• 1
  • 2
2023-07-06, 16:44
Bannlyst
Jag har nu tänkt att börja käka 30 ägg varje. 10 på morgonen, 10 på eftermiddagen och 10 på kvällen.

Är det ohälsosamt?

Ska tilläggas att jag är väldigt fysisk aktiv och lyfter extremt tungt flera dagar i veckan samt även sprintar och löper, simmar och klättar flera dagar i veckan.
Citera
2023-07-06, 16:46
Medlem
Tycker du inte själv att det låter en aning överdrivet? Varför inte testa dra ner till 6 i stället för 10?
Citera
2023-07-06, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Tycker du inte själv att det låter en aning överdrivet? Varför inte testa dra ner till 6 i stället för 10?

Man får inte samma mängd protein och övriga näringsämnen då.

Äter hellre för mycket av de än för lite.
Citera
2023-07-06, 16:51
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudarmochta

Farligt för din lever och dina njurar.

Dessutom jävligt dyrt.
Citera
Medlem
Citat:

Inte ens kombinera med exempelvis nötter som proteinkälla eller annat som är rikt på vitaminer?
Måste ju bli skittrist att äta enbart ägg dag efter dag.
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Dessutom jävligt dyrt.
Dyrt med ägg? Måste ju vara billigare än andra livsmedel dock? Kött är ju sjukt dyrt nu för tiden.
Citera
Medlem
krautbrains avatar
Är övertygad att du ställt frågan i onödan och det inte finns en chans att du kommer klara av att äta 30 ägg per dag under en längre period. Du kommer bli less. Äcklad så du kräks bara av att någon säger ägg. 2400 kalorier på ägg vilket, beroende på din längd och hur mycket du rör på dig, kan vara allt du behöver i form av kalorier. Så ingen plats för variation i större mängd.

En skrivbordsidé.
Citera
2023-07-06, 16:52
Medlem
Citat:
Jag har nu tänkt att börja käka 30 ägg varje. 10 på morgonen, 10 på eftermiddagen och 10 på kvällen.

Är det ohälsosamt?

Ska tilläggas att jag är väldigt fysisk aktiv och lyfter extremt tungt flera dagar i veckan samt även sprintar och löper, simmar och klättar flera dagar i veckan.
Alla överdrifter, oavsett vad det handlar om, är definitivt kontraproduktiva och presumtivt livsfarliga. Trollar du oss? Vad vill du uppnå med att göra något så korkat. Förutom att det är farligt kommer dina äggvanor att ruinera dig.
Citera
2023-07-06, 16:53
Medlem
HBOs avatar
Ska du bara äta ägg och inget annat menar du? Tänk lite innan du startar trådar nästa gång.
Citera
2023-07-06, 16:54
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Farligt för din lever och dina njurar.

Dessutom jävligt dyrt.
Hur menar du, farligt? Den där islänningen i game of thrones tryckte i sig mer protein än så.
Citera
2023-07-06, 16:54
Medlem
Conjurings avatar
Citat:

Är det ohälsosamt?

Don’t abort the baby!

Massproduktionen är ingen trevlig bransch. Du får i dig hat, lidande och stress och det kommer smitta av sig.

Överdriv inte konsumtionen. Att äta 30 ägg om dagen är inte alls bra. Ät alltid varierat.
Citera
2023-07-06, 16:56
Medlem
Citat:

Är det ohälsosamt?

DO IT!

när du tröttnat på kokta ägg (vilket du lär göra dag1…..)

så är mitt tipps att knäcka -3-4 råa, i ett halvt glas med vatten (i en kanna tillbringare). rör runt snabbt så du får en ”virvel” (försök att inte röra sönder äggen, överkurs) sveeep.
Citera
2023-07-06, 16:57
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Hur menar du, farligt? Den där islänningen i game of thrones tryckte i sig mer protein än så.

Protein är inte samma sak som ägg. Man bör inte trycka i sig mer än 5 ägg per dygn, max.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in