2023-05-16, 08:00
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nu diskuterar vi dig, ditt deltagande i tråden och dina tidigare poster. Det rör givetvis topic när du sitter här och skriver positivt om Unik Fastighetsförmedling - samtidigt som du uppenbarligen har kopplingar till mäklarbranschen och dessutom anställt mäklare tidigare "i firman".

Nu är det iofs du som är undergiven till mig, eftersom du sitter och ljuger och far med osanning. Så fortsätt sära på skinkorna nu så lovar jag att trycka in den långsamt
Måste man skriva negativt om Unik i tråden?

Det låter rätt så barnsligt. Till skillnad mot pöbeln tror jag inte att alla på Unik var inblandade i olagligheter och det som utreds nu är ett fåtal misstänkta brott bland hundratals eller kanske tusentals affärer. Fortfarande brott och olagligt och ska bestraffas om det kan bevisas.

Usla mäklare finns det gott om. Det tycker jag är intressant. Ryktet i allmänhetens ögon är nog det viktigaste för en mäklarfirma. Säljer man så mycket som Unik gjort så måste de ändå ha gjort något bra.
Citera
2023-05-16, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Vad tillför du i tråden? Kan MOD rensa upp lite?

Jag är blond och helsvensk och tar distans från sossefall som dig. Avlägsna dig från tråden och bete dig rasistiskt någon annanstans tack. Ja han har bytt namn, det var typ dag 1 i tråden. Inga nyheter.

Exakt, tillför något vettigt istället. Endast fokus på invandrare. Inte där problemet ligger. Även om det dessvärre är kanske 80 % av de som blir anmälda har utländsk bakgrund…
Citera
2023-05-16, 08:46
Medlem
laxkaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Vad tillför du i tråden? Kan MOD rensa upp lite?

Jag är blond och helsvensk och tar distans från sossefall som dig. Avlägsna dig från tråden och bete dig rasistiskt någon annanstans tack. Ja han har bytt namn, det var typ dag 1 i tråden. Inga nyheter.

Vad hette han innan?
Citera
2023-05-16, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamtensta12
Buhu stackars dig får läsa elaka saker om röstimporten, ska jag boka tid till psykolog ?
Du kan ju avlägsna dig fb om du gråter dig till sömns av stt läsa att Adam är ett ovanligt blattenamn.

Nej jag syftade inte bara på dig. Utan det är flera som skriver offtopic nonsens. Ni kan väll ha en separat tråd för att samla politiska poäng?
Citera
2023-05-16, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
Ni som spekulerar att detta hade varit en metod för att tvätta pengar, hur skulle det gå till med tanke hur hårt reglerat det är i Sverige?

Till exempel 4-5 miljoner i kontanter, hur skulle Adam och brorsorna ha gått tillväga för köpa/sälja?

Det har ju skrivits om förfalskade intyg samt en insider på banken och eventuellt att de använt målvakter som köpare. Hur mycket sanning som ligger bakom det återstår att se.
Citera
2023-05-16, 10:53
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
Ni som spekulerar att detta hade varit en metod för att tvätta pengar, hur skulle det gå till med tanke hur hårt reglerat det är i Sverige?

Till exempel 4-5 miljoner i kontanter, hur skulle Adam och brorsorna ha gått tillväga för köpa/sälja?
Finns ju kända exempel på hur dito utländska män driver t.ex växlingskontor där det är fritt inträde med hur mycket kontanter som helst.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...e-penningtvatt
Citera
2023-05-16, 11:12
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ich4055
Han har hetat Arshia i förnamn, iranskt.

Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Vad hette han innan?
Arishia är förnamnet. Adam är taget.
Citera
2023-05-16, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Ja klubbvärd så heter det nog. Vill minnas att stället just på den tiden hette Oxid, inte helt hundra dock 👍
Han var på PURE, inte på Oxid/Spitfire.
PURE är numera Tako.
Citera
2023-05-16, 11:34
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym1.2222.1
Har arbetat på unik så om ni har frågor kan ni ställa dem

Berätta allt du sett och hört då
Tänk på att inte avslöja dig men som sagt - ut med allt!
Citera
2023-05-16, 11:34
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abk
Han var på PURE, inte på Oxid/Spitfire.
PURE är numera Tako.

Var han klubbarrangör? Hyrde in sig på PURE någon dag i veckan och körde tema-klubb? Typ: drog dit folk, marknadsförde sin klubb med egen DJ och betalade vakterna. Han tog entréavgifterna och krogen tog hand om baren och barpersonalen? Vanligt upplägg.
Citera
2023-05-16, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Vad hette han innan?

Arshia, vilket nu är hans mellannamn.
Citera
2023-05-16, 11:51
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Var det 10 eller 30% mer? Stor skillnad och lätt värt att få en snabb smärtfri försäljning för 10% mindre för alla som inte är supersnåla svennar deluxe. 30% dock då kan man förstå situationen mer.

Du tackar nej till motsvarande ett par svenska snittårslöner för att få en snabb affär?

I ena fallet dryga 10% i andra fallet knappa 30%. "Supersnåla svennar deluxe"? Hur menar du? I ena fallet var det skillnad på 600k och i det andra 800k. Brorsan-mäklarna vill ju ha så mycket det kan roffa åt sig, varför skall jag sälja billigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in