2025-01-27, 18:15
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Hon har knappt nämnt något om BVC. Så underligt tycker jag, alla nya föräldrar jag känner är jätteexalterade över varje nytt BVC-besök och berättar vad som sas och vad barnet vägde, längd osv. Hanna säger inget förutom nämner det kort. Hon har ju till och med sagt att hon inte vet vad besöket kommer handla om och efteråt att hon inte minns längd, vikt osv.
Detta är väldigt konstigt. BVC är ju hur viktigt som helst. Men HT kanske fick tips om hur man tar hand om barn så hon valde att inte lyssna och så glömde hon alltihop...
Citera
2025-01-27, 18:30
Medlem
Undrar hur snabba de är med att att använda alvedon. Hanna har ju nämnt flera gånger att lars får det. Och nu gör alvedon "susen". Hade också en sjukling hemma i typ Lars ålder för inte så länge sen och kollade då 1177 som säger att man inte ska ge alvedon mot febern, utan bara om barnet inte äter/dricker, är väldigt gnällig eller har svårt att sova. Undrar om Hanna har koll på det. Min gissning baserad på vad Hanna sagt förut och hur hon är med vård och medicinering överlag, är att om det är över 38 grader får Lars alvedon med sex timmars intervall...
Citera
2025-01-27, 18:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Typ exakt alla barnfamiljer i hela Sverige?

På allvar, ”vem var det hemma?!”, menar du allvar? Större delen av Sveriges hushåll med barn har säkerligen glass hemma i frysen. Isglass är det man först försöker få i sjuka barn. I frysen på hälsocentralen jag jobbar har vi massor av isglass, för sjuka barn. Bättre än att behöva bli inlagda om dom inte äter eller dricker. Även salta chips är bra att locka med, salt, så dom blir törstiga.
Sen såklart inget barn ska äta något av det här varje dag- men de glimtar vi får på ett instagramkonto speglar ju inte så mycket.

Fascinerande på ett vis, och nu pratar jag inte om dig, utan om tråden i sig.
- ena sekunden gnälls det på att hon uppdaterar för lite från sina dagar.
- i nästa sekund tror man sig veta exakt allt om Hanna, hur hon sköter diverse, baserat på något kort inlägg- och för lite inlägg enligt samma person.
Man borde kanske fatta att det är en liten liten glimt man får, inte facit på hela livet.
Citera
2025-01-27, 19:37
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Ja det där är lite märkligt. Jag tycker om bvc besöken, där man får stoltsera över sitt barns alla färdigheter och fina kurva.

Sen kanske jag haft turen att ha ett bra bvc men Hanna valde ju själv ut något extra bra bvc som låg lite längre bort om jag inte minns helt fel.

Eller så vill hon helt enkelt inte svara på frågor om Lars.
Det vore intressant att höra om L klarar av milstolpar och sånt de kollar på BVC. Men det får vi nog aldrig veta.
Citera
2025-01-27, 21:34
Medlem
Kommer Hanna dela med sig av sin frågelåda?
Citera
2025-01-27, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Det är ju ett litet hopp mellan ett år och 18 månader när man brukar gå men det är väl snart dags. Hos oss kollade de om han säger några ord. Vet vi om L pratar nånting alls? Det är ju rätt bra att läsa för sina barn.

Jo fast det var såhär när hon var liten också när besöken var tätare.
Citera
2025-01-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen

Hahaha min ENDQ tanke när jag såg den. Vi kommer aldrig få se några svar från den.
Citera
2025-01-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Hahaha min ENDQ tanke när jag såg den. Vi kommer aldrig få se några svar från den.

Jag förstår inte varför man gör sig besväret med en frågelåda för att sen inte fullfölja.

Kom det inga frågor eller var hon helt enkelt inte nöjd med de som kom?
Citera
2025-01-27, 21:48
Citat:
Jag förstår inte varför man gör sig besväret med en frågelåda för att sen inte fullfölja.

Det kom väl obekväma frågor så som "varför måste du ligga i soffan en hel dag när du har lite nackspärr?"
Citera
2025-01-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Jag tänkte ställa denna fråga. Tror inte hon kommer dela med sig, Är nog för hennes egen skull för att hon ska ha något att läsa 😊mår hon så dåligt har hon nog inte energi att lägga ner tid på det
Citera
2025-01-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Det kom väl obekväma frågor så som "varför måste du ligga i soffan en hel dag när du har lite nackspärr?"

Jag är mest nyfiken på hur man kan orka mobilscrolla när man har just nackspärr, som brukar komma efter man suttit för länge med näsan i mobilen 😅
Citera
2025-01-27, 22:17
Medlem
Citat:

Tre timmar senare och inget än…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in