2023-07-07, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Börja fiska och ät en jäkla massa fiskar istället.

Hela fiskarna med huvud skinn och stjärt. Ben och allt kan du köra i mixer. Och steka fiskburgare eller nuggets.

Kunde det vara nåt?
Får i sig massa näringsämnen kollagen och allt.

Käkar man så mycket fisk så får man sodiumförgiftning. Och Merkurium.
Citera
2023-07-07, 02:11
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudarmochta
Jag tränar EXTREMT mycket, läs mina tidigare inlägg i tråden.

Blir man immun mot gallsten då?
Citera
2023-07-07, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Blir man immun mot gallsten då?

Blir ju inte samma sak?

Blir lite som att käka 10 pizzor varje dag. Trnar du nog så ökar du inte mycket i vikt.
Citera
2023-07-07, 02:36
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Jag har nu tänkt att börja käka 30 ägg varje. 10 på morgonen, 10 på eftermiddagen och 10 på kvällen.

Är det ohälsosamt?

Ska tilläggas att jag är väldigt fysisk aktiv och lyfter extremt tungt flera dagar i veckan samt även sprintar och löper, simmar och klättar flera dagar i veckan.

Inte farligt, äckligt i längden dock. Gammal skröna från diverse kaffefikande kostexperter som tror margarin är hälsosamt.
Citera
2023-07-07, 04:38
Medlem
Citat:
Man får MAX 180h protein av 30 ägg! Jag väger 95, en tränande individ ska ha 2x gram protein per kg kroppsvikt. MAXA alltid proteinintaget, hellre för mycket än för lite. Hellre att du maxar det och pissar ut det som blir över än för lite.

Du vet om att det är per kilo fettfri vikt? Inte 95kg x 2 gram..

OnT, kör hårt.
Citera
2023-07-07, 09:49
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Blir ju inte samma sak?

Blir lite som att käka 10 pizzor varje dag. Trnar du nog så ökar du inte mycket i vikt.

Vikt är såklart inte ett måste för gallsten. Jag är av normalvikt och tränar tre gånger i veckan. Ändå har jag haft gallstensanfall. Ägg är en av de specifika grejerna man ska tänka på att inte äta om man har känningar.

Äter man 30 ägg per dag under längre perioder kan jag tänka mig att gallsten kan bli ett problem. Samtidigt är jag inte läkare. Jag killgissar.
Citera
2023-07-07, 12:07
Medlem
Jag äter 36 ägg om dagen inne på 10e dagen av 32 utöver det äter jag bara animalisk kött helst med mycket fett. I ett år har jag ätit ca 20 ägg om dagen.

Svaret på din fråga: Det är inte onyttigt tvärtom. Enligt Vince Gironda, Iron guru är egg and steak diet en av dom mest anabola dieterna som finns, Vince Gironda sade en gång kontroversiellt att äta 3 dussin ägg om dagen motsvarade en mild cykel av Dianabol. Sedan 1975 publicerades den historiska medicinska forskningsartikeln med titeln «36 ägg per dag vid behandling av allvarliga brännskador» i British Journal of Plastic Surgery av Hirshowitz och kollegor, som visade att ätandet av 36 ägg om dagen gjorde det möjligt för patienter att upprätthålla en positiv kvävebalans som påskyndade deras läkningsprocess. Forskarna fann att även om patienterna injicerade upp till 7 000 mg kolesterol om dagen, verkade detta inte påverka serumkolesterolnivåerna. Forskarna teoretiserade att på grund av kroppens höga krav på användning av fett hos patienter med allvarliga brännskador, kan detta bidra till att upprätthålla normala serumkolesterolnivåer. När studien väl kom ut tog det inte lång tid för Vince att koppla ihop ett och annat och Vince insåg snabbt att om 3 dussin ägg kunde påskynda hudläkningsprocessen för brännskadade patientoffer på grund av den ökade kvävebalansen som kosten orsakade, då kanske det hade en liknande anabol effekt hos alla.

Tänk bara på att du inte börja med 30 ägg per dag. Kroppen behöver vänja sig. Börja med 10 vecka 1 sen ökar du till 20 vecka 2. Ta dessutom digestive enzymes efter varje måltid. Äggen ska också vara ekologiska (viktigt) Själv dricker jag majoriteten råa men steker och ångkokar ibland också tillsammans med en fet stek. Har gjort blodtester och mina kolesterolvärden ser mycket bra ut både HDL och LDL.
Senast redigerad av Kage-Maru 2023-07-07 kl. 12:21.
Citera
2023-07-07, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Du vet om att det är per kilo fettfri vikt? Inte 95kg x 2 gram..

OnT, kör hårt.

Lögn, sluta ljug för folk.
Citera
2023-07-07, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tindraindra
Saltar du äggen innan du äter?

Ja, varför?
Citera
2023-07-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kage-Maru
Jag äter 36 ägg om dagen inne på 10e dagen av 32 utöver det äter jag bara animalisk kött helst med mycket fett. I ett år har jag ätit ca 20 ägg om dagen.

Svaret på din fråga: Det är inte onyttigt tvärtom. Enligt Vince Gironda, Iron guru är egg and steak diet en av dom mest anabola dieterna som finns, Vince Gironda sade en gång kontroversiellt att äta 3 dussin ägg om dagen motsvarade en mild cykel av Dianabol. Sedan 1975 publicerades den historiska medicinska forskningsartikeln med titeln «36 ägg per dag vid behandling av allvarliga brännskador» i British Journal of Plastic Surgery av Hirshowitz och kollegor, som visade att ätandet av 36 ägg om dagen gjorde det möjligt för patienter att upprätthålla en positiv kvävebalans som påskyndade deras läkningsprocess. Forskarna fann att även om patienterna injicerade upp till 7 000 mg kolesterol om dagen, verkade detta inte påverka serumkolesterolnivåerna. Forskarna teoretiserade att på grund av kroppens höga krav på användning av fett hos patienter med allvarliga brännskador, kan detta bidra till att upprätthålla normala serumkolesterolnivåer. När studien väl kom ut tog det inte lång tid för Vince att koppla ihop ett och annat och Vince insåg snabbt att om 3 dussin ägg kunde påskynda hudläkningsprocessen för brännskadade patientoffer på grund av den ökade kvävebalansen som kosten orsakade, då kanske det hade en liknande anabol effekt hos alla.

Tänk bara på att du inte börja med 30 ägg per dag. Kroppen behöver vänja sig. Börja med 10 vecka 1 sen ökar du till 20 vecka 2. Ta dessutom digestive enzymes efter varje måltid. Äggen ska också vara ekologiska (viktigt) Själv dricker jag majoriteten råa men steker och ångkokar ibland också tillsammans med en fet stek. Har gjort blodtester och mina kolesterolvärden ser mycket bra ut både HDL och LDL.
Sluta att ägga folk
Nä men presterar du bra inom något i och med det ?
Har du blivit proffs på något ?
Super minne, löper som en gud?
Citera
2023-07-07, 23:17
Medlem
flugornass avatar
Nej varför frågar du bara ät, min väna moder testade ägg varje afton från vår hönsgård utan att bli sjuk fysiskt, mentalt blev hon lite koko i huvudet men det är inte säkerställt att det berodde på hennes afton rutiner. Far tror att hon träffade drängen i smyg, men han brydde sig inte bara äggen var säljbara.
Drängen fick förövrigt ny anställning hos hönsfarare Niklasson, men det berodde nog mer på hans genitalaska fördelar. Så ät du dina ägg utan fruktan, då Jesus och även Alha accepterar det som föda frågor på det?
Citera
2023-07-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Sluta att ägga folk
Nä men presterar du bra inom något i och med det ?
Har du blivit proffs på något ?
Super minne, löper som en gud?

Svårt att säga hur mycket äggen gett mig men välmåendet och fysiken är på topp. Är typ aldrig sjuk. Kan träna stenhårt! Big pharma hatar mig Damerna vill ta på mig! Nackdelen är väl att jag nästan har fått mycket energi och det blir svårt att sova ibland. Ägg är bra grejjer men jag är inte proffs, kanske om jag ökar till 72 ägg om dagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in