Citat:
Ursprungligen postat av
Skippan123
Det är ju inte så snällt att inte ge pappa möjlighet till att ha samma mys på natten. Där kan jag känna att kvinnor ibland tar för givet att det är deras rättighet och inte delar med sig. Nu är jag medveten om att jag sticker ut hakan lite här. Ibland får man tänka ur ett annat perspektiv tycker jag.
Vi lever i ett hälsosamt förhållande och hittar våra sätt att få vår tid med sonen som vi båda tycker känns okej. Jag jobbar heltid medan pappan jobbar betydligt mindre och får då tid och mys på andra sätt.
Förstår inte varför folk ska lägga sig i hur man fördelar ansvaret/tiden med sitt barn? Hade min sambo sagt "jag känner att jag missar myset på natten med vår son, skulle vi kunna dela på de?" Så hade vi ju självklart gjort det. Att han har sagt att han vill att vi byter ibland är dels pga att slippa sova i en soffa samt att jag ska få avlastning.
Vi delar lika på vår föräldraledighet och känner att det känns ok med hur vi förlägger tiden nu efteråt. Vet knappt varför jag behöver sitta och försvara det. Men att jag enbart skulle se på saken från mitt perspektiv och anse mig ha mer rätt till min son än vad min sambo har är bara absurt.