Citat:
Ursprungligen postat av
Huvudarmochta
Jag har nu tänkt att börja käka 30 ägg varje. 10 på morgonen, 10 på eftermiddagen och 10 på kvällen.
Är det ohälsosamt?
Ska tilläggas att jag är väldigt fysisk aktiv och lyfter extremt tungt flera dagar i veckan samt även sprintar och löper, simmar och klättar flera dagar i veckan.
Jag undrar bara hur såna som du tänker. Ni dyker upp i såna här trådar.
- Jag ska lyfta hundra kilo bänkpress innan fredag.
- jag ska få minst det här måttet på triceps.
- jag ska springa maraton om två veckor.
- Jag ska vräka i mig trettio ägg om dan.
Hur tänkte du innan och varför fick du denna abnormt dumma iden i huvudet- Gick du bara på en gata och så dök denna tvångstanke upp. berätta gärna nu hur det där fick till
Brukar du få andra "tvångstankar" kanske från ingenstans som nu måste jag äta minst tio mackor varje dag eller göra minst hundra armhävningar. Hur känns det efteråt ? Mår du dåligt om detta kravet på dig själv inte uppnås.
Jag ställer detta som en fråga på vad jag gissar är att du har en benägenhet att lida av tvångstankar. Ditt mål är osunt och lutar mot att det inte är bra.
Också ditt idrottande kanske lutar mot osunt.
Poängen är att :
Du vet det är skillnad mot lagom motion jämfört med idrott på elitnivå som inte är bra för hälsan. Det är nedbrytnade och ger massor med skador och i långa loppet så kan man bli helt fördärvad (Som det talas tyst om). Det kan vara bra att sluta tävla mot andra och sig själv, stirra på siffror. Utan i stället bara göra det som känns bra och som gör att man mår bra på riktigt. Känn efter vad kroppen klart och tydligt säger åt dig för det gör den ju men du ignorerar det.
Det är samma med äggen för hur mår du efter att ha käkat 30 ägg och hur ser din avföring ut och hur mycket kommer du fisa och hur luktar detta., nä tack jag vill inte veta. men berätta gärna hur du tänker kring alltihop.