Citat:
Ursprungligen postat av
asdman123
Saxar skamlöst Drickbaks inlägg.
Läs när ni har tid på jobbet, frugan jobbar eller om ni har en seg söndag. Återkom gärna om vi ser med röda ögon och om den är vinklad. Återkom gärna med svar, jag är inte svårare än att jag kan ändra min åsikt. Men i denna "krönika" ska det mycket till för det:
-
Om ni har intresse av att läsa Liverpool/Klopp - Domare/Var så har du en väldigt lång artikel att läsa för att bilda dig en egen uppfattning.
"Originalet
https://tomkinstimes.substack.com/p/...l-are-refereed
Svenska - Google translate
https://tomkinstimes-substack-com.tr..._x_tr_pto=wapp"
-
Drickback. Min minne sviktar lite i senaste matchen, stod inte Becker med båda benen och fick ett skott några målet från linjen och nådde kryssribban? Jag trodde den skulle sitta. Makalös räddning och inget jag räknade med.
Nu ska jag vara ärlig och säga att jag inte läste igenom allt (pga tidsbrist ) utan skummade igenom det och får återkomma med en större spekulation när man har mer tid. Är situationerna korrekta eller felaktigt dömda är en fråga som många lag pratat om, man bör väl gå igenom varje domslut för att verkligen kunna få ett bra svar där. Dock tycker jag Tierney vara rejält usel, nu har jag mest sett Newcastle (och det har funnita en hel del saker att klia sitt huvud på) och Tierney är nog den domaren som fans har skällt på mest. Dock blir det förstås en väldigt bias när det sker inom den egna fansgruppen då man tyvärr blir väldigt partisk har jag märkt, man man kan "lätt" komma fram till argument som kan förklara ett "felaktigt" domslut. Man hör ofta "det jämnar ut sig i slutändan" men vet i fasen alltså.
Det värsta är väl att det inte finns ett konsekvent regelverk utan det kan skija inte enbart match från match utan situation från situation . Hade varit helt med på det ifall tex handsregeln vart mer tydlig och konsekvent, nu kan en arm i ett fast läge vara straff i en match och inte i en annan, och grejen är väl tyvärr att arguementen håller för båda besluten vilket då medför att det är som gjort för att kunna skapa en debatt för bias osv. Just handsregeln måste klargöras, antingen till att bli mer strikt eller vara mer TYDLIGT.