2025-09-24, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Jag hann inte ens se den med resväska..

Hon hade en resväska på golvet packad med massa kläder och så stod det något i stil med ”packat klart alla 300 mediciner och vitaminer” samtidigt som hon i slow-mo kastade ner alla pillerburkarna i resväskan…
Citera
2025-09-24, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Både storyn från igår om att de ska åka till Malmö och storyn från imorse när de packade resväskan med massa medicinet är borta…. Hon tar verkligen bort med löpande band… förstår inte varför

Hon kanske känner tvång att lägga ut något men har exakt noll planering på vad.

Kan nog vara så att hon är väldigt osäker på sig själv vilket mycket tyder på som diskuterades härom dagen också.
Citera
2025-09-24, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trepatronen
Exakt detta med vilken hennes målgrupp är har jag funderat över. Som förälder tlll ett barn i ungefär samma ålder kommer här en lista på saker jag gärna hade läst om (och som jag uppskattar hos andra konton med barn):
- Tankar kring sömn. Rutiner, vanor, tider, nattningar, har det varit kämpigt och i så fall med vad?
- Mat: Matintroduktion, smakträning, favoritmat, recept, mellanmålstips, tankar kring vad man erbjuder, tankar kring introduktion av sötsaker, vardagsrutiner och tider.
- Förskola: Inskolning, känslor och tankar kring detta (tycker det har varit väldigt sporadiskt - en dag gick det dåligt men vi fick inte veta vad som gick dåligt).
- Språk: Tankar kring språkstimulans, läsning, favoritböcker, språkutvecklingen, vilka ord var de första, vilka ord/uttryck är favoriter, när börja prata 2-3-4-ordsmeningar.
- Föräldrarollen: Vilken föräldrastil/uppfostran tillämpas, tankar kring anknytning och egna familjerelationer, svårigheter och utmaningar, lyckostunder och roliga ögonblick.

Skärmtid, potträning, sociala kontakter, favoritsysslor, intressen osv osv.
Det finns SÅ mycket att bygga innehåll av som inte relaterar till shopping. Det finns så många fina konton med familjerelaterat innehåll - som lyfter tankar kring föräldrarollen utan att hänga ut barnet.
Varsågod Hanna, det är bara att börja beta av.

Det här inlägget är otroligt bra skrivet, oj så många bra tips hon fick här. Jag hoppas HT tar till sig dem för det om något vore spännande att läsa om.
Citera
2025-09-24, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Hon hade en resväska på golvet packad med massa kläder och så stod det något i stil med ”packat klart alla 300 mediciner och vitaminer” samtidigt som hon i slow-mo kastade ner alla pillerburkarna i resväskan…

Jahapp.. bra fråga då. Har hon plötsligt blivit rädd för inbrottstjuvar så hon inte vill annonsera ut att de ska iväg kanske. Men det finns nog bättre hus att sno från då.
Citera
2025-09-24, 13:58
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Inte nog med att Liam fyller år och vakar över Lars - han läser dessutom dm’s på Instagram. Bra wifi uppkoppling i heaven tydligen!

Kan dessutom tycka att Hanna gott kunde ta sig tiden att i alla fall gilla kommentarerna hon fått på inlägget. Perfekt att göra detta i bilen på väg till Skåne - det är 149 kommentarer!
Håller med. Människor som tagit sig tid att önska hennes bortgångna barn grattis på födelsedagen - 149 kommentarer - bör ta max ca 2,5 minuter att bara trycka på gilla. En liten gest att hon sett och på ett "tidspressat" sätt i alla fall nästan "tackar" dom.
Citera
2025-09-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Jahapp.. bra fråga då. Har hon plötsligt blivit rädd för inbrottstjuvar så hon inte vill annonsera ut att de ska iväg kanske. Men det finns nog bättre hus att sno från då.
Kan vara så. Eller så reagerade någon på medicinen eller så är hon rädd att det ska kommenteras om Malmö här.
Citera
2025-09-24, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Kan vara så. Eller så reagerade någon på medicinen eller så är hon rädd att det ska kommenteras om Malmö här.
Jag tror inte hon är rädd för att något ska kommenteras här faktiskt. Då hade hon inte gjort samma sak om och om igen och dessutom tyckt att alla här är idioter. Det har hon ju vrålat om flera gånger och varit jätteförbannad.
Det kan man vara, helt ok. Men att hon skulle vara rädd för att något ska skrivas här, nej det tror jag inte.
Hanna som har koll och aldrig gör fel.
Citera
2025-09-24, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Jag tror inte hon är rädd för att något ska kommenteras här faktiskt. Då hade hon inte gjort samma sak om och om igen och dessutom tyckt att alla här är idioter. Det har hon ju vrålat om flera gånger och varit jätteförbannad.
Det kan man vara, helt ok. Men att hon skulle vara rädd för att något ska skrivas här, nej det tror jag inte.
Hanna som har koll och aldrig gör fel.
Hon kan ju skriva och lägga ut och ändå vara rädd över att det tas upp här. Hon lägger väl ut saker som kommenteras pga hon tänker väl att hon gör vad hon vill även om folk har åsikter.
Citera
2025-09-24, 17:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lessismore12
Skulle Liam läsa kommentarerna? Vad fan e fel på henne

Men snacka om att leta fel i allt, det lär väl alla begripa att man inte menar att han på riktigt skulle läsa kommentarer!!
Är väl som man säger ”han finns med oss”, ”han tänker på oss” ”min pappa var med mig idag när jag..” ”min mamma läser allt fint ni skriver osv osv”.
Citera
2025-09-24, 19:31
Medlem
Eller.. eller så är det tröttsamt att hon använder dött foster för clicks
Citera
2025-09-24, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Men snacka om att leta fel i allt, det lär väl alla begripa att man inte menar att han på riktigt skulle läsa kommentarer!!
Är väl som man säger ”han finns med oss”, ”han tänker på oss” ”min pappa var med mig idag när jag..” ”min mamma läser allt fint ni skriver osv osv”.

Nej vem tror hon menar på riktigt? 🤣 Barnet lever inte. Det är en HELT annan grej att säga att han tänker på oss där uppe i himlen jämfört med ”han läser era kommentarer”. Det är jävligt skumt sagt.
Citera
2025-09-24, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Nej vem tror hon menar på riktigt? 🤣 Barnet lever inte. Det är en HELT annan grej att säga att han tänker på oss där uppe i himlen jämfört med ”han läser era kommentarer”. Det är jävligt skumt sagt.

Ja det är väldigt märkligt uttryckt.
Är helt övertygad om att en 22 veckors inte kan läsa, särskilt inte om man även är död.
Men det är obligatorisk content, oftast då följarna börjar försvinna, som nu.
Som att Hanna måste påminna alla om att hon har en sorg. Hur gammal skåpmat det än är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in