Citat:
Ursprungligen postat av
petgrief
Vi har använt Alvedon när vi har haft såna kaosdagar och nätter av skrik och gråt att vi knappt överlevt. Det är på den nivån jag tycker man ska använda läkemedel. Om ht använder upp sin dosering av läkemedel för lite gnäll kommer hon inte kunna använda det när det smäller till på riktigt. Men hon har uppenbarligen inte hamnat i helvetet med Lars än 🙄 jag har vandrat där många gånger. Ht är både lat och bortskämd.
Det tokiga är att om det inte finns tydliga tecken på tandsprickning, såsom rött irriterad tandkött, mycket dregel och/eller händer i/utanpå mun mycket,;så kan gnället och tjorvandet bero på helt andra saker. Vid 8-10 månaders ålder så sker t.ex. en rätt stor sleep-regression, vilket gör att spädbarn ofta sover sämre och tjorvar sig mycket både dag och nattetid. Om så är fallet så hjälper Alvedon föga då det är en del i barnets utveckling och inte något som gör ont.
Sedan så anser jag att Alvedon ska användas när det verkligen behövs och inte för minsta feber/gnäll. Feber är ju t.ex. kroppens sätt att bekämpa den sjukdom som är just då och ger man febernedsättande såfort minsta feber visar sig på termometern så motarbetar man kroppens egna försvar