2025-01-27, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Typ exakt alla barnfamiljer i hela Sverige?

Verkligen inte alla.
Citera
2025-01-27, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Det var ju min poäng med det hela innan ekot buar för man ens nämnde det.

Folk beter sig som det är en enskild händelse, men det är ju när man tänker på risifrutti, festis, pepparkakor och allt annat skit tillsammans som man reagerar. Hade detta varit första gången man sett att L fått socker hade man ju inte reagerat så för hon är ju trots allt sjuk. Sen å andra sidan kan man dricka vatten också när man är sjuk.. har jag hört..
Citera
2025-01-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Typ exakt alla barnfamiljer i hela Sverige?
Kanske inte alla barnfamiljer som endast har en ettåring i familjen dock
Citera
2025-01-27, 15:17
Medlem
Skulle inte förvåna mig om det här är L om ett år https://www.svt.se/nyheter/inrikes/d...t-en-dum-rutin
Citera
2025-01-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Skulle inte förvåna mig om det här är L om ett år https://www.svt.se/nyheter/inrikes/d...t-en-dum-rutin

Men gud!!!!! Borde ju soc-anmälas så det bara skriker om det! Hur är människor funtade? 😱
Citera
2025-01-27, 17:09
Medlem
Citat:

Haha men gud.
"Mamma Ditte väger 117 kilo och är orolig för sin hälsa" men fortsätter ändå dricka Coca Cola och ger sin tvåårig det. Hur kan man inte ta tag i sitt liv?
Citera
2025-01-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Kanske inte alla barnfamiljer som endast har en ettåring i familjen dock

Tack. Var nära på att tappa hoppet för alla barnfamiljer som alltid ha piggelin hemma som om det är en självklarhet 😂.
Citera
2025-01-27, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Har HT nån gång lagt upp info om vad som sagts på BVCkontrollen? Där borde hon fått info om socker och kostvanor. Eller HT kanske inte använder BVC.

Hon har knappt nämnt något om BVC. Så underligt tycker jag, alla nya föräldrar jag känner är jätteexalterade över varje nytt BVC-besök och berättar vad som sas och vad barnet vägde, längd osv. Hanna säger inget förutom nämner det kort. Hon har ju till och med sagt att hon inte vet vad besöket kommer handla om och efteråt att hon inte minns längd, vikt osv.
Citera
2025-01-27, 17:23
Medlem
Citat:
Tycker du inte att du överdriver nu? 🙄
Citera
2025-01-27, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Hon har knappt nämnt något om BVC. Så underligt tycker jag, alla nya föräldrar jag känner är jätteexalterade över varje nytt BVC-besök och berättar vad som sas och vad barnet vägde, längd osv. Hanna säger inget förutom nämner det kort. Hon har ju till och med sagt att hon inte vet vad besöket kommer handla om och efteråt att hon inte minns längd, vikt osv.

Det är ju ett litet hopp mellan ett år och 18 månader när man brukar gå men det är väl snart dags. Hos oss kollade de om han säger några ord. Vet vi om L pratar nånting alls? Det är ju rätt bra att läsa för sina barn.
Citera
2025-01-27, 17:49
Medlem
Jag tycker det bara är bra att Hanna får i Larsa isglass, så där små barn tappar snabbt vätska om de kräks och har feber.

Har hänt att jag gett mina barn avslagen cola bara för att de ska få i sig lite socker och de blev inte överviktiga för det.

För mycket socker torkar däremot ut kroppen så man får ge extra vätska.
Det bästa alternativet är väl att frysa in egen glass gjord av lite cola och mycket vatten.

Gissar att Hanna har koll på just sjukdomar då det är en hobby för henne.
Citera
2025-01-27, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd

Ja det där är lite märkligt. Jag tycker om bvc besöken, där man får stoltsera över sitt barns alla färdigheter och fina kurva.

Sen kanske jag haft turen att ha ett bra bvc men Hanna valde ju själv ut något extra bra bvc som låg lite längre bort om jag inte minns helt fel.

Eller så vill hon helt enkelt inte svara på frågor om Lars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in