2024-10-16, 16:26
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
En genuin fråga.

Hanna säger att hon inte får lyfta L för då får hon så ont i livmodern.
Någon som vet om det faktiskt är någon fara på riktigt när man gjort en skrapning?
Hon har väl inga stygn nånstans som kan gå upp,
så tekniskt sett så skulle hon kunna bära L, eller har jag fel?

Citat:
Ursprungligen postat av Banansemla
Funderade på samma sak… borde ju egentligen inte va nån fara tänker jag. Däremot kan hon ju ha ont, men det är ju en annan sak än att ”inte få”

Jag har skrapats 2 ggr efter 2 ma o har aldrig fått några restriktioner.. jag hade inte ont o endast lite rosa flytningar i några få dagar efteråt… men vi alla är ju olika!
Citera
2024-10-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
En genuin fråga.

Hanna säger att hon inte får lyfta L för då får hon så ont i livmodern.
Någon som vet om det faktiskt är någon fara på riktigt när man gjort en skrapning?
Hon har väl inga stygn nånstans som kan gå upp,
så tekniskt sett så skulle hon kunna bära L, eller har jag fel?

Alltså förlåt, men jag tror det är bullshit.
Har gjort två aborter och en skrapning (då allt inte kom ut) och inte fan blir det värre av fysisk aktivitet. Det enda som gör ont är ju när det ska ut, men hon har ju för tusan skrapat sig.
Jag har även gjort ett katastrofsnitt där de skar sönder både min livmoder och urinblåsa och jag kunde bära/orka mer än vad H gör idag. Hon passar nog på att lata sig lite extra medan hon har en anledning som Kebaben inte kan ifrågasätta 🙈
Citera
2024-10-16, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollscroll
Har gjort två aborter och en skrapning (då allt inte kom ut) och inte fan blir det värre av fysisk aktivitet. Det enda som gör ont är ju när det ska ut, men hon har ju för tusan skrapat sig.
Jag har även gjort ett katastrofsnitt där de skar sönder både min livmoder och urinblåsa och jag kunde bära/orka mer än vad H gör idag. Hon passar nog på att lata sig lite extra medan hon har en anledning som Kebaben inte kan ifrågasätta 🙈
Ja jag har gjort kejsarsnitt med mina tre barn och hade en tvååring hemma att ta hand om i princip ensam. Jag har också gjort en skrapning +sterilisering när min minsta var ett år och jag hade inga problem efter det med att bära varken barn eller skumpa upp vagnen på andra våningen. Bara att göra när man inte har något att välja på.
Senast redigerad av Skippan123 2024-10-16 kl. 16:43.
Citera
2024-10-16, 17:07
Medlem
Hon gör sån stor grej av bärandet som allt annat. Jag gissar att hon sitter 90% av tiden i soffan så där kan hon väl gosa med Loppisenlarsis och ha henne i famnen. Nu får hon det att låta som om hon inte kan vara med henne alls och de behöver avleda henne som hon säger i videon
Citera
2024-10-16, 17:44
Medlem
Citat:

Jag tänkte också lite så. Att det kanske är ett sätt att hålla honom hemma lite.
Ifrågasätter verkligen inte att det är jobbigt psykiskt osv. Verkligen tråkigt det som hänt.

Men det känns så märkligt när hon mjölkar saker på det här viset. Det känns fult. Hon har ju inte genomgått ett snitt.
Citera
2024-10-16, 18:01
Medlem
Citat:

Haha, säkert bara nåt hon säger för att Kebaben ska behöva vara hemma och sköta marktjänst och ta hand om Lars
Citera
2024-10-16, 18:54
Medlem
Nej Hanna kan lyfta utan problem. Hon har inte sytt något utan gjort en vanlig hederlig skrapning.
Man blöder lite efter men brukar inte ha så ont.
Hon tycker säkerligen det är väldigt mysigt att ha Kebab hemma av andra anledningar.
Citera
2024-10-16, 19:40
Medlem
Den senaste storyn när hon kramar och gosar med Lars… kan bara tänka på att hon antigen satt upp ett stativ eller bett kebaben filma när de gosar så hon kan lägga upp det som en story. Allt för content men samtidigt vill man på något sätt bevara Lars redan obefintliga integritet? Känns så fake. Och sen att blurra Lars ansikte som gör att man bara associerar med typ efterlyst?
Citera
2024-10-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Nej Hanna kan lyfta utan problem. Hon har inte sytt något utan gjort en vanlig hederlig skrapning.
Man blöder lite efter men brukar inte ha så ont.
Hon tycker säkerligen det är väldigt mysigt att ha Kebab hemma av andra anledningar.
Jag tänker att hon kanske mår psykiskt dåligt vilket är förståeligt.
Citera
2024-10-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Jag tänker att hon kanske mår psykiskt dåligt vilket är förståeligt.

Ja precis, självklart gör hon det. Men just för henne så verkar det alltid vara lättare att skylla på något kroppsligt än psykiskt.

Han borde ju kunna ta ut ett par sjukdagar och vara hemma, han kan ju inte heller må prima.
Citera
2024-10-16, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Ja precis, självklart gör hon det. Men just för henne så verkar det alltid vara lättare att skylla på något kroppsligt än psykiskt.

Han borde ju kunna ta ut ett par sjukdagar och vara hemma, han kan ju inte heller må prima.
Allting handlar ju alltid om hur Hanna mår. Nu är det jättejobbigt för hon inte kan lyfta L för det gör så ont. Kämpa lite Hanna, du går inte sönder. Då mår hon så dåligt för L står och drar henne i benen och allt är så hemskt. Tur att Kebaben är hemma och hjälper till.

Men K då? Inte ett ord om hur han mår. Får han något utrymme att må dåligt och bearbeta? Kan man ens vara ledsen när man lever med H?

Jag tycker det är jättetragiskt att det blev som det blev. Det önskar man ingen. Men nu är det som det är och man behöver inte mjölka det värsta man kan. Ta er tid och sörj tillsammans med varandra. Men gör det inte större och värre. Man kan både röra sig och ta hand om en ettåring. Fysiskt sett bör man inte ha några problem. Det är bara hittepå.
Citera
2024-10-16, 20:36
Medlem
H är en så märklig människa. Har gått igenom något fruktansvärt men visst överdriver hon? Att inte få bära sitt barn (knappast något vården har sagt) och att behöva avleda henne? H bor ju i soffan det är väl bara för Lars att sitta i Hs knä där hela dagen. Och så storys med snyft varvat med adlinks till hårfärg och paljettklänning? Hur genuint blir det liksom....
Och sen att de ska värna om Lars iNtEgRiTeT genom att blurra ansiktet.... men samtidigt vissa upp hennes nakna kropp? Så märkligt. Och ställa upp kameran på stativ och göra en svart/vit film för content. Spyr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in