2024-03-22, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainspawn
Ja jag hoppas lite att det är sinneslägets ”fel”.
Portioner är svårt att svara på. Men ofta är det två-tre stora portioner, en hel del grönsaker som broccoli, morot etc.
Brukar även lägga på en proteinshake och någon bit bröd.

Oj okej. Ja de låter mycket för en timme men funkar de så funkar de. Kör på! Du fixar detta!
Citera
2024-03-25, 18:22
Medlem
Lite som jag trodde så står vikten lite stilla, till och med lite upp men måtten på runt magen går ner. Ser även att det har minskat fett lite på andra platser.

Insåg att mitt kalori intag har varit lite högre än vad jag har tänkt då jag har missat reggae lite fett. Spelar egentligen ingen roll. Men har bestämt mig att ta bort ytterligare runt 200kcal av fettet i kosten. Det går lite segare än vad jag vill. Nästa steg blir att dra lite på kolhydraterna när det börjar gå lite segt igen.

Snitt vikt 76,85kg (+0,26kg), Snitt mått runt magen 87,25cm (-0,75cm)
Citera
2024-03-31, 09:07
Medlem
Vikten står relativt stilla fortfarande men måtten runt magen minskar tydligt, det syns verkligen i spegeln och andra delar av kroppen. Även sedan jag sänkte kalorierna ytterligare så är hungrig konstant men har inte påverkat sömnen iaf. Men märker att spontana rörelser har minskat.

Veckans snitt 76,58kg, 86,57cm

Minns förra året när jag låg på runt 72kg hade jag 86cm runt tjockaste delen vid magen. Så känns som en stor vinst.
Citera
2024-03-31, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donttouchyummy
Idag, 19 mars, börjar jag diet shakes strikt till 25 april.
Startvikt 19/3: 137.5

Vikt 31/3: 135.8. -1.7kg
Citera
2024-03-31, 12:35
Medlem
Min viktoperation skall göras i Skåne, de ska ringa mig nästa vecka med mer information. Har fortfarande inte bestämt mig om ja ska göra operationen eller inte.
Citera
2024-04-04, 06:31
Medlem
4/4 135.2
Operationen blir i Stockholm.
Citera
2024-04-10, 18:08
Medlem
10/4 133.5
Citera
2024-04-13, 09:31
Medlem
Har varit en hel del privat så har inte kunnat väga eller mäta mig ordentligt. Även kosten var rubbad i 3 dagar.

Jag vägde mig imorse och vägde 75,9kg så det var bra. Tror att jag har svullnat lite runt magen men inte väldigt mycket. Däremot syns det på ryggen, axlar, bröstkorgen och armarna att det har försvunnit en del fett.
Så får anse mig nöjd med omständigheterna.

Planen är väl att bara fortsätta att hålla kosten, träningen och sedan gå mycket på vad jag kan se i spegeln.
Citera
2024-04-16, 15:00
Medlem
Operation inom 6 veckor,
Har fortfarande 8 kg kvar att gå ner, men förklarade att ja har dålig ämnesomsättning så kirurgen sa att ja ska göra mitt bästa men att de inte är hugget i sten att ja måste gå ner alla kilon.
Citera
2024-04-23, 06:55
Medlem
23/4 132.1
7.1 kg kvar
Citera
2024-04-24, 12:42
Medlem
Det går väl framåt men har inte lyckats vara lika konsekvent med att mäta mig osv. Det står lite stilla men ser iaf progression i spegeln. Man börjar se mer av bicepsen och axlar, mindre fett vid bröstet, känner mig lite hårdare vid magpartiet.

Kollade upp att under en månads tid så har jag gått ner runt 0,7kg, runt magen 0,5cm sedan förra veckan.
Vet inte hur mycket jag ska tro på min digitala våg men trenden visar ner i bf% och upp i muskelmassa. Styrkan ökar fast långsamt.
Känns ibland som att det går lite segt men tror att jag är mest otålig. Det finns inga parametrar som säger att det skulle gå dåligt.

Kör på i 1-2 månader till och sen blir det nog en paus från underskottet och ligga på balans och börja deffa igen sen mot sensommaren till slutet av hösten eller början på vintern. Får hålla dom ramarna lite flytande.
Citera
2024-04-26, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sklee
Det går väl framåt men har inte lyckats vara lika konsekvent med att mäta mig osv. Det står lite stilla men ser iaf progression i spegeln. Man börjar se mer av bicepsen och axlar, mindre fett vid bröstet, känner mig lite hårdare vid magpartiet.

Kollade upp att under en månads tid så har jag gått ner runt 0,7kg, runt magen 0,5cm sedan förra veckan.
Vet inte hur mycket jag ska tro på min digitala våg men trenden visar ner i bf% och upp i muskelmassa. Styrkan ökar fast långsamt.
Känns ibland som att det går lite segt men tror att jag är mest otålig. Det finns inga parametrar som säger att det skulle gå dåligt.

Kör på i 1-2 månader till och sen blir det nog en paus från underskottet och ligga på balans och börja deffa igen sen mot sensommaren till slutet av hösten eller början på vintern. Får hålla dom ramarna lite flytande.

Du är duktig! Kör hårt! Du fixar de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in