• 8
  • 9
2023-07-08, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudarmochta
Varför tog du bort det där med engelskan?

För att jag skrev i princip samma sak två gånger. Jag skrev bara vad det hette på engelska. Men som sagt, rädslan för tungmetaller i fisk bygger mycket på mekanisk spekulation.
Citera
2023-07-08, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
För att jag skrev i princip samma sak två gånger. Jag skrev bara vad det hette på engelska. Men som sagt, rädslan för tungmetaller i fisk bygger mycket på mekanisk spekulation.

Så hur vet jag att jag äter rätt fisk? Kan jag käka hur mycket fisk jag vill?

Jag käkar jävligt mycket lax, tonfisk och panerad fisk varje vecka. Med det sås på. Är det fel?
Citera
2023-07-09, 08:12
Medlem
Citat:
Lögn, sluta ljug för folk.

Utveckla vad jag ljög om? Behöver ditt fett protein?
Citera
2023-07-09, 10:17
Medlem
Gitarrvalpens avatar
Jag tror inte det. Men en varierad kost består av mulititud av näringsämnen.

Jag själv äter ett ägg per dag, som frukostägg till mitt hembakade bröd.

Det bör räcka för dig med.
Citera
2023-07-09, 10:35
Medlem
Citat:
Jag har nu tänkt att börja käka 30 ägg varje. 10 på morgonen, 10 på eftermiddagen och 10 på kvällen.

Är det ohälsosamt?

Ska tilläggas att jag är väldigt fysisk aktiv och lyfter extremt tungt flera dagar i veckan samt även sprintar och löper, simmar och klättar flera dagar i veckan.

Jag undrar bara hur såna som du tänker. Ni dyker upp i såna här trådar.

- Jag ska lyfta hundra kilo bänkpress innan fredag.
- jag ska få minst det här måttet på triceps.
- jag ska springa maraton om två veckor.
- Jag ska vräka i mig trettio ägg om dan.

Hur tänkte du innan och varför fick du denna abnormt dumma iden i huvudet- Gick du bara på en gata och så dök denna tvångstanke upp. berätta gärna nu hur det där fick till

Brukar du få andra "tvångstankar" kanske från ingenstans som nu måste jag äta minst tio mackor varje dag eller göra minst hundra armhävningar. Hur känns det efteråt ? Mår du dåligt om detta kravet på dig själv inte uppnås.

Jag ställer detta som en fråga på vad jag gissar är att du har en benägenhet att lida av tvångstankar. Ditt mål är osunt och lutar mot att det inte är bra.

Också ditt idrottande kanske lutar mot osunt.

Poängen är att :

Du vet det är skillnad mot lagom motion jämfört med idrott på elitnivå som inte är bra för hälsan. Det är nedbrytnade och ger massor med skador och i långa loppet så kan man bli helt fördärvad (Som det talas tyst om). Det kan vara bra att sluta tävla mot andra och sig själv, stirra på siffror. Utan i stället bara göra det som känns bra och som gör att man mår bra på riktigt. Känn efter vad kroppen klart och tydligt säger åt dig för det gör den ju men du ignorerar det.

Det är samma med äggen för hur mår du efter att ha käkat 30 ägg och hur ser din avföring ut och hur mycket kommer du fisa och hur luktar detta., nä tack jag vill inte veta. men berätta gärna hur du tänker kring alltihop.
Citera
2023-07-09, 11:54
Medlem
Lägg ner nu vännen och väx upp, lyssna på din kropp och ät det som begärs istället.
Citera
2023-07-09, 18:46
Medlem
Citat:
Man får MAX 180h protein av 30 ägg! Jag väger 95, en tränande individ ska ha 2x gram protein per kg kroppsvikt. MAXA alltid proteinintaget, hellre för mycket än för lite. Hellre att du maxar det och pissar ut det som blir över än för lite.

Okej så du får i dig 180 g protein BARA av äggen. Men om du ska äta 180 g protein per dag, varför bara från ägg? Du vet att det där med 2 g protein per kg kroppsvikt gäller även proteinet från t.ex mjölken du dricker. Så det behöver inte vara 180 g från ägg.

100 g kyckling = 33 g protein. 67 g ägg = 7 g protein. Enklare med kyckling ju! En portion kyckling är väl 150 g dessutom, så då har du ännu mer protein än 33 g på bara det.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in