2023-05-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Okej, men nu skrev du ju specifikt:

Varför skulle du skriva "i firman" om det är någon som hyr in sig på ditt kontorshotell?

Tyvärr, dina usla bortförklaringar kommer inte att fungera.

Ja, kolla erikw84 tidigare poster. Bara positivt om Unik i denna tråd. Helt plötsligt vaknade användaren till liv efter 2 år utan några poster ö.h.t. och nu har hen sprutat ur sig 45 st i tråden.

Att hen dessutom ljuger och försöker förklara bort att hen jobbat/jobbar i branschen är dessutom högst anmärkningsvärt.

Ja, det stämmer. Finns 2 andra i Sverige med namnet. De bor i någon mindre by. Så det är ett påhittat efternamn för att låta lite fiiin.

Jag förnekar inte att jag inte hänger här inne. Är genuint enbart här för tråden just nu.

Till skillnad från dig har jag ett liv och sitter inte framför en dator och är dryg mot andra online för att jag saknar kulor/ryggrad att dela mina åsikter i person.

Men var god och sluta spamma tråden med ditt nonsens. Tillför något till sakfrågan eller avlägsna dig från tråden kära undergivna troll.
Citera
2023-05-15, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Haha absolut. Det är jag. Dedikassjooun.

Tack för skrattet.

Du missuppfattade mig men jag bjuder på det då jag var slarvig

Det jag menade var:

Det är väldigt uppenbart att denne erikw84 fabulerar

Det jag skrev efteråt angående Er*k Wikingsk*öld har inget med dig, erikw84, att göra.
Citera
2023-05-15, 19:04
Medlem
BekraftadNegers avatar
Adam verkade vilja bli känd. Nu är han det, för i alla fall hela bostadsintresserade Sverige. Hade aldrig hört om honom tidigare vad jag vet men efter en vecka känner de flesta till det mesta om honom.

Tror ni han fått information om uppståndelsen så han kan sola sig i kändisskapet genom det gallerförsedda fönstret.
Citera
2023-05-15, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Hon sålde tydligen 6 st lägenheter i innerstan sin första månad som mäklare. Gjorde du det?

Åh gud vsd svårt? När man fått ta över alla Adam F:s försäljningar. Lyssna på henne på 15 minutes of sälj. Låter som 12 År och är nog rätt blåst: så Adam har nog skickat bulvaner på hennes visningar, gynnar ju honom också.

Och ja jag har sålt mer än så. Vunnit det mesta. Rookie osv. Bara för att man sålt en del gör en inte till bra mäklare. Återkommande kunder under över 10 år är däremot en annan femma. Något som ingen på det kontoret kan stoltsera med. Den som arbetat längst har mäklat i 7 år. Jag har varit med i 15 år. Så tyst när du har noll koll.
Citera
2023-05-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckingking
Åh gud vsd svårt? När man fått ta över alla Adam F:s försäljningar. Lyssna på henne på 15 minutes of sälj. Låter som 12 År och är nog rätt blåst: så Adam har nog skickat bulvaner på hennes visningar, gynnar ju honom också.

Och ja jag har sålt mer än så. Vunnit det mesta. Rookie osv. Bara för att man sålt en del gör en inte till bra mäklare. Återkommande kunder under över 10 år är däremot en annan femma. Något som ingen på det kontoret kan stoltsera med. Den som arbetat längst har mäklat i 7 år. Jag har varit med i 15 år. Så tyst när du har noll koll.

Ok Ad*m hade alltså bara 6 st försäljningar? Hur vet du det?
Kan en mäklare alltså "ta över" ett uppdragsavtal från en kollega? Borde inte säljarna ha reagerat och någon till och med nekat till detta, att lämna över till en ung kvinnlig färsking?
Du har sålt mer än så skriver du vidare, din första månad som mäklare alltså?
Det finns väl absolut chefer och personer i ledande befattningar i exempelvis mäklarkedjorna som anser att den mäklare som säljer mest är bäst, även om du är av en annan åsikt.

Förresten,du har mäklat i 15 år och känner konkurrens av en 25-årig, nyregistrerad blondin, det är lite roligt
Citera
2023-05-15, 19:33
Medlem
En admin bör nog steppa in och rensa bland kommentarerna.

Är det bara kriminella som fått ta del av upplägget som Adam och Co. tydligen ska utredas för eller har även "vanliga" människor som inte är tillräckligt kreditvänliga fått hjälp av mäklarna, bankmannen och den s k Fouad?
Citera
2023-05-15, 19:36
Medlem
Citat:
Nu diskuterar vi dig, ditt deltagande i tråden och dina tidigare poster. Det rör givetvis topic när du sitter här och skriver positivt om Unik Fastighetsförmedling - samtidigt som du uppenbarligen har kopplingar till mäklarbranschen och dessutom anställt mäklare tidigare "i firman".

Nu är det iofs du som är undergiven till mig, eftersom du sitter och ljuger och far med osanning. Så fortsätt sära på skinkorna nu så lovar jag att trycka in den långsamt

Håll er till sakfrågan. Håller med Erikw här. Är väl inte konstigt att man följer denna tråd. Speciellt inte om man sålt eller köpt genom unik.
Dessutom så är troligen inte alla rötägg på den firman. Finns många duktiga också. Tycker unge han varit speciellt positiv till Unik mer än att hans försäljning gått rätt till. .
Citera
2023-05-15, 19:54
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Ok Ad*m hade alltså bara 6 st försäljningar? Hur vet du det?
Kan en mäklare alltså "ta över" ett uppdragsavtal från en kollega? Borde inte säljarna ha reagerat och någon till och med nekat till detta, att lämna över till en ung kvinnlig färsking?
Du har sålt mer än så skriver du vidare, din första månad som mäklare alltså?
Det finns väl absolut chefer och personer i ledande befattningar i exempelvis mäklarkedjorna som anser att den mäklare som säljer mest är bäst, även om du är av en annan åsikt.

Förresten,du har mäklat i 15 år och känner konkurrens av en 25-årig, nyregistrerad blondin, det är lite roligt

Jag anlitade en mäklare som mitt i uppdraget slutade på byrån. Fick en annan mäklare. Tror det är kutym att kollega tar över.

Att den som säljer mest är bäst är det nog främst byråägarna som tycker. Haft några sånna mäklare men jag satte ner foten direkt när de försökte få till en snabb affär. De fick kämpa några veckor ytterligare och plötsligt hade jag fått 10-30% mer än det bud de ville jag skulle sälja för. Så här i efterhand funderar jag så klart på om det var bulvanbud. Hade blivit rejält sur om husen kommit ut på marknaden ett tag senare till högre pris.

Citat:
Så fortsätt sära på skinkorna nu så lovar jag att trycka in den långsamt

Tänk att det i varje tråd finns minst en bög.
Senast redigerad av BekraftadNeger 2023-05-15 kl. 19:57.
Citera
2023-05-15, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wockezjabba
En admin bör nog steppa in och rensa bland kommentarerna.

Är det bara kriminella som fått ta del av upplägget som Adam och Co. tydligen ska utredas för eller har även "vanliga" människor som inte är tillräckligt kreditvänliga fått hjälp av mäklarna, bankmannen och den s k Fouad?

Rent spontant gissar jag på att det även är vanliga människor som fått ta del av en del av upplägget. Kanske till och med relativt ovetandes.
Citera
2023-05-15, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Jag anlitade en mäklare som mitt i uppdraget slutade på byrån. Fick en annan mäklare. Tror det är kutym att kollega tar över.

Att den som säljer mest är bäst är det nog främst byråägarna som tycker. Haft några sånna mäklare men jag satte ner foten direkt när de försökte få till en snabb affär. De fick kämpa några veckor ytterligare och plötsligt hade jag fått 10-30% mer än det bud de ville jag skulle sälja för. Så här i efterhand funderar jag så klart på om det var bulvanbud. Hade blivit rejält sur om husen kommit ut på marknaden ett tag senare till högre pris.

Tänk att det i varje tråd finns minst en bög.

1) det du beskriver är en annan situation, d.v.s. att en mäklare slutar. jag antar att du då skrev på ett nytt uppdragsavtal, men kan ju kanske variera på var i försäljningsprocessen ni befann er?
2) det var ju precis vad jag skrev, att chefer och personer i ledning anser det...
Citera
2023-05-15, 20:10
Medlem
När kommer FUP gissningsvis?
Senast redigerad av Tsohg1001 2023-05-15 kl. 20:18.
Citera
2023-05-15, 20:15
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckingking
”FEI har som målsättning att inom kort återigen kunna erbjuda en värdefull uppdragsutbildning för framtidens fastighetsmäklare – i samarbete med en ny akademisk huvudman.”

Verkar som dom fått skit. De söker en ny akademisk huvudman. Jävla pajasställe. Anlita inte mäklare som gått här, 8 år har dom fått hålla på och pumpa in kriminella. Vi hade fan början på en bra och seriös Branch mina första 7 år som mäklare: sen kom FEI med denna skit, 200 mäklare per år spottar dom ut. Sen dess går ryktet bara. Ner ner. Ett slag i magen för oss som kämpat med helt andra förutsättningar.

Flera av dessa som går här är utan slutbetyg från gymnasiet. Snälla kan någon som känner några på de större tidningarna. Aftonbladet, Expressen, SVT, SvD, DI tipsa om detta. Jag är säker, problemen har blixt markanta sen FEI kom med denna utbildning. Därför så många slutar inom två år som mäklare. Bara bedragarna kvar snart. Ingen brist på mäklare heller? Finns 7 högskolor när jag pluggade va det två stycken. Kan fatta att betalutbildningar kan va ett alternativ om det är brist på arbetare. Någon som håller med mig??

100 %
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in