2024-07-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Nej, H är dålig på att visa vardagslivet med L men jag har hört flertalet stories där man hör Keboff sitta i bakgrunden och prata, sjunga och busa med L.

Jag tror 100% det händer off-camera. Grejen med H och hennes influencerkarriär är att hon i grunden inte verkar ha influencertänket; hon verkar vara allmänt dålig på att filma och ta bilder och delar med sig väldigt lite om sitt liv rent allmänt.

Det är väl lite det som blir problemet, då hennes jobb innefattar att dela med sig av sitt liv och hon är ju allmänt dålig på det. Det olyckliga i det är ju att många (speciellt här inne) tar och använder en rätt skral referens och bygger upp en sanning kring det. Som t.ex. maten. Hade H varit DUKTIG på att visa vad L äter under en dag och faktiskt filmat/visat det mer så hade folk inte dragit egna slutsatser. Det blir lätt trådsanningar när informationen man får är knapphändig.

Så skulle jag våga prata om Ls språkutveckling gällande det lilla vi får se? Nej. Mestadels för att H är så dålig på att uppdatera om vardagslivet med L.

Tror inte att det finns mer att visa upp kring maten faktiskt. Är inte heller ett fan av BLW för jag tycker det är obehagligt med kväljningar och tror att HT tycker det också med tanke på vad man fått se. Eller inte se snarare. Vi har ju aldrig fått se L äta något annat än mat i puréform/smaknapp. Lagar däremot mat själv och det verkar inte HT göra. Därför får vi inte se det. Hade gjort HT gott att gå i föräldragrupp och diskutera tex skärmtid och språkutveckling. Då hade hon kanske gjort annorlunda, kanske inte. Hon verkar väldigt glad i skärmar. Man kan ju faktiskt släppa telefonen när man äter eller umgås med sitt barn.
Senast redigerad av kraskalas 2024-07-12 kl. 10:26.
Citera
2024-07-12, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Oj, nu kan jag inte låta bli att skriva igen. Gud vad ni går igång på allt. Jag kan förstå att ni tycker det är fascinerande att man kan tjäna så pass bra på att inte direkt göra något, men det får väl finnas gränser för vad ni kommenterar. Ni vet inte om flickan är sjuk, min jämnåriga är lika blek och ser rätt trött ut. Att springa på babymassage och massa grupper gynnar mest föräldern i den här åldern, barnet har inte behov av den ständiga stimulansen.
Att svära inför barnet är inte en katastrof även om man man givetvis kan fundera över sitt språkbruk.
Och du som skrev att man behöver fundera om man har fått tre orosanmälanningar, du måste väl ändå förstå att offentliga personer får det i helt annan utsträckning. En följares orosanmälan har inte riktigt samma tyngd som en från BVC tex såvida inte följaren faktiskt kan påvisa något. Artisten Mariette ska tex ha fått för att hennes barn inte har en pappa..
Hon har tjänat bra tidigare. Däremot tror jag att detta året har inkomsten minskat rejält Detta vet man först år 2025
Vi är flera som reagerat på att L hostar och ser febrig ut. Sen om du tycker att hon istället är trött beror ju bara på att vi har olika åsikter.
H har tidigare tagit ut en sjuk L för att hon skulle kolla på olika bilar. Så det är inte första gången. H har sagt att L älskar vatten och uppgav att hon anmält sig till babysim men att det var fullbokat. Sen kollade en följare upp och det stämde inte för det fanns platser kvar.
Nu är L snart 1 år och jag tror att H kommer fortsätta vara inomhus med L.
Det finns inga skäl att göra oroasanmälningar.
Däremot behöver H steppa upp och visa mer av vardagen med Följare försvinner dagligen från hennes konto och jag tror att det har med hennes innehållslösa konto att göra
Citera
2024-07-12, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Jag förstår vad ni menar men nej jag tror inte det. Visst hon umgås förmodligen lite mer med L hemma än hon visar men jag tror absolut att hon hade lagt ut om de var ute i lekparker, på promenader osv om det hände, men det gör det inte. De går bara ut för att handla och åka i affärer så tror jag att det är till 100% sorgligt nog.

Det är förvånande för någon som längtat efter barn så mycket men jag tror att föräldraskapet inte blev som hon trodde. Jag får intrycket av att hon inte trivs att vara mamma överhuvudtaget. Kanske har hon fått en förlossningsdepression och det enda som kan glädja henne är shopping?
Det blev inte alls som hon trodde. Tycker inte heller att hon verkar trivas med att vara mamma. Art hon skulle vara så aktiv och gå ut med L varje dag tror jag inte alls på. Hon mår inte bra och enda glädjen är shopping. Att bara visa L hemma och i bilen samt alla dessa affärer visar att det är det hon gör på dagarna. Förutom att kolla på tv youtube och TikTok.
Senast redigerad av tindraninni 2024-07-12 kl. 10:52.
Citera
2024-07-12, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Tack för att du tänker till lite. Och ärligt talat, jag hade aldrig velat lägga ut när jag sjunger och busar med mina barn. Kanske inte H heller är bekväm med det.
Nu är du ingen influenser. Sen behöver man inte sjunga. Det går utmärkt att sätta på musik.Finns massor man kan göra.
Citera
2024-07-12, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Det blev inte alls som hon trodde. Tycker inte heller att hon verkar trivas med att vara mamma. Art hon skulle vara så aktiv och gå ut med L varje dag tror jag inte alls på. Hon mår inte bra och enda glädjen är shopping. Att bara visa L hemma och i bilen samt alla dessa affärer visar att det är det hon gör på dagarna. Förutom att kolla på tv youtube och TikTok.

Det här! Alltså jag fattar att dagarna med en knapp ettåring inte alltid är så innehållsrika och underhållande, att man inte alltid får sova så bra och kan känna sig lite isolerad. Men, det är ju väldigt lätt att själv hitta på lite olika saker som tex öppna förskolan eller ta en promenad med nån från mammagruppen på bvc för att få lite socialt utbyte. Hanna hävdar ju att det inte är något hon behöver i sitt liv men det börjar liksom lysa igenom att hon inte mår toppen helt ensam där hemma i lägenheten med undantag för turer till olika butiker. Hon har absolut fastnat i det och tror det börjar sätta sig på hennes psyke utan att hon förstår det själv alternativt vägrar erkänna det för sig själv då hon inte har en endaste vän eller bekant att prata och ventilera med. Är rätt övertygad om att hon njutit mer av att vara mamma om hon inte varit en ensam hemmasittare.
Citera
2024-07-12, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Det här! Alltså jag fattar att dagarna med en knapp ettåring inte alltid är så innehållsrika och underhållande, att man inte alltid får sova så bra och kan känna sig lite isolerad. Men, det är ju väldigt lätt att själv hitta på lite olika saker som tex öppna förskolan eller ta en promenad med nån från mammagruppen på bvc för att få lite socialt utbyte. Hanna hävdar ju att det inte är något hon behöver i sitt liv men det börjar liksom lysa igenom att hon inte mår toppen helt ensam där hemma i lägenheten med undantag för turer till olika butiker. Hon har absolut fastnat i det och tror det börjar sätta sig på hennes psyke utan att hon förstår det själv alternativt vägrar erkänna det för sig själv då hon inte har en endaste vän eller bekant att prata och ventilera med. Är rätt övertygad om att hon njutit mer av att vara mamma om hon inte varit en ensam hemmasittare.
Exakt så. Håller helt med dig i varenda mening 💯
Citera
2024-07-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP
https://postimg.cc/8FsNbMjH

En bekant skrev och frågade henne angående anmälningar och fick detta till svar!!

Haha din bekanta kommer bli blockad av HT nu för HT läser ju uppenbarligen tråden 😂
Citera
2024-07-12, 11:53
Medlem
Jag undrar på riktigt vad knatteplock tänkte när hon inledde ett samarbete med Ht. Ht har aldrig visat någon bild eller ens en tanke på blw varken innan eller efter samarbetet. Känns ju inte genuint öht? Det enda vi har fått se är lars som äter klämmisar på golvet och burkmat alla dygnets timmar, plus deras MEGAKARTONG med klämmisar och burkar för 1700kr. Vafan tänkte knatteplock egentligen? Nu har jag blivit anti knatteplock bara för att valet av ht är den sämsta någonsin.
Citera
2024-07-12, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Jag undrar på riktigt vad knatteplock tänkte när hon inledde ett samarbete med Ht. Ht har aldrig visat någon bild eller ens en tanke på blw varken innan eller efter samarbetet. Känns ju inte genuint öht? Det enda vi har fått se är lars som äter klämmisar på golvet och burkmat alla dygnets timmar, plus deras MEGAKARTONG med klämmisar och burkar för 1700kr. Vafan tänkte knatteplock egentligen? Nu har jag blivit anti knatteplock bara för att valet av ht är den sämsta någonsin.

Precis. Och plötsligt hade de använt prespoon sedan 4 månader? Varför har man inte fått se det isåfall? För att det inte hänt.
Citera
2024-07-12, 12:12
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Haha din bekanta kommer bli blockad av HT nu för HT läser ju uppenbarligen tråden 😂
Jäklar, detta var ju ändå ett "scoop" i tråden.

Beklämmande att hon säger att de fått "typ" 3 orosanmälningar. De har inte ens koll på hur ofta det sker. Detta om något är ett tecken på bristande engagemang i föräldraskapet
Citera
2024-07-12, 12:25
Medlem
Vad kul det är att få hänga på deras second hand-marathon! Klockan är 12:30 och vi har fått en story på att de är o Kevins gamla hoods och Lars har "däckat" som vanligt...

Undrar om hon fortfarande har missuppfattningen att det är bra content att filma lite under en dag och publicera en vecka efter? Jag tolkar "hänga med" som att hon skulle lägga ut stories kontinuerligt under dagen.
Citera
2024-07-12, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Vad kul det är att få hänga på deras second hand-marathon! Klockan är 12:30 och vi har fått en story på att de är o Kevins gamla hoods och Lars har "däckat" som vanligt...

Undrar om hon fortfarande har missuppfattningen att det är bra content att filma lite under en dag och publicera en vecka efter? Jag tolkar "hänga med" som att hon skulle lägga ut stories kontinuerligt under dagen.

Hon ”filmar” säkert för att sen berätta att ”det var fel på kameran/filerna”. Och så blir det inget mer med det. Eller kanske skyller på den ännu okända redigeraren hon har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in