jobb så hoppas jag att hon fortsätter så. Tipset om det har ju skrivits om i oändlighet här inne 🤭

Angående Lars, obehaglig är ju bara förnamnet när det gäller exploatering av sitt barn. Att hon fortsätter med att bara sudda ut fejset gör ju ingen nytta. Bilderna hon lagt in innan finns ju kvar. Just det här med att människor/"följare" är ju ett konstigt fenomen - varför vill man se bilder på ett okänt barn? Och som "influenser" - varför visar man sitt barn när det finns både peddos och klara "riktlinjer" kring barnarbete, exploatering och sociala medier?
Citera
2025-10-19, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......

Man borde snarare uppmana att fortsätta minska bilder tycker jag. Men jag kan tänka mig att det blir svårt att konkurrera med andra influensers då där dom allra flesta delar mycket kring sina barn.
Citera
2025-10-19, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
HT har svarat/gillat några fler på senaste inlägget, positiv utveckling.

Eftersom det är det minst tidskrävande av hennes jobb så hoppas jag att hon fortsätter så. Tipset om det har ju skrivits om i oändlighet här inne 🤭

Angående Lars, obehaglig är ju bara förnamnet när det gäller exploatering av sitt barn. Att hon fortsätter med att bara sudda ut fejset gör ju ingen nytta. Bilderna hon lagt in innan finns ju kvar. Just det här med att människor/"följare" är ju ett konstigt fenomen - varför vill man se bilder på ett okänt barn? Och som "influenser" - varför visar man sitt barn när det finns både peddos och klara "riktlinjer" kring barnarbete, exploatering och sociala medier?

Ja det behöver hon börja göra för att behålla följare tror jag- ha ”konversation” med dom, så bra där om det förbättras!
Gällande att visa barn så borde det lagstiftas om det, då väldigt många influensers gör det, så det blir nog svårt att konkurrera om man inte gör det.
Det man kanske glömmer är att även vi andra som delar bilder av våra barn på sociala medier- även om vi inte har många följare så finns bilderna för alltid på nätet och inte svårt att få tag på bara för man har dold profil, det glömmer man ibland i diskussionen. Det är inte supermycket större risk för att du har många följare att bilderna kommer i orätta händer, alla våras bilder är lätta att få tag på på internet, för den som kan och vill, det spelar inte så stor roll att vi har begränsat vår följarskara.
Citera
2025-10-19, 10:39
Medlem
Spännande med en ny soffa till hushållet
Citera
2025-10-19, 10:41
Medlem
Hanna tvättar och städar sin sunksoffa idag då dom kommer att få hem en nya soffa om några dagar. Kan vi gissa att den nya soffan är ett samarbete? Varför har hon inte sagt något om att dom köpt en ny soffa!? Undrar vart den gamla och defekta soffan ska hamna nu? 😝
Citera
2025-10-19, 10:42
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggan88
Ja det behöver hon börja göra för att behålla följare tror jag- ha ”konversation” med dom, så bra där om det förbättras!
Gällande att visa barn så borde det lagstiftas om det, då väldigt många influensers gör det, så det blir nog svårt att konkurrera om man inte gör det.
Det man kanske glömmer är att även vi andra som delar bilder av våra barn på sociala medier- även om vi inte har många följare så finns bilderna för alltid på nätet och inte svårt att få tag på bara för man har dold profil, det glömmer man ibland i diskussionen. Det är inte supermycket större risk för att du har många följare att bilderna kommer i orätta händer, alla våras bilder är lätta att få tag på på internet, för den som kan och vill, det spelar inte så stor roll att vi har begränsat vår följarskara.
Precis, alla "influensers" behöver ta en funderare på om det är viktigare att vara konkurrenskraftig än att värna om sitt barns integritet.
Citera
2025-10-19, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
”L blåsa ut ljus”
Hon prata ju som många barn i den åldern. Inte helt rent eller perfekt men det kan man ju inte begära. Hon kan mycket väl säga L kompis osv. Det behöver inte vara hela långa meningar och det kan man inte begära i hennes ålder. Livets saker är väl allt i en tvåårings huvud som händer runt om. Typ hund, cykel, leka osv osv. Ta det inte så allvarligt. Tråkigt att du inte får eller kan vara en fluga på väggen då.

Ingen begär något från Lars! När min dotter fyllde två år kunde hon säga 10-20 ord. Det är helt normalt. Det som är störande är hur hon ljuger och förskönar vad Lars kan säga och uttrycka sig om.
Citera
2025-10-19, 11:22
Medlem
Citat:

Det finns ju svart på vitt att följare bad om att få se Ls ansikte igen. För något år sen när hon valde en period att göra det hon gör nu, burra Lars. När hon märkte att siffrorna dalade så lade hon ju ut ett inlägg om att "kärleken ska övervinna allt" som förklaring att få visa Lars igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in