2023-10-01, 12:25
Medlem
Drickbacks avatar
Och här kommer Kane undan med gult. SJUKT!
https://twitter.com/AnfieldIndex/status/1708410617281876135
Citera
2023-10-01, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Spontant tycker jag det verkar som att felet ligger hos VAR-teamet och i riktlinjerna som inte verkar kräva glasklar kommunikation. Matchdomaren utgick väl från att VAR hade uppfattat beslutet som fattats på planen, och endast bekräftade detta med orden ”check complete”.

Jag tror inte det finns någon suspekt konspiration bakom förklaringen som getts.
Plus då det rent idiotiska i att inte kunna åtgärda felet när man vet att det hänt. Okej att det är så VAR "ska" fungera, att man inte ska gå tillbaka och rätta situationer långt bak.. men här handlar det ju om ett mål som felaktigt dömts bort, det är så skevt att man inte använder vanligt vett och logik.

Det är sannolikt bara dålig kommunikation, men efter tio, tjugo eller trettio sekunder vet ju hela domarteamet att de har gjort fel - varför inte bara ta den pinsamma smällen och rätta det då i stället för att som nu, ha en ren skandal på sitt bord där ansvariga eventuellt blir av med jobbet.
Citera
2023-10-01, 12:34
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Plus då det rent idiotiska i att inte kunna åtgärda felet när man vet att det hänt. Okej att det är så VAR "ska" fungera, att man inte ska gå tillbaka och rätta situationer långt bak.. men här handlar det ju om ett mål som felaktigt dömts bort, det är så skevt att man inte använder vanligt vett och logik.

Det är sannolikt bara dålig kommunikation, men efter tio, tjugo eller trettio sekunder vet ju hela domarteamet att de har gjort fel - varför inte bara ta den pinsamma smällen och rätta det då i stället för att som nu, ha en ren skandal på sitt bord där ansvariga eventuellt blir av med jobbet.
Om jag uppfattar det rätt så medger inte regelboken det förfarandet.

Vem skrev offside på arenaskylten?

Händer även då och då att gult kort inte utdelas då det har gått för lång tid från händelse till nästa avblåsning.
Citera
2023-10-01, 12:50
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Har egentligen mycket att säga men har svårt att formulera mig rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Och här kommer Kane undan med gult. SJUKT!
https://twitter.com/AnfieldIndex/status/1708410617281876135
Absolut, men ska inte ha någon påverkan på gårdagens beslut. Det kan kännas orättvist men inte ska ett felbeslut i en match påverka en helt annan match. Två fel gör inte ett rätt och allt det där.
Citera
2023-10-01, 12:57
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Har egentligen mycket att säga men har svårt att formulera mig rätt.

Absolut, men ska inte ha någon påverkan på gårdagens beslut. Det kan kännas orättvist men inte ska ett felbeslut i en match påverka en helt annan match. Två fel gör inte ett rätt och allt det där.
Hehe lugnt lugnt ibland bättre strunta i det.

Ville bara belysa bedömningsnivån 🙄

Att Jones får rött är helt rätt enligt boken, han är sen in och vill för mycket men samtidigt oturligt att foten rullar på bollen och hamnar på ett smalben.
Citera
2023-10-01, 13:01
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Händer även då och då att gult kort inte utdelas då det har gått för lång tid från händelse till nästa avblåsning.

Det beror i så fall på att domaren helt enkelt glömmer bort det (dåligt). Det finns ingen regel som säger att kortet måste ges inom en viss tidsrymd. Om domaren skulle komma på fem minuter efter händelsen att han borde ha varnat kan han fortfarande göra det.
Citera
2023-10-01, 13:04
Medlem
ingetbranicks avatar
VAR-domarna - som skulle skapa gudomlig rättvisa och få ett slut på alla diskussioner kring domslut en gång för alla, enligt de frälsta - straffas.

Citat:
Domarna petas efter misstaget

Rubrikerna efter Tottenhams seger mot Liverpool kom att handla om Luiz Diaz bortdömda ledningsmål i den första halvleken.

Målet dömdes felaktigt bort och nu visar det sig att det handlade om ett missförstånd mellan VAR-rummet och domarteamet på planen.

De ansvariga VAR-domarna Darren England och Dan Cook skulle egentligen vara med i domarteamen i matcherna mellan Nottingham-Brentford och Fulham-Chelsea men båda domarna har nu petats från sina kommande uppdrag.

(SVT Text)
Citera
2023-10-01, 13:07
Medlem
-Bukowski-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Om du läste vad jag faktiskt skrev, så borde du ha fått med dig att jag inte såg några andra PL-matcher än enbart BOU-ARS igår.

Men på vilket sätt är det som Liverpool liksom blev så förbaskat hårt straffad av domarteamet? Hoppas att du är nykter nästa gång du svar..

Hört talas om VAR och hur sjukt de dömde bort Diaz mål? Har du sett situationen och hur bedömer du denna?
Citera
2023-10-01, 13:24
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Om VAR inte fanns igår hade målet blivit bortdömt för offside….

En stor eloge till Tottenham fans här inne som inser att beslutet gick deras vägg men som också står upp för att det var fel beslut som togs.

Har heller inte sett någon från Liverpool skylla förlusten på domarna och heller inte andra lag fans beskylla Liverpool fans för att snacka bort förlusten genom att skylla på domarna. Ännu inte sett någon håna Liverpool ”att det kan de gott ha etc etc” Viktigt att vi lyfter saker när vi klarar ut att diskutera och analysera utan urspårning. Alla hade haft förståelse om Liverpool hade kokat av ilska. Gärna mer av sånt i kommande trådar 👍🏻

Alla inser det kan vara dom själva som drabbas nästa gång.
Tack!
Jag instämmer i övrigt. Det är bedrövligt att det händer när vi ändå har VAR.
Nästa gång kan det vara vi som åker på det som sagt.
Citera
2023-10-01, 13:33
Medlem
Mitt Newcastle har inte släppt in ett mål på 5 raka matcher, vilket inte hände förra säsongen. Om defensiva spelet har löst sig så är det bra men vi har PSG på tisdag tror jag så det blir ett svårt test..

Vinterfönstret ska bli intressant.. vi är intresserade av Paqueta och mittbacken Kelly. Paqueta är klass men vårt mittfält är redan bra, det är försvaret vi behöver förstärkning till
Citera
2023-10-01, 13:51
Medlem
Drickbacks avatar
I Championship verkar Leicester, Ipswich & Preston ryckt åt sig ett litet försprång, hur ser det ut med årets upplaga av Championship?
Citera
2023-10-01, 14:02
Medlem
torrenttobbes avatar
Som av en slump så var domarna i Saudiarabien och dömde en match ett par dagar före den här matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in