2024-07-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP
Utan att veta - men detta med föräldraansvar och att se till barnet bästa bör ju Hanna fått till sig av socialen via dom tre orosanmälningarna som hon hade fått. Men de verkar inte direkt som att hon bryr sig? Tre orosanmälningar innan barnet är 9 månader känns ju lite som att de finns saker att arbeta på, inte bete sig än mer omoget och egoistiskt utan faktiskt tänka på de barn som dom kämpat för som dom mest verkar ha som en accessoar att visa upp!
Nä, steppa upp innan fler lär skicka in anmälningar..

Det där har jag missat. När fick hon socanmälningar? Vad har hon sagt om det?
Citera
2024-07-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP
Utan att veta - men detta med föräldraansvar och att se till barnet bästa bör ju Hanna fått till sig av socialen via dom tre orosanmälningarna som hon hade fått. Men de verkar inte direkt som att hon bryr sig? Tre orosanmälningar innan barnet är 9 månader känns ju lite som att de finns saker att arbeta på, inte bete sig än mer omoget och egoistiskt utan faktiskt tänka på de barn som dom kämpat för som dom mest verkar ha som en accessoar att visa upp!
Nä, steppa upp innan fler lär skicka in anmälningar..

Detta måste jag också missat. Hur vet du att hon/dom fått orosanmälningar?
Citera
2024-07-12, 00:06
Medlem
Ingen har nån aning om antalet orosanmälningar, förutom nån som påstod sig känna Hanna och skrev i tråden om att hon fått tre.
Hanna kan ha fått noll eller hundra, bara hon vet antalet.

Tänker att denna tråd inte är till för att anmäla Hanna för småsaker, finns mycket värre mammafluenser som förtjänar vartenda anmälan de får, medan Hanna bara dummar runt utan elakt uppsåt.

Och så tycker jag det kan förbli, om hon inte gör något riktigt efterblivet typ lämna Lars ensam i bilen medans hon shoppar billig tvål på Dollarstore..
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-07-12 kl. 00:30.
Citera
2024-07-12, 03:35
Medlem
Som krokodil sa, det finns värre mammainfluencers men Hanna är för mig med på listan oavsett. Jag förstår mig inte på henne, det är som en guilty pleasure att följa henne.

Hon har så smaklöst content som jämt blandar sig i hennes mens, duschar och shopping. Lägger ut så meningslösa saker, vet att folk här påpekat att ”vi kanske inte bara får SE när hon tar med Lars ut i promenader, lekparken osv. Låt mig bara påminna om att denna människa lägger ut storys på sina fötter, varför skulle hon då inte lägga upp när hon är ute med Lars? Svar: det händer inte.

Jag ser så otroligt mycket brister i hennes föräldraskap. Liksom beställa en hel låda full med klämmisar, ersättning och gröt till Turkiet? Hon som nu påstår sig hålla på med BLW skulle väll kunna låta Lars utöva det i Turkiet men det är väll för mycket för henne.

Hon hade Lars fel i bärselen. Fel kläder. Inget skydd för Lars i Turkiet men en molnig dag i Sverige åker UV kläderna på? (Jag vet att solen tar ändå men blir lite kontraproduktivt när hon gör såhär.) vad vi fått se knappt några promenader, häng utomhus, utflykter som GYNNAR Lars, dvs ingen rusta eller dollarstore.

Kan bara inte för mitt liv förstå hur hon som vart barnlös så länge bara kan vara så ointresserad av att vara förälder.

Mitt barn är några månader och även om jag älskar lugnet hemma och sträckkolla på serier så vet jag att det inte funkar när man har blivit med barn på samma sätt som innan, om man inte heter Hanna då.

Jag går på babymassage, föräldraträffar, promenader, är med i div. Mammagrupper på fb för att lära mig, diskutera med andra. Får alltid höra av BVC att jag är så påläst ändå känns det som att jag kan göra mer.

HANNA: GET A GRIP.
Citera
2024-07-12, 06:39
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraskalas
Syftade mer på det häromdagen med sminkborsten där det var svordomar osv.

Nu får du ursäkta om jag låter dryg men du drar till med begrepp som barns språkutveckling utan att direkt påvisa var det hämmande skulle ligga?

Svordomar, trots att jag inte tycker det är passande framför sina barn, är inget som hämmar språkutvecklingen. Om något så kanske det inte ger världens bästa ordförråd men samtidigt så har jag hört den mest välspråkiga och lingvistika personen svära. Det ena utesluter inte det andra.

Så gör inte en höna av en felaktig fjäder.
Citera
2024-07-12, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Det där har jag missat. När fick hon socanmälningar? Vad har hon sagt om det?

https://postimg.cc/8FsNbMjH

En bekant skrev och frågade henne angående anmälningar och fick detta till svar!!
Citera
2024-07-12, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Nu får du ursäkta om jag låter dryg men du drar till med begrepp som barns språkutveckling utan att direkt påvisa var det hämmande skulle ligga?

Svordomar, trots att jag inte tycker det är passande framför sina barn, är inget som hämmar språkutvecklingen. Om något så kanske det inte ger världens bästa ordförråd men samtidigt så har jag hört den mest välspråkiga och lingvistika personen svära. Det ena utesluter inte det andra.

Så gör inte en höna av en felaktig fjäder.

Kommunikationen med barnet sker via en telefon och är riktad till en publik, inte barnet självt. Att sitta med skärm konstant/ha den när man är tillsammans med sitt barn är språkhämmande. Har aldrig sett HT sjunga eller kommunicera särskilt mycket med L men visst det kan hända off camera.
Citera
2024-07-12, 09:58
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraskalas
Kommunikationen med barnet sker via en telefon och är riktad till en publik, inte barnet självt. Att sitta med skärm konstant/ha den när man är tillsammans med sitt barn är språkhämmande. Har aldrig sett HT sjunga eller kommunicera särskilt mycket med L men visst det kan hända off camera.

Nej, H är dålig på att visa vardagslivet med L men jag har hört flertalet stories där man hör Keboff sitta i bakgrunden och prata, sjunga och busa med L.

Jag tror 100% det händer off-camera. Grejen med H och hennes influencerkarriär är att hon i grunden inte verkar ha influencertänket; hon verkar vara allmänt dålig på att filma och ta bilder och delar med sig väldigt lite om sitt liv rent allmänt.

Det är väl lite det som blir problemet, då hennes jobb innefattar att dela med sig av sitt liv och hon är ju allmänt dålig på det. Det olyckliga i det är ju att många (speciellt här inne) tar och använder en rätt skral referens och bygger upp en sanning kring det. Som t.ex. maten. Hade H varit DUKTIG på att visa vad L äter under en dag och faktiskt filmat/visat det mer så hade folk inte dragit egna slutsatser. Det blir lätt trådsanningar när informationen man får är knapphändig.

Så skulle jag våga prata om Ls språkutveckling gällande det lilla vi får se? Nej. Mestadels för att H är så dålig på att uppdatera om vardagslivet med L.
Citera
2024-07-12, 10:08
Medlem
Oj, nu kan jag inte låta bli att skriva igen. Gud vad ni går igång på allt. Jag kan förstå att ni tycker det är fascinerande att man kan tjäna så pass bra på att inte direkt göra något, men det får väl finnas gränser för vad ni kommenterar. Ni vet inte om flickan är sjuk, min jämnåriga är lika blek och ser rätt trött ut. Att springa på babymassage och massa grupper gynnar mest föräldern i den här åldern, barnet har inte behov av den ständiga stimulansen.
Att svära inför barnet är inte en katastrof även om man man givetvis kan fundera över sitt språkbruk.
Och du som skrev att man behöver fundera om man har fått tre orosanmälanningar, du måste väl ändå förstå att offentliga personer får det i helt annan utsträckning. En följares orosanmälan har inte riktigt samma tyngd som en från BVC tex såvida inte följaren faktiskt kan påvisa något. Artisten Mariette ska tex ha fått för att hennes barn inte har en pappa..
Citera
2024-07-12, 10:11
Medlem
Citat:
Nej, H är dålig på att visa vardagslivet med L men jag har hört flertalet stories där man hör Keboff sitta i bakgrunden och prata, sjunga och busa med L.

Jag tror 100% det händer off-camera. Grejen med H och hennes influencerkarriär är att hon i grunden inte verkar ha influencertänket; hon verkar vara allmänt dålig på att filma och ta bilder och delar med sig väldigt lite om sitt liv rent allmänt.

Det är väl lite det som blir problemet, då hennes jobb innefattar att dela med sig av sitt liv och hon är ju allmänt dålig på det. Det olyckliga i det är ju att många (speciellt här inne) tar och använder en rätt skral referens och bygger upp en sanning kring det. Som t.ex. maten. Hade H varit DUKTIG på att visa vad L äter under en dag och faktiskt filmat/visat det mer så hade folk inte dragit egna slutsatser. Det blir lätt trådsanningar när informationen man får är knapphändig.

Så skulle jag våga prata om Ls språkutveckling gällande det lilla vi får se? Nej. Mestadels för att H är så dålig på att uppdatera om vardagslivet med L.
Tack för att du tänker till lite. Och ärligt talat, jag hade aldrig velat lägga ut när jag sjunger och busar med mina barn. Kanske inte H heller är bekväm med det.
Citera
2024-07-12, 10:16
Medlem
Citat:

Det var många som reagerade när H nyligen visade all burkmat och klämmisar. Hon har gjort reklam för knatteplock men visar i stort sett aldrig när L äter det. Kan hålla med dig om att H är dålig på att uppdatera livet med L. Att det blir reaktioner här inne tycker inte jag är konstigt.
För som du själv säger så är ju vardagslivet hennes jobb att dela med sig av
Det blir tex väldigt tokigt när hon blir märkbart irriterad på L som sitter i kärran och gråter. Sedan blir hon grinig för att hon då inte kan göra det contentet eller storyn hon tänkt sig.
Att H är fullt aktiv i sitt föräldraskap tror jag inte mycket på Hade hon varit det hade hon visat det.
Citera
2024-07-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Tack för att du tänker till lite. Och ärligt talat, jag hade aldrig velat lägga ut när jag sjunger och busar med mina barn. Kanske inte H heller är bekväm med det.
Jag förstår vad ni menar men nej jag tror inte det. Visst hon umgås förmodligen lite mer med L hemma än hon visar men jag tror absolut att hon hade lagt ut om de var ute i lekparker, på promenader osv om det hände, men det gör det inte. De går bara ut för att handla och åka i affärer så tror jag att det är till 100% sorgligt nog.

Det är förvånande för någon som längtat efter barn så mycket men jag tror att föräldraskapet inte blev som hon trodde. Jag får intrycket av att hon inte trivs att vara mamma överhuvudtaget. Kanske har hon fått en förlossningsdepression och det enda som kan glädja henne är shopping?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in