2024-10-15, 18:05
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilburx
Haha nää inte koffein som koffein, energidryck innehåller ju sjukt mycket annat som inte är särskilt hälsosamt. Skulle inte heller få för mig att dricka coca cola på morgonkvisten, apropå osunda vanor. Helt ärligt är det väl typ tonåringar, wt och pundare som dricker red bull?

Vad är det som inte är speciellt hälsosamt? Bortsett från att det är kasst för tänderna så har jag inte funnit riktig forskning (dvs. per-rewieved forskning från flertalet forskare som forskat om ämnet under en längre period) på att energidrycker skulle vara ohälsosamt, bortsett från den stora mängden koffein, vilket kan vara ohälsosamt vid intag av för höga mängder.

Jag ändrar mig gärna i ämnet om jag kan få riktiga källor på att energidryckers innehåll, koffeinet bortsett och tandhälsa, skulle ha ohälsosamma effekter på kroppen.

Annars så tar jag det mestadels som att du helt enkelt är en oinsatt person som har läst skrämselpropagandana från HäntExtra.
Citera
2024-10-15, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Vad är det som inte är speciellt hälsosamt? Bortsett från att det är kasst för tänderna så har jag inte funnit riktig forskning (dvs. per-rewieved forskning från flertalet forskare som forskat om ämnet under en längre period) på att energidrycker skulle vara ohälsosamt, bortsett från den stora mängden koffein, vilket kan vara ohälsosamt vid intag av för höga mängder.

Jag ändrar mig gärna i ämnet om jag kan få riktiga källor på att energidryckers innehåll, koffeinet bortsett och tandhälsa, skulle ha ohälsosamma effekter på kroppen.

Annars så tar jag det mestadels som att du helt enkelt är en oinsatt person som har läst skrämselpropagandana från HäntExtra.

Fast att något inte känns så hälsosamt är ju inte samma som att något är hälsovådligt. Hs kost har ju kritiserats otaliga gånger här. Tex innehåller vanligt redbull, inkl den variant H drack, väldigt mycket socker. Jag tycker inte heller att det känns särskilt hälsosamt att dricka läsk, äta lösgodis eller en stor skål chokladflingor till frukost. Finns bättre saker om man vill bli pigg efter en jobbig natt. Var och en stoppar såklart vad den vill i sin kropp, även du finns absolut ingen anledning att vara otrevlig eller komma med påstående om mig som person. Är energidryck en känslig punkt för dig?
Citera
2024-10-15, 22:49
Medlem
Hur gick det med hennes tand som gick av i Diktatorlandet? För har inte hört ett knyst om det. Eller jag kanske har missat. Eller så kom den så kallade bajsmackan ivägen för tandläkarbesök.
Citera
2024-10-15, 22:50
Medlem
Citat:
Fast du ignorerar ju det jag skrev, jag menar att sockerhalten inte är särskilt hälsosam. Taurin är ju också omdiskuterat.
https://www.mast.is/static/files/Upl...rkudrykkir.pdf

Det finns ju ett segdraget rykte som säger att Taurin utvinnes av tjursperma. Det har iaf fått mig att skippa energidryck för all framtid, för varför ens ta chansen om det ligger minsta sanning i det hela 🤮

Men men, just nu, efter helgens trista händelser så får Hanna göra exakt vad hon känner för bara för att må bra. Vill hon dricka redbull/🐂 vid 05 så får hon väl göra det.

Har inte ens några krav på fantastisk content närmaste veckan heller. Bättre att hon får tid att sörja det som inte blev, i lugn och ro.
Citera
2024-10-15, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Hur gick det med hennes tand som gick av i Diktatorlandet? För har inte hört ett knyst om det. Eller jag kanske har missat. Eller så kom den så kallade bajsmackan ivägen för tandläkarbesök.

Det var nog en väldigt liten flisa isf för hon har lagt upp många videos och bilder på ett stort smile där tänderna verkar sitta som alltid.
Citera
2024-10-16, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det finns ju ett segdraget rykte som säger att Taurin utvinnes av tjursperma. Det har iaf fått mig att skippa energidryck för all framtid, för varför ens ta chansen om det ligger minsta sanning i det hela 🤮

Men men, just nu, efter helgens trista händelser så får Hanna göra exakt vad hon känner för bara för att må bra. Vill hon dricka redbull/🐂 vid 05 så får hon väl göra det.

Har inte ens några krav på fantastisk content närmaste veckan heller. Bättre att hon får tid att sörja det som inte blev, i lugn och ro.

Jag tror inte att det gör det längre Haha, men ändå!

Absolut, det är ju inte första gången men whatever floats your boat liksom 😅
Citera
2024-10-16, 08:19
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Fast du ignorerar ju det jag skrev, jag menar att sockerhalten inte är särskilt hälsosam. Taurin är ju också omdiskuterat.
https://www.mast.is/static/files/Upl...rkudrykkir.pdf

https://www.livsmedelsverket.se/livs.../energidrycker - Angående Taurin och andra ämnen som finns i energidrycker (tltr: finns ingen evidens om att taurin skulle vara farligt i den mängd som förekommer i t.ex. redbull).

Var det inte en sockerfri redbull hon drack (dvs. den ljusblåa)?

Släpper nog diskussionen då det är för OT nu men du är välkommen att skicka källor på dina påståenden per PM. Vore intressant att läsa om alla dessa ohälsosamma ämnen.
Citera
2024-10-16, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
https://www.livsmedelsverket.se/livs.../energidrycker - Angående Taurin och andra ämnen som finns i energidrycker (tltr: finns ingen evidens om att taurin skulle vara farligt i den mängd som förekommer i t.ex. redbull).

Var det inte en sockerfri redbull hon drack (dvs. den ljusblåa)?

Släpper nog diskussionen då det är för OT nu men du är välkommen att skicka källor på dina påståenden per PM. Vore intressant att läsa om alla dessa ohälsosamma ämnen.

Nä det var den blå med blåbärssmak, men ja vi för vara eniga om att vara oeniga 👍🏻
Citera
2024-10-16, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Haha! Ja det verkar inte bli roligare än så idag om vi inte ska diskutera julklänningen som HT vill köpa! Själv tycker jag det ser mer ut som en nyårsklänning. Jag skulle aldrig i livet vilja ha en sån klänning på julafton om man bara ska fira med familjen. Priset var ju inte heller i den klass hon brukar hålla sig. 😝

Håller med, inte en julklänning i mina ögon.
H går ju dock aldrig på ”riktiga” festligheter (åtminstone har hon aldrig visat något sådant) så julafton är väl för henne så ”festligt” det kan bli tyvärr.
Citera
2024-10-16, 15:48
Medlem
En genuin fråga.

Hanna säger att hon inte får lyfta L för då får hon så ont i livmodern.
Någon som vet om det faktiskt är någon fara på riktigt när man gjort en skrapning?
Hon har väl inga stygn nånstans som kan gå upp,
så tekniskt sett så skulle hon kunna bära L, eller har jag fel?
Citera
2024-10-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
En genuin fråga.

Hanna säger att hon inte får lyfta L för då får hon så ont i livmodern.
Någon som vet om det faktiskt är någon fara på riktigt när man gjort en skrapning?
Hon har väl inga stygn nånstans som kan gå upp,
så tekniskt sett så skulle hon kunna bära L, eller har jag fel?

Funderade på samma sak… borde ju egentligen inte va nån fara tänker jag. Däremot kan hon ju ha ont, men det är ju en annan sak än att ”inte få”
Citera
2024-10-16, 15:56
Medlem
Hon är tillbaka med sitt duschdyrkande iaf. Vet ingen som älskar att duscha som henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in