2025-04-11, 09:29
”Filmade precis en haul på det jag hade beställt ifrån meds som jag inte hade en aning om…”
Beställer hon saker utan att veta om det eller vadå?

När jag tänker ett varv till så funderar jag på om hon kanske syftar på hon beställt nya grejer (som hon inte har en aning om vad de är) hon ska testa? Kanske folkhögskolan har någon kurs i svenska hon kan läsa.

PS; otippat att hon har problem att ladda upp en video!
Citera
2025-04-11, 09:53
Medlem
HUR MYCKET KAN EN PERSON SHOPPA OCH SPRINGA I BUTIKER? Hela jävla tiden.
Citera
2025-04-11, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PMSmordin
Hennes tänder 😭 på sista bilden så ser man hur bruna dom är😥
Även om jag varit rädd för tandläkaren hade jag valt att gå dit istället för att ha så vidriga tänder 🤯
Är det inte bara tandsten? Det kan tandhygienisten ta bort 😊
Citera
2025-04-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Det ser ut som svåra tandskador och missfärgningar.
Citera
2025-04-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Som hon bättrar på med några glas svartvinbärssaft!!
Citera
2025-04-11, 13:27
Medlem
Undrar om hon ska ha blommor inne eller ute? Ska man ge lite tips på att pelargoner inte gillar frost kanske 🤪
Citera
2025-04-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Som hon bättrar på med några glas svartvinbärssaft!!
Ja alltså har aldrig fattat varför man dricker sitt socker. Eller, hon både äter och dricker sitt socker.
Citera
2025-04-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkattunge
HUR MYCKET KAN EN PERSON SHOPPA OCH SPRINGA I BUTIKER? Hela jävla tiden.

Ja, alltså det är helt otroligt. Jag tänker att hon förmodligen bytt ut tidigare matmissbruk till shoppingmissbruk?

Jag tycker det är så lustigt att en person som inte gör något på sin fritid behöver så mycket grejer?

En annan sak jag verkligen tänkt på sedan L föddes är hur _ovanligt_ lite hon är ute och går med barnvagnen? Det var typ det enda jag (och typ alla jag känner) gjorde konstant under föräldraledigheten. Mycket märkligt allting
Citera
2025-04-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans

Tandsten? 🤣 Från en som ofta får mycket tandsten trots tandtråd, stickor, tandborstning och munskölj enligt konstens alla regler så kan jag lova dig att det där INTE är tandsten. Man får inte tandsten på det där sättet och tandsten är inte brunt utan vitt/gult! Det där är grova (för att använda Hannas vokabulär) skador på tänderna, de ser ju helt ojämna och buckliga ut! Och som att delar av dem nästan saknas. Det är det värsta jag sett! Brukar inte kolla så noga men zoomade in noggrant nu när någon annan här nämnde det.
Citera
2025-04-11, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Håller med, det ser ut som emaljskador
Citera
2025-04-11, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Det är ju inte så snällt att inte ge pappa möjlighet till att ha samma mys på natten. Där kan jag känna att kvinnor ibland tar för givet att det är deras rättighet och inte delar med sig. Nu är jag medveten om att jag sticker ut hakan lite här. Ibland får man tänka ur ett annat perspektiv tycker jag.

Vi lever i ett hälsosamt förhållande och hittar våra sätt att få vår tid med sonen som vi båda tycker känns okej. Jag jobbar heltid medan pappan jobbar betydligt mindre och får då tid och mys på andra sätt.

Förstår inte varför folk ska lägga sig i hur man fördelar ansvaret/tiden med sitt barn? Hade min sambo sagt "jag känner att jag missar myset på natten med vår son, skulle vi kunna dela på de?" Så hade vi ju självklart gjort det. Att han har sagt att han vill att vi byter ibland är dels pga att slippa sova i en soffa samt att jag ska få avlastning.

Vi delar lika på vår föräldraledighet och känner att det känns ok med hur vi förlägger tiden nu efteråt. Vet knappt varför jag behöver sitta och försvara det. Men att jag enbart skulle se på saken från mitt perspektiv och anse mig ha mer rätt till min son än vad min sambo har är bara absurt.
Senast redigerad av Fiffilurans 2025-04-11 kl. 17:49.
Citera
2025-04-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffilurans
Vi lever i ett hälsosamt förhållande och hittar våra sätt att få vår tid med sonen som vi båda tycker känns okej. Jag jobbar heltid medan pappan jobbar betydligt mindre och får då tid och mys på andra sätt.

Förstår inte varför folk ska lägga sig i hur man fördelar ansvaret/tiden med sitt barn? Hade min sambo sagt "jag känner att jag missar myset på natten med vår son, skulle vi kunna dela på de?" Så hade vi ju självklart gjort det. Att han har sagt att han vill att vi byter ibland är dels pga att slippa sova i en soffa samt att jag ska få avlastning.

Vi delar lika på vår föräldraledighet och känner att det känns ok med hur vi förlägger tiden nu efteråt. Vet knappt varför jag behöver sitta och försvara det. Men att jag enbart skulle se på saken från mitt perspektiv och anse mig ha mer rätt till min son än vad min sambo har är bara absurt.
Du skrev att han ville men att du förvisade honom till soffan därav min kommentar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in