Citat:
Ursprungligen postat av
Tintin.i.Kongo
Det kan ju mycket väl ha varit så att Hooper agerade korrekt vid VAR-situationen och att hela missförståndet berodde på VAR-domarna. Premier League-ledningen har ju ljudinspelningarna. Vi får se.
Sen fanns det ju andra tveksamma beslut men de kanske inte räckte för att stänga av Hooper.
Nu tänkte jag inte just på den även om Hooper borde försäkra sig om vad andra kom fram till.
Tänker på tex Udogie, är handen i ansiktet rött? Tillräckligt våldsamt? Han borde fått sitt andra gula när han viftar med handen för gult kort till Jota vid ”upphakningen”
Några missar i min bok.
- Maddidon slapp gult trots flera incidenter
- Udogie fick inte sitt andra gula
- Salah får extremt billig (om än) frispark emot sig och protesterar men får gult (korrekt ge gult för protest men domaren läser av situationen galet)
- Bommar en klar inspark
- Jota’s första gula är felaktig och hårt bestraffat
- Dömer bort godkänt mål
- Beivrar inte när spelare kommer utifrån och ska diskutera domslut och försöker påtala om kort
Jag har säkerligen missat en del beslut till fördel av Tottenham
Edit: tillägg: om nu VAR utgick från att målet skulle godkännas hur kan det då stå offside på displayen?
Är det olika personer som sköter detta? Om ja borde man låta VAR skötta det för att undvika missförstånd. Ja jag hör hur det låter 🤣🤣