Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-13, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkattunge
Hon har tagit bort bilden.
Tror dock många tog en screenshot.
Och ett väldigt moget försvarstal i stories...
Citera
2025-05-13, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
Jag blir genuint ledsen över att hon inte förstår allvaret. Hon hånar och skämtar över oron, som jag anser är befogad i detta fall. Det finns mycket som inte är okej gällande det hat hon ibland får, men detta är något riktigt illa.

Och ”jag har mens”, ja okej enligt hennes Instagram inlägg så började hennes mens för 6 dagar sedan, så förhoppningvis så är hon ”gladare”och kanske mer mottaglig för detta väldigt snart.
Citera
2025-05-13, 14:15
Medlem
Citat:
Jag blir genuint ledsen över att hon inte förstår allvaret. Hon hånar och skämtar över oron, som jag anser är befogad i detta fall. Det finns mycket som inte är okej gällande det hat hon ibland får, men detta är något riktigt illa.

Och ”jag har mens”, ja okej enligt hennes Instagram inlägg så började hennes mens för 6 dagar sedan, så förhoppningvis så är hon ”gladare”och kanske mer mottaglig för detta väldigt snart.

Hanna är fan den enda vuxna kvinna jag vet som tjatar konstant om sin mens.

Hanna; käft. Ingen bryr sig om din mens. Herregud🙄😒
Citera
2025-05-13, 14:15
Medlem
Citat:
Tycker det är bra att hon också, precis som ni, säger vad hon tycker
Citera
2025-05-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Tycker det är bra att hon också, precis som ni, säger vad hon tycker

Finns ju sätt för henne att undvika sånt här men visst...
Citera
2025-05-13, 14:23
Medlem
1. Spelar ingen roll om du är nära, kvävningsrisken är lika hög oavsett.
2. Den där klubban är pissdålig för barnets tänder
3. Du sätter riktigt kassa vanor för ditt barn när du gör det till en vardagsgrej att äta godis från det att barnet är jättelitet.
4. Du behöver knappast ge barnet en KLUBBA för att du ska gå och shoppa.

Obegripligt att folk försvarar det här.
Citera
2025-05-13, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesMcCat
3. Du sätter riktigt kassa vanor för ditt barn när du gör det till en vardagsgrej att äta godis från det att barnet är jättelitet.

Verkligen. Hur kan hon tycka det är en bra förklaring att Lars äter klubban ”i den ostagade vardagen” och ”fick den för att vara nöjd i vagnen”….. det är absolut inte en bra ursäkt utan säger bara att Lars får massa socker till vardags och att Hanna väljer att ge det istället för frukt eller barnsnacks… bra förklaring Hanna!
Citera
2025-05-13, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesMcCat

Exakt detta. Och att hon inte förstår det är sorgligt. Vi alla vet ju att det dessutom inte är något engångsgrej att Hanna ger L godis och drar med henne på shopping och det är ju därför folk reagerar.
Citera
2025-05-13, 14:37
Medlem
Hon är ju så fruktansvärt trög..det handlar ju inte om att oj hon kanske får tårta på kalaset oxå som hon skriver så hånande. Det är ju att hon matar ungen med socker varje dag...kex sylt godis i påskägg ja allt! Sen struntar jag egentligen fullständig i vad hon ger sin unge. Men jag skulle aldrig göra det. Det kommer en tid när barnet fattar å du får tar strider ofta om det där godiset som dom vill ha. Nej jag måste sluta titta på henne. Jag blir såå upprörd av denna människa!
Citera
2025-05-13, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Rätt på båda. Hanna har säkerligen inte gått hlr för barn heller eftersom hon skyr föräldrakurser som pesten. Och en som varit rädd för blw och därför gett sitt barn burkmat som huvudföda ger sitt barn en klubba? Idiotiskt.
Burkmat (jag antar att du menar burkmat för barn) är väl inte det mest ekonomiska att ge sitt barn men att kalla det för idiotiskt är väl att ta i. Mig veterligen så är burkmaten ingen sämre mat än hemmagjord (tänker nu näringsmässigt och inte ekonomiskt el miljö) men klubba där håller jag med.
Citera
2025-05-13, 14:39
Medlem
Citat:
Exakt detta. Och att hon inte förstår det är sorgligt. Vi alla vet ju att det dessutom inte är något engångsgrej att Hanna ger L godis och drar med henne på shopping och det är ju därför folk reagerar.

Verkligen obegripligt att det finns någon som försvarar detta.

Också hånar hon sina följare vidare med att hon ska på kalas sen och få tårta.
Med tanke på det så hade det varit bra att INTE äta godis också.

Hon är riktigt irriterad över kommentarer hon fått tydligen men när hon skriver ut det så här så får ju alla en skopa av hennes ilska.
Det är sånt här som så tydligt visar att hon inte passar att göra det hon gör.
Citera
2025-05-13, 14:42
Medlem
Citat:

Ja hennes inställning till feedback är otrolig. Att hon säger ”Stackars henne” ironiskt om att Lars får klubban. Det tycker jag visar tydligt att hon inte förstår att det är en otrolig björntjänst att ge socker till en så liten. Tycker hon på allvar att det är sjysst/bra/okej att göra det!?

Jag tycker inte det är någon grej att tex smaka tårta som hon också skriver, eller äta söta saker. Men sättet hon utrycker sig på, att Lars dricker saft en vardagsmorgon, alltid får Festis när de köper mat ute osv är oroande med tanke på Hannas inställning. Om förklaringen varit ”nej jag vet att hon inte behöver socker, men hon var jätteledsen och det var det enda som fanns till hands” så hade det inte varit lika oroande tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in