2023-07-06, 20:19
Medlem
JustZlatans avatar
Det är hälsosammare att äta 30 okokta ägg per dag. Då slipper organen jobba så mycket.
Citera
2023-07-06, 20:33
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudarmochta
Jag har nu tänkt att börja käka 30 ägg varje. 10 på morgonen, 10 på eftermiddagen och 10 på kvällen.

Är det ohälsosamt?

Ska tilläggas att jag är väldigt fysisk aktiv och lyfter extremt tungt flera dagar i veckan samt även sprintar och löper, simmar och klättar flera dagar i veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Farligt för din lever och dina njurar.

Dessutom jävligt dyrt.

Gallsten känns som en övervägande risk också.
Citera
2023-07-06, 20:35
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Är det allt du tänkt äta? Låter lite väl idiotiskt. Du kan väl laga en grönsakspaj eller göra bondomelett?
Citera
2023-07-06, 20:41
Medlem
SmartSkalles avatar
Idiotiskt, du kommer att tuppa av.
Citera
2023-07-06, 20:42
Medlem
Patrik2108s avatar
Man kan inte föräta sig på ägg. Jag tror det är svårt att orka med mer än tio om dagen.
Citera
2023-07-06, 20:43
Medlem
rännaskita lär komma lagom till semestern.
Citera
2023-07-06, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudarmochta
Jag har nu tänkt att börja käka 30 ägg varje. 10 på morgonen, 10 på eftermiddagen och 10 på kvällen.

Är det ohälsosamt?

Ska tilläggas att jag är väldigt fysisk aktiv och lyfter extremt tungt flera dagar i veckan samt även sprintar och löper, simmar och klättar flera dagar i veckan.

Din kropp behöver troligen flera olika proteinkällor. En genomsnittlig person som tränar behöver behöver 70-80 g protein per dag totalt, medan elitidrottare behöver ca 150 g per dag.

Bara genom äggen får du i dig 250 g protein, som är för mycket för en människa (din kropp pissar bara ut överskottet). Du kan lika gärna käka 20 ägg utan någon försämring i din prestation, istället för att pissa ut proteinet/bortkastade pengar.

Testat att köra kanske 15-20 ägg och sen protein från t.ex kyckling eller mjölk? Kroppen mår troligen bra av flera proteinkällor. Du äter redan för mycket protein btw.
Citera
2023-07-06, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av al4h2
Din kropp behöver troligen flera olika proteinkällor. En genomsnittlig person som tränar behöver behöver 70-80 g protein per dag totalt, medan elitidrottare behöver ca 150 g per dag.

Bara genom äggen får du i dig 250 g protein, som är för mycket för en människa (din kropp pissar bara ut överskottet). Du kan lika gärna käka 20 ägg utan någon försämring i din prestation, istället för att pissa ut proteinet/bortkastade pengar.

Testat att köra kanske 15-20 ägg och sen protein från t.ex kyckling eller mjölk? Kroppen mår troligen bra av flera proteinkällor. Du äter redan för mycket protein btw.

Man får MAX 180h protein av 30 ägg! Jag väger 95, en tränande individ ska ha 2x gram protein per kg kroppsvikt. MAXA alltid proteinintaget, hellre för mycket än för lite. Hellre att du maxar det och pissar ut det som blir över än för lite.
Citera
2023-07-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
rännaskita lär komma lagom till semestern.
Ja risken för salmonella ökar ju avsevärt.
4 ägg låter mer normalt.
Citera
2023-07-06, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Gallsten känns som en övervägande risk också.

Jag tränar EXTREMT mycket, läs mina tidigare inlägg i tråden.
Citera
2023-07-06, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Idiotiskt, du kommer att tuppa av.

Hahaha va?
Citera
2023-07-06, 22:04
Medlem
Ballooonies avatar
Börja fiska och ät en jäkla massa fiskar istället.

Hela fiskarna med huvud skinn och stjärt. Ben och allt kan du köra i mixer. Och steka fiskburgare eller nuggets.

Kunde det vara nåt?
Får i sig massa näringsämnen kollagen och allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in