2024-07-04, 11:25
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Hennes senaste inlägg där Lars klappar händer är så himla otydligt. Kan hon inte lägga två sekunder på att läsa igenom och se till att hon formulerar sig så man hänger med

Vad är det som otydligt? Jag har läst texten flera gånger men ser inte vad som otydligt med den.
Citera
2024-07-04, 11:26
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Jag tror faktiskt inte att någon här har skrivit att dom ska göra en anmälan. Däremot har det skrivits om att HT har fått anmälningar till soc, vilket hon tydligen har berättat för någon, men dom anmälningarna har ju inget med oss att göra i denna tråden. Ingen här har anmält henne såvitt jag vet eller tänker göra för den delen.
Folk som jobbar inom vården har väl anmälningsplikt så det känns mer troligt att anmälningarna kommit från BVC. De måste ju anmäla om de misstänker att något inte står rätt till.

Med tanke på HTs beteende och att hon prioriterar att pilla med mobilen framför att trösta sitt barn så vore det inte förvånande om någon har blivit orolig.
Citera
2024-07-04, 11:31
Citat:
Ursprungligen postat av petgrief
Vi har använt Alvedon när vi har haft såna kaosdagar och nätter av skrik och gråt att vi knappt överlevt. Det är på den nivån jag tycker man ska använda läkemedel. Om ht använder upp sin dosering av läkemedel för lite gnäll kommer hon inte kunna använda det när det smäller till på riktigt. Men hon har uppenbarligen inte hamnat i helvetet med Lars än 🙄 jag har vandrat där många gånger. Ht är både lat och bortskämd.
HT skriver att hon kombinerar Alvedon i munnen med SUP:ar. Man kan ju inte ta Alvedon från två håll samtidigt, då finns det risk för att barnet får i sig för mycket. Frågan är om hon har koll på doseringsanvisningen. Det kan vara väldigt farligt att ta för mycket paracetamol.

Detta om något borde göra vem som helst orolig.
Citera
2024-07-04, 11:40
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petgrief
Vi har använt Alvedon när vi har haft såna kaosdagar och nätter av skrik och gråt att vi knappt överlevt. Det är på den nivån jag tycker man ska använda läkemedel. Om ht använder upp sin dosering av läkemedel för lite gnäll kommer hon inte kunna använda det när det smäller till på riktigt. Men hon har uppenbarligen inte hamnat i helvetet med Lars än 🙄 jag har vandrat där många gånger. Ht är både lat och bortskämd.

Det tokiga är att om det inte finns tydliga tecken på tandsprickning, såsom rött irriterad tandkött, mycket dregel och/eller händer i/utanpå mun mycket,;så kan gnället och tjorvandet bero på helt andra saker. Vid 8-10 månaders ålder så sker t.ex. en rätt stor sleep-regression, vilket gör att spädbarn ofta sover sämre och tjorvar sig mycket både dag och nattetid. Om så är fallet så hjälper Alvedon föga då det är en del i barnets utveckling och inte något som gör ont.

Sedan så anser jag att Alvedon ska användas när det verkligen behövs och inte för minsta feber/gnäll. Feber är ju t.ex. kroppens sätt att bekämpa den sjukdom som är just då och ger man febernedsättande såfort minsta feber visar sig på termometern så motarbetar man kroppens egna försvar
Citera
2024-07-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
HT skriver att hon kombinerar Alvedon i munnen med SUP:ar. Man kan ju inte ta Alvedon från två håll samtidigt, då finns det risk för att barnet får i sig för mycket. Frågan är om hon har koll på doseringsanvisningen. Det kan vara väldigt farligt att ta för mycket paracetamol.

Fast hon skriver ju att hon gnuggat lite flytande alvedon på tandköttet, det är ju inte samma sak som att ge en dos flytande oralt. Körde ofta samma kombination vid jobbig tandsprickning efter tips från BVC när jag hade barn i den åldern.
Citera
2024-07-04, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience

Vadå Hanna har väl alltid koll? 😂 man kan ju inte heller använda Alvedon hur många dagar i rad som helst. Fattar hon ens att det kan påverka framför allt levern
Citera
2024-07-04, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Det tokiga är att om det inte finns tydliga tecken på tandsprickning, såsom rött irriterad tandkött, mycket dregel och/eller händer i/utanpå mun mycket,;så kan gnället och tjorvandet bero på helt andra saker. Vid 8-10 månaders ålder så sker t.ex. en rätt stor sleep-regression, vilket gör att spädbarn ofta sover sämre och tjorvar sig mycket både dag och nattetid. Om så är fallet så hjälper Alvedon föga då det är en del i barnets utveckling och inte något som gör ont.

Sedan så anser jag att Alvedon ska användas när det verkligen behövs och inte för minsta feber/gnäll. Feber är ju t.ex. kroppens sätt att bekämpa den sjukdom som är just då och ger man febernedsättande såfort minsta feber visar sig på termometern så motarbetar man kroppens egna försvar
Exakt så. Jättebra skrivet och håller helt med dig 👍
Citera
2024-07-04, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare

Exakt. Alvedon är ingen quick fix för att trösta barnet. Utan tydliga symtom som du skriver eller feber hade jag väntat några dagar för att se var det tar vägen och använt alla andra medel först för att lindra och trösta. Som du säger är det tusen saker som händer i de små kropparna, hur många gånger har inte ht skyllt på tänderna när det i efterhand varit något helt annat? Små barn är kinkiga, det är ju så det är.
Citera
2024-07-04, 12:04
Medlem
Nu förklarar HT på story varför hon tappat så många följare, ännu ett tecken på att hon lusläser här inne hehe
Citera
2024-07-04, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vbdlr8
Nu förklarar HT på story varför hon tappat så många följare, ännu ett tecken på att hon lusläser här inne hehe

Reagerade också på det. Hon är ju beroende av följare så tror inte ett dugg på att hon skulle rensat.. Mer ljug från henne bara..
Citera
2024-07-04, 12:17
Medlem
Citat:

Åh det är så pinsamt
Citera
2024-07-04, 13:11
Medlem
Citat:

Vad hade hon för orsak till det då? Orkar inte kolla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in