2023-05-12, 17:51
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Vilka bluffprojekt?

Pyramidhistorien Crowd1 är väl ett bra exempel.
Citera
2023-05-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Vad händer för dessa människor som har en lägh till salu där den häktade mäklaren ska förmedla försäljningen. Papper är påskrivna att mäklaren har fullmakt att sälja lägenheten. Bryter dom lagen genom att byta till en annan mäklare?

Fy fan vilken soppa. Tänk sitta på en 10 mille lägh. Papper är påskrivna för den ny lägh säger vi. Sitter med dubbla avgifter för två boenden och dubbla räntor att betala på för två lägh i 10 mille klassen. Är ju dessa priser det minst handlar om.

Det är civilrättsligt, inget olagligt med att bryta avtal. Men hur som helst inga problem för du kan återkalla fullmakten. Om dessa två vill driva det i domstol då kan de göra det men det finns ingen domstol i Sverige som kommer gå på deras sida under omständigheterna.
Citera
2023-05-12, 17:52
Medlem
Vem är den blonda mäklaren här?

https://www.youtube.com/watch?v=JCrtEJPm5wQ
Citera
2023-05-12, 17:52
Medlem
Rätt skönt att avskum som den här Couscous-araben till mäklares blir stoppad o bye bye.
Hur kan någon ens anlita en arab invandrare till mäklare. Araben ser ju stört äcklig ut.. han står där med sitt falska plastic face o ska vara bilden av någon sorts lyckad invadrarjävel till arab.. flott kostym av dyraste sort.. 36-bast i sina bästa år o glider runt i en Ferrari.. ger mig fan på att han också kör vaxning av kroppen... len o fin ska man ju vara vilket är rätt svårt on man är arab... vill man hitta nått på 2 ben som är mer hårigt än en arab så får man leta på Skansen.
Dessutom har han kontakter med andra lika håriga individer...gängkriminella som också dom kommer från icke skidåkande länder.
Det är sådana som han som är det onda i samhället.
Rasbiologiska teorier visar sig återigen ha rätt
på rätt på rätt.
Skansen har inte alla i samma hägn inte Kolmården heller. Det funkar liksom inte.
Ska sådana här kamelfösare ens bo ihop med vanliga hederliga människor i ett civiliserat samhälle.
Riv passet hans.. tryck Ctlr+Alt+Delete på hans svenska identitet sätt han sen på en flotte utanför Nordkap och hej då..
Det är time att go home and back to basics.
Skotta kamelskit kan han göra i Sahara.
Citera
2023-05-12, 17:53
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-kite
Inte särskilt överraskad kring detta!

Satt i styrelsen i en förening där Adam sålt en del lägenheter och hans försäljningar låg alltid med högst snittpris och oftast med utländska köpare som sedan hyrde ut bostaden.

Såg att en viss Emeli* B*ergman är ekonomiansvarig för UNIK. Undrar hur insatt hon är? Hon är ju tillsammans med Al* Alkawa* som har en lång historia med Adam från SATS där de båda verkar ha fifflat en del. Al* verkar driva eget numera och har Jordan Belfort som största idol. Ekobrottsmyndigheten kanske bör ta sig en titt på hans bolag med :P

Väldigt intressant info.

Misstänker att AF plockar upp folk runtomkring sig som han tror kan vara till fördel när han fifflar.

Och helvete vad folk lägger benen på ryggen nu. Komiskt.

Alla mäklare som jobbat för UNIK har garanterat haft mer eller mindre susning om att fuffens försigår.

Hoppas dom synar varenda jävla affär detta bolaget gjort och att dom giriga små mäklarna som ville tjäna snabba pengar första åren åker dit!
Citera
2023-05-12, 17:55
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6184ll4h
Mycket av informationen om vad som pågår nu, och som sannolikt utreds finns ju i ett beslut från Skatteverket daterat 2022-12-06 - sorry om jag missat, men har inte sett att någon tagit upp det?

Dela gärna med dig. Allt.
Citera
2023-05-12, 17:59
Medlem
some1incyberspaces avatar
Intressant stats från Hemnet

*dams profil på Hemnet, inget märkvärdigt senaste 6 mån
https://www.hemnet.se/maklare/unik-f...rhoumand-14411
* = a
Anställd korad till ”Finalist Årets Lägenhetsmäklare Guldhemmet 2022”
https://www.hemnet.se/maklare/unik-f...czk*vicz-18128
* = o
Citera
2023-05-12, 18:01
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
Samir slutade ju efter att detta kom ut

Fast han slutade ju inte på just denna mäklarfirman nu.
Citera
2023-05-12, 18:02
Medlem
"Vid frågor, tveka inte att vända dig till din mäklare.".

Så står det i slutet av texten om nyheter på deras hemsida. Vem finns att fråga, alla är ju borta?
Citera
2023-05-12, 18:05
Medlem
Ni som skriver ”jag hade aldrig anlitat unik” troligtvis hade 80% av er gjort det om ni satt på en bostad på 10millar plus. Unik hade en stor kundkrets och marknadsförde sig bättre än någon annan byrå i stockholm så inte konstigt att man hade kunder från Frankrike exempelvis fotbollsspelaren Kingsley Coman. Allt handlar om att synas vilket Adam skötte bättre än någon annan mäklare i Sverige.
Citera
2023-05-12, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piggelunk
"Vid frågor, tveka inte att vända dig till din mäklare.".

Så står det i slutet av texten om nyheter på deras hemsida. Vem finns att fråga, alla är ju borta?
Tror du seriöst inte att en säljare har mäklarens telefonnummer och att mäklaren i fråga inte redan snackar med säljaren?
Citera
2023-05-12, 18:06
Medlem
Man måste ändå älskar Stockholms mäklarfirmor. Alla ser ut som att de är onda karaktärer i nån gammal Bamsetidning? Kom igen, skulle inte vilja köpa nåt av er, och om jag stod med en drink i närheten av er hade jag hållit över öppningen.

Jag stör mig på deras skärmar de har vid firman, så jag hoppas firman får stängas ned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in