Citat:
Ursprungligen postat av
kraskalas
Kommunikationen med barnet sker via en telefon och är riktad till en publik, inte barnet självt. Att sitta med skärm konstant/ha den när man är tillsammans med sitt barn är språkhämmande. Har aldrig sett HT sjunga eller kommunicera särskilt mycket med L men visst det kan hända off camera.
Nej, H är dålig på att visa vardagslivet med L men jag har hört flertalet stories där man hör Keboff sitta i bakgrunden och prata, sjunga och busa med L.
Jag tror 100% det händer off-camera. Grejen med H och hennes influencerkarriär är att hon i grunden inte verkar ha influencertänket; hon verkar vara allmänt dålig på att filma och ta bilder och delar med sig väldigt lite om sitt liv rent allmänt.
Det är väl lite det som blir problemet, då hennes jobb innefattar att dela med sig av sitt liv och hon är ju allmänt dålig på det. Det olyckliga i det är ju att många (speciellt här inne) tar och använder en rätt skral referens och bygger upp en sanning kring det. Som t.ex. maten. Hade H varit DUKTIG på att visa vad L äter under en dag och faktiskt filmat/visat det mer så hade folk inte dragit egna slutsatser. Det blir lätt trådsanningar när informationen man får är knapphändig.
Så skulle jag våga prata om Ls språkutveckling gällande det lilla vi får se? Nej. Mestadels för att H är så dålig på att uppdatera om vardagslivet med L.