2024-03-12, 18:29
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Tråkigt för Arsenalfansen kanske, men roligare för neutrala om Porto står emot så länge som möjligt.

Såg inte så mycket av första mötet faktiskt men hur ska dom annars spela? Lite som när Arsenal spelar mot City borta, idioti om man kör full fart framåt när det räcker med kryss...

Jo men Arsenal spelade alldeles får slarvigt och verkade inte ens själva veta om de skulle gå för kryss eller seger. Såg rörigt och förvirrande ut, kom nästan inte till några farliga lägen oavsett hur mycket de försökte.

Jag kan medge att jag var lite naiv inför den första matchen. Trodde att vi skulle gå på mer faktiskt, men samtidigt underskattade jag aldrig motståndet och trodde det skulle sluta i en tajt uddamålsseger. Den matchen visade verkligen hur lite erfarenhet vi har i Europa.
Citera
2024-03-12, 18:37
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Stämmer bra att det är länge sedan en kvartsfinal spelades.
Arteta har varit ute i media om vädjan om liv på läktaren så det blir nog skönsång. 🎶

Kan inte riktigt bestämma mig om man vill ni ska gå vidare :/
- behöver att alla engelska lag går långt i Europa för fler platser i CL.
- åker ni ut får ni fler vilodagar i PL

Lycka till men inte för mycket 😏

Haha jo kan förstå hur du tänker, men samtidigt kan det ju också missgynna Liverpool om ett till lag får CL plats och därmed mer pengar att förbättras med. Det är ju dock bra för ligans kvalité i helhet såklart och kan även vara bra med en extra plats för nerverna om ni skulle halka efter lite nästa säsong då Klopp lämnat.

Om vi åker ut får vi fler vilodagar, men kanske också kan ha en negativ effekt på moralen och självförtroendet. Helst vill jag ju komma så långt som möjligt, men att krascha ut redan nu och hålla förbannelsen igång är ju en mardröm. Då kommer nog alla börja säga att det är en tidsfråga innan Arsenal kommer bottla det i även ligan igen.
Citera
2024-03-12, 18:46
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Haha jo kan förstå hur du tänker, men samtidigt kan det ju också missgynna Liverpool om ett till lag får CL plats och därmed mer pengar att förbättras med. Det är ju dock bra för ligans kvalité i helhet såklart och kan även vara bra med en extra plats för nerverna om ni skulle halka efter lite nästa säsong då Klopp lämnat.

Om vi åker ut får vi fler vilodagar, men kanske också kan ha en negativ effekt på moralen och självförtroendet. Helst vill jag ju komma så långt som möjligt, men att krascha ut redan nu och hålla förbannelsen igång är ju en mardröm. Då kommer nog alla börja säga att det är en tidsfråga innan Arsenal kommer bottla det i även ligan igen.
Gott du kan ta tugget hehe

Ja lite kluvet med hur många matcher man vill ha, nu är de flesta speldugliga för er och alla vi spela men så länge ni är kvar i CL och möjlighet att vinna PL tror jag ni kommer gå runt på så få som möjligt då bredden inte är alltför stor.

Den sista raden har man inga problem att nämna som konkurrent om det sker. Orkar inte höra 2:a och semi, nästa år vinner vi allt. (Likadant för oss)
Citera
2024-03-12, 18:58
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Gott du kan ta tugget hehe

Ja lite kluvet med hur många matcher man vill ha, nu är de flesta speldugliga för er och alla vi spela men så länge ni är kvar i CL och möjlighet att vinna PL tror jag ni kommer gå runt på så få som möjligt då bredden inte är alltför stor.

Den sista raden har man inga problem att nämna som konkurrent om det sker. Orkar inte höra 2:a och semi, nästa år vinner vi allt. (Likadant för oss)

Jo sant, bredden på vår trupp är det jag varit mest kritisk till inför säsongen. Kiwior har varit mycket bättre än vad jag först trodde iallafall, då jag trodde den positionen skulle vara en akilleshäl när Timber blev skadad. Nu är ju många på väg tillbaks från skador som Timber, Partey, Zinchenko, Vieira och Tomi, så jag känner mig ändå väldigt hoppfull med det just nu.

Jag tror helt ärligt inte att vi hade presterat lika bra som er om vi hade haft lika många skador på viktiga spelare. Klopps förmåga att använda ungdomar och en smal trupp i krissituationer är imponerande och bättre än Arteta skulle jag säga.
Citera
2024-03-12, 19:13
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Jo sant, bredden på vår trupp är det jag varit mest kritisk till inför säsongen. Kiwior har varit mycket bättre än vad jag först trodde iallafall, då jag trodde den positionen skulle vara en akilleshäl när Timber blev skadad. Nu är ju många på väg tillbaks från skador som Timber, Partey, Zinchenko, Vieira och Tomi, så jag känner mig ändå väldigt hoppfull med det just nu.

Jag tror helt ärligt inte att vi hade presterat lika bra som er om vi hade haft lika många skador på viktiga spelare. Klopps förmåga att använda ungdomar och en smal trupp i krissituationer är imponerande och bättre än Arteta skulle jag säga.
Inte lätt att lista ut att Timber skulle gå sönder dock hade han nog inte spelat alla matcher som ny i PL. Ja Kiwior har varit bättre val än Zinchenko, blev även bättre för er när Jesus gick sönder.
Det ser mycket ljusare ut nu för och efter ikväll kan ni fokusera på vila och träning.

Tack, Liverpool har fått gräva djupt inte nog med de är unga de hade i princip ingen seniorfotboll i sig. Tursamt är några snart tillbaka men ännu ingen Alisson i sikte. Matchen mot City startade inte: Alisson, Trent, Konate, Robertson & Salah sen var Szobo & Nunez precis tillbaka. Vi tappar kraft när Bradley, Szobo & Nunez behöver kliva av.
Citera
2024-03-12, 19:26
Moderator
zanteras avatar
Tycker kanske det mest talande för hur Arsenal växt som klubb är att värvningarna som skulle lyfta laget - Jesus och Zinchenko (som kom med flera titlar från City) i dagsläget känns som spelarna man borde uppgradera inför nästa säsong. Zinchenko på tok för svag defensivt och Jesus verkar ha bestämt sig för att lira CSGO på heltid och utmana Martial i vem som kan vara skadad mest under en säsong.

Det är ju ändå bra sett till att övriga laget har växt 2-3 nivåer på 2-3 säsonger.
Citera
2024-03-13, 06:21
Medlem
Liverpool ska möta topplaget Sparta Prag härnäst.
Citera
2024-03-13, 13:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Vart har alla de överviktiga sofftränarna tagit vägen....?? Enligt dessa experter så hade AFC 0% chans mot Porto

Kan ni, vänligen, inte ta er en aldrig så liten paus ifrån chipsätandet och TV-spelandet och skriva era expertanalyser om matchen igår? Peek-A-boo!

COYG!!
Citera
2024-03-13, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vart har alla de överviktiga sofftränarna tagit vägen....?? Enligt dessa experter så hade AFC 0% chans mot Porto COYG!!
Var snarare att det sades att Porto skulle kunna bli en tuff nöt och du som menade att Porto hade 0% chans mot Arsenal.
Citera
2024-03-13, 14:12
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vart har alla de överviktiga sofftränarna tagit vägen....?? Enligt dessa experter så hade AFC 0% chans mot Porto

Kan ni, vänligen, inte ta er en aldrig så liten paus ifrån chipsätandet och TV-spelandet och skriva era expertanalyser om matchen igår? Peek-A-boo!

COYG!!

Inte en enda i tråden trodde Porto skulle gå vidare du måste för allas skull sluta logga in här när du tagit droger.
Citera
2024-03-13, 14:53
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Inte en enda i tråden trodde Porto skulle gå vidare du måste för allas skull sluta logga in här när du tagit droger.
Jag skrev att Porto inte är en enkel match för ett tag sedan och det var det ju inte heller..
Sedan kan man säkert läsa det som att Arsenal har 0% chans om man verkligen vill..
Citera
2024-03-13, 15:38
Medlem
Drickbacks avatar
Har tittat igenom tråden och hittar 69 inlägg skrivna om Porto inte i enda står det att Porto kommer vinna (kan ev ha missat). I matchtråden finns 118 inlägg och hittar 1 1/2 som tror på Porto men också Arsenal fans som trodde på förlust.

Varken free12 eller skarprattan har skrivit Porto vinst av det jag läst (reservation för miss)

Sen kul att man slår sig stolt på bröstet och eliminerat Porto efter mäktat med 1 mål och 4 avslut på 210 min där man fick förlita sig på straffar.

Vi kan konstatera att trots Arsenal vann matchen var Porto smartare hur ologiskt det än låter, de fick matchen dit de ville och var nära fälla elefanten. Nu hitta Arsenal en väg att vinna på vilket tyder på styrka. Denna vinst ger kraft inför kommande.

Tillägg; sökt på porto i matchtråden och i engelska tråden. Letat i anslutning till ordet Porto dock läst hela meningar och då kan något annat ord/innebörd dykt upp och missats. Men upp till den som påstår nåt att lägga fram belägg.
Senast redigerad av Drickback 2024-03-13 kl. 16:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in