2024-04-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donttouchyummy
Du är duktig! Kör hårt! Du fixar de.

Tack för uppmuntran!

Men helt ärligt så är detta inte så "svårt" för mig då jag har gjort detta flera gånger. Det som är svårt är att inte stressa ner vikten istället för mig.

Du själv har ju börjat tappa kilon i ganska rask takt nu.
Citera
2024-04-28, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sklee
Lite som jag trodde så står vikten lite stilla, till och med lite upp men måtten på runt magen går ner. Ser även att det har minskat fett lite på andra platser.

Insåg att mitt kalori intag har varit lite högre än vad jag har tänkt då jag har missat reggae lite fett. Spelar egentligen ingen roll. Men har bestämt mig att ta bort ytterligare runt 200kcal av fettet i kosten. Det går lite segare än vad jag vill. Nästa steg blir att dra lite på kolhydraterna när det börjar gå lite segt igen.

Snitt vikt 76,85kg (+0,26kg), Snitt mått runt magen 87,25cm (-0,75cm)

Citat:
Vikten står relativt stilla fortfarande men måtten runt magen minskar tydligt, det syns verkligen i spegeln och andra delar av kroppen. Även sedan jag sänkte kalorierna ytterligare så är hungrig konstant men har inte påverkat sömnen iaf. Men märker att spontana rörelser har minskat.

Veckans snitt 76,58kg, 86,57cm

Minns förra året när jag låg på runt 72kg hade jag 86cm runt tjockaste delen vid magen. Så känns som en stor vinst.

Snittvikten denna vecka har varit 76,88kg och runt magen mätte 84cm.
Tycker fortfarande att det är lustigt att vikten står så stilla medans måtten krymper i den takten som den gör.

För övrigt så har jag varit konstant hungrig denna vecka. Sömnen har varit bra denna vecka och det märks under träningen, har haft bra energi trots kaloriunderskottet.

Har missat passet med Böj tråkigt nog och får hoppa över det kommande vecka igen pga röda dagar och tar hand om barn.
Blir en liten ökning av kalorierna på typ 200kcal pga att affären inte hade nötfärs i låg fetthalt. Men ska passa på att observera om välbefinnandet påverkas då fettet har varit låg i kosten.
Citera
2024-05-06, 18:12
Medlem
Snittvikten var förra veckan 76,84kg och mått runt magen 84cm.

Vikten står helt still fortfarande. Tror att det tar ett tag tills det runt magen krymper i omkrets. Märker mer på resten av kroppen nu att vissa muskler börjar titta fram, kroppen känns hårdare när man tar på den.

Förhoppningsvis så börjar konturerna till magrutorna att synas snart. Styrkan fortsätter öka fast sakta.
Citera
2024-05-11, 14:57
Medlem
För mig går de inte så bra
Går på flytande diet och går inte ner i vikt ändå.
Vet inte om det blir någon operation.
Fick inte godkänt att få sjukresa o jag får sån panikångest vid långa resor
Sån ångest att ja kräks. Så är.rädd att de kan bli orsaken att ja inte får min operation....
Citera
2024-05-11, 15:55
Medlem
Citat:
Sån ångest att ja kräks. Så är.rädd att de kan bli orsaken att ja inte får min operation....

Nu kanske jag kommer framstå som taskig men menar väl.
Det verkar ganska uppenbart i tråden att din vikt inte är det ditt största problem utan verkar vara mycket mer komplext. Att din vikt inte rasar trots lågt kaloriintag (förutsatt att det du säger stämmer) så verkar din metabolism nedsatt och det behöver fixas främst. En operation skulle förmodligen leda till en sämre fysisk hälsa över tid. Om du skulle förbättra den så skulle förmodligen vikten sjunka per automatik.

Det andra verkar vara din psykiska hälsa. Utifrån citerade inlägget så kommer det frågetecken om du lider av annan psykisk ohälsa än "bara" din ångestproblematik. Du verkar vara ganska fixerad i vikten och det är inte så chockerande heller. När jag var yngre så var jag alltid överviktig och mådde riktigt skit pga det. Och det tog mig många år att förstå att det var pga av många olika sorters av psykisk ohälsa. Tog mer än 10 år att jobba bort min ätstörning och det mesta av min psykiska ohälsa. Likt dig så kunde jag äta extrema mängder, valde ofta dåliga livsmedel. Det värsta var att jag trodde att jag var "normal" och mådde "bra" men förstår nu hur illa det egentligen var.

Du borde och behöver ta tag i din situation hur hopplöst och svårt det än kan kännas. Men sanningen är att bara förbättra en sak idag gör dig bättre än innan och förmodligen på länge och det kommer bygga upp ditt självförtroende. Och du ska inte göra ändringar rotat ur hur dåligt du mår, utan göra förändringar för att du är värd att må bra och vara hälsosam.

Blev långt och off topic men kände att jag inte kunde låta bli. Om jag hade varit en läkare så hade jag aldrig godkänt en operation pga din situation är så komplex. Du hade behövt ge din kropp ordentligt med näring, träna, sömn, stresshantering och vara aktiv samt eventuellt jobba på din sociala situation. Vet inte om hur din sociala situation ser ut men det är grundläggande till en god hälsa.

Efter det kan du fördjupa dig och gå in mer i dig själv och börja jobba på dina "trauman", men kan ju jobba med de mest lätta och uppenbara tidigare. Du lika värd till att må bra som vem som helst men bara du kan tillåta dig själv det. Jag hoppas att det ordnar sig för dig!
Citera
2024-05-12, 07:01
Medlem
Nu har vikten rasat helt plötsligt, lite för fort så att jag nästan blir orolig.
Snittvikten denna vecka är 76,11kg (-0,73kg) men själva vikten imorse var 75kg.

Är väl normalt att vikten inte är statisk men 2 månader stilla och nu börjar det rasa. Funderar om det är vätska som byggts upp och nu mycket som har släppt denna vecka.
Ska kanske nämna att jag har börjat använda glycerol som driver in vätska in i celler. Trodde att det skulle resultera i att man går upp i vikt men har gett motsatt effekt?
Citera
2024-05-19, 07:44
Medlem
Vikten har rasat sen sist. Snittet för veckan blev 74,46kg och måttet runt magen låg på 83,5cm idag.

Det märks verkligen på kläderna nu jämfört med 2 veckor sedan.

Det som jag har ändrat mer med kosten är att jag har uteslutit mer fett vid tillagning av maten annars har ätit exakt detsamma som tidigare.

Hade egentligen tänkt att köra en paus med deffen men eftersom det rullar på så bra så kör jag nog på tills kroppen börjar säga ifrån. Blir väl några sprödagar med familj och vänner så tänker inte ha koll på kalorierna de dagarna utan bara njuta av det sociala.
Citera
2024-05-20, 23:06
Medlem
Marengens avatar
Citat:

Tråkigt, om det inte känns bra just nu, kan du inte skjuta på den tills efter sommaren och få en samtalskontakt under tiden?
Tycker att du kämpar på bra. Ta hand om dig!

Uppdatering om mig själv. Håller vikten. Tänkte att jag skulle gå ner ytterligare nu inför sommaren, men är normalviktig och hittar ingen motivation alls och så får det vara
Citera
2024-05-21, 07:32
Medlem
Skall prata med min läkare på fredag skall övertala han om att få något ångestdämpande medicin utskrivet. Har ju pregabalin mot ångest men han verkar inte va villig med narkotikaklassade. Han förstår inte hur jobbigt detta är.
Har sovit 2 timmar per natt senaste veckan. Har fått tillbaka mycket av mina hallucinatuoner... Så mår skit o har tankar på att lägga in mig. Vill så gärna ha operationen. Så jobbigt att vara sjuk. Vi får se hur veckan går,.kanske blir att ja får skjuta på operation.. har redan bokat ej ombokningsbara tåg biljetter. Så de suger ju om ja inte åker.
Citera
2024-05-24, 17:58
Medlem
Har så jävla mycket ångest nu.
Hoppas de kommer lägga sig snart. Usch
Fick Theralen för ångesten, hjälper inte ett skit.
Citera
2024-05-24, 22:43
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Har så jävla mycket ångest nu.
Hoppas de kommer lägga sig snart. Usch
Fick Theralen för ångesten, hjälper inte ett skit.
Varför?

Sätt dig i duschen och gråt, det ger viss lindring.

Bryt ihop och bygg upp igen.
Citera
2024-05-26, 07:08
Medlem
Citat:
Nu har vikten rasat helt plötsligt, lite för fort så att jag nästan blir orolig.
Snittvikten denna vecka är 76,11kg (-0,73kg) men själva vikten imorse var 75kg.

Är väl normalt att vikten inte är statisk men 2 månader stilla och nu börjar det rasa. Funderar om det är vätska som byggts upp och nu mycket som har släppt denna vecka.
Ska kanske nämna att jag har börjat använda glycerol som driver in vätska in i celler. Trodde att det skulle resultera i att man går upp i vikt men har gett motsatt effekt?

Citat:
Vikten har rasat sen sist. Snittet för veckan blev 74,46kg och måttet runt magen låg på 83,5cm idag.

Det märks verkligen på kläderna nu jämfört med 2 veckor sedan.

Det som jag har ändrat mer med kosten är att jag har uteslutit mer fett vid tillagning av maten annars har ätit exakt detsamma som tidigare.

Hade egentligen tänkt att köra en paus med deffen men eftersom det rullar på så bra så kör jag nog på tills kroppen börjar säga ifrån. Blir väl några sprödagar med familj och vänner så tänker inte ha koll på kalorierna de dagarna utan bara njuta av det sociala.

Ytterligare en uppdatering.

Snittvikten 74,1 5kg och 82cm runt magen.

Har inte varit så superstrikt den här veckan. Blev något fikabröd, glass, lite chips, mackor osv i sociala sammanhang men det blev inget i överdrift.
Får en del kommentarer om min fysik så det är uppenbart en synlig skillnad nu. Så bara att köra på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in