Citat:
Ursprungligen postat av
HycklarSverige
Jo sant, bredden på vår trupp är det jag varit mest kritisk till inför säsongen. Kiwior har varit mycket bättre än vad jag först trodde iallafall, då jag trodde den positionen skulle vara en akilleshäl när Timber blev skadad. Nu är ju många på väg tillbaks från skador som Timber, Partey, Zinchenko, Vieira och Tomi, så jag känner mig ändå väldigt hoppfull med det just nu.
Jag tror helt ärligt inte att vi hade presterat lika bra som er om vi hade haft lika många skador på viktiga spelare. Klopps förmåga att använda ungdomar och en smal trupp i krissituationer är imponerande och bättre än Arteta skulle jag säga.
Inte lätt att lista ut att Timber skulle gå sönder dock hade han nog inte spelat alla matcher som ny i PL. Ja Kiwior har varit bättre val än Zinchenko, blev även bättre för er när Jesus gick sönder.
Det ser mycket ljusare ut nu för och efter ikväll kan ni fokusera på vila och träning.
Tack, Liverpool har fått gräva djupt inte nog med de är unga de hade i princip ingen seniorfotboll i sig. Tursamt är några snart tillbaka men ännu ingen Alisson i sikte. Matchen mot City startade inte: Alisson, Trent, Konate, Robertson & Salah sen var Szobo & Nunez precis tillbaka. Vi tappar kraft när Bradley, Szobo & Nunez behöver kliva av.