2023-06-14, 18:13
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Som jag förstår det så sitter han fortfarande med restriktioner så det är 23 timmar om dagen i cellen utan TV eller radio och en timme promenad om dagen. Det kan nog lättas lite ju mer tiden går men fortfarande tidigt skede.

Finns inte en chans alldeles för stor risk att han röjer bevis och påverkar vittnen.

Sa ju det,,, ute redan.
Citera
2023-06-15, 13:08
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Toppmäklaren som misstänkt för ekonomisk brottslighet har fått lämna isoleringen i häktet.

Mannen har hållits inlåst i drygt en månad där ett av skälen varit att han kunnat förstöra bevis. Men nu anser kammaråklagare Gunnar Zetterqvist att mannen inte kan förstöra bevis.

– Det är naturligtvis glädjande att häktningen har hävts och att min huvudman har fått återförenas med sin familj, säger försvararen, advokat Behrang Eslami.

Toppmäklaren har dock fått sin frihet beskuren sedan åklagaren fattat beslut om reseförbund för de misstänkta.
https://www.expressen.se/ekonomi/bos...-fick-aka-hem/
Citera
2023-06-15, 13:41
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
https://www.expressen.se/ekonomi/bos...-fick-aka-hem/
Reseförbud hjälper inte inte om en person har dubblet medborgarskap. Sverige kan inte beslagta andra länders pass.
Citera
2023-06-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det bevisar att när det erbjuds en utbildning utan krav på grundskola eller gymnasium, där ingen kollar vad eleverna dömda för, och endast en mäklarfirma som sponsrar utbildningen Ken få n en elev så fallerar det. Hej

Utbildningen är avstängd sedan flera månader tillbaka.
Sverige var lite naiva.

Du har fel i att det inte behövs grundskola och gymnasium till uppdragsutbildningen. Det krävs samma behörighet för ett eventuellt intag på en uppdragsutbildning som till en utbildning via universitet/ högskola. Det speciella med en uppdragsutbildning är att behörighet räcker för att komma in så länge någon betalar. Det är också en betydligt kortare utbildning som då i typ ”100%” av fallen betalas av firman i fråga (90% med motkrav från firman mot mäklaren)
Vi med exempelvis en examen i fastighetsvetenskap eller dylikt brukar kalla de med köpt utbildning för låtsasmäklare/ B-mäklare.
Senast redigerad av brasnyggman 2023-06-15 kl. 21:29.
Citera
2023-06-15, 21:50
Medlem
Kan inte sluta undra ifall det hade varit samma cirkus ifall det hade varit en svensk mäklare eller mäklarfirman 😁
Citera
2023-06-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H84L
Kan inte sluta undra ifall det hade varit samma cirkus ifall det hade varit en svensk mäklare eller mäklarfirman 😁

Det tror jag du kan ge dig fan på. Tror inte att eko bara har det som han kommer att åtalas för.Jag tror dom har ruggigt mycket mer på han men väljer att åtala för det man har 100% bevis för fällande dom. Eko har lyckats med sitt mål om att få honom dömd, statuera ett exempel och få Adam totalt eliminerad i branschen.

Det är inte ofta en mäklare blir av med reggen ohörd utan att få yttra sig men i detta fallet tror jag inte det gick mer än tre dagar innan Fmi drog in Adams registrering. Det är extremt ovanligt att det inte först startas ett tillsynsärende av Fmi för att få klarhet i vad som hänt, delvis då genom att kunna höra mäklaren ifråga.

Finns ett färskt exempelvis med en mäklare vid namn Hj*lm*rassom som anklagas/ torskade för riktigt allvarliga och riktigt grisiga brott enligt Fmi och fastighetsmäklarlagen, hans utredning tror jag har hållit på i mer än 18 mån nu och han är fortfarande mäklare. Så att reggen dras direkt är ytterst ytterst ovanligt men nu gäller det iofs bland annat undanhållande av skatt vilket vi vet straffas extremt hårt
Senast redigerad av brasnyggman 2023-06-15 kl. 23:07.
Citera
2023-06-15, 23:52
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Du har fel i att det inte behövs grundskola och gymnasium till uppdragsutbildningen. Det krävs samma behörighet för ett eventuellt intag på en uppdragsutbildning som till en utbildning via universitet/ högskola. Det speciella med en uppdragsutbildning är att behörighet räcker för att komma in så länge någon betalar. Det är också en betydligt kortare utbildning som då i typ ”100%” av fallen betalas av firman i fråga (90% med motkrav från firman mot mäklaren)
Vi med exempelvis en examen i fastighetsvetenskap eller dylikt brukar kalla de med köpt utbildning för låtsasmäklare/ B-mäklare.
Tack för informationen.
Har för mig att det stått i tråden att A inte har gymnasieutbildning, gick aldrig klart.
Kan dock vara en spekulation.
Citera
2023-06-16, 00:22
Medlem
Lär inte dröja innan vi ser Adam jäsa i Sthlms-solen nu då bland sina ”vänner”
Citera
2023-06-16, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detkanvarabildt
Lär inte dröja innan vi ser Adam jäsa i Sthlms-solen nu då bland sina ”vänner”

Då är han ju en psykopat.
Citera
2023-06-16, 08:22
Medlem
Yinool0401s avatar
Tappade allt förtroende för honom första minuten man hörde honom prata.

Asså,,, asså, asså. Skaffa ett ordföråd grabbhalva.
Citera
2023-06-16, 09:02
Medlem
Då Adam är den största profilen på Unik förstår jag att han får det mesta. Däremot var det ju två personer till som är häktade. En sandapa (arab) och någon till. Araben har ju dom sedan tidigare för rattfylla och olovlig körning. Två tillfällen...
Det tyder på att han saknar moralisk kompass han med. Vad var hans roll i bolaget? Förstår inte riktigt, för Fouad är väll inte ens mäklare?
Eller?
Vad har jag missat?
Citera
2023-06-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Då Adam är den största profilen på Unik förstår jag att han får det mesta. Däremot var det ju två personer till som är häktade. En sandapa (arab) och någon till. Araben har ju dom sedan tidigare för rattfylla och olovlig körning. Två tillfällen...
Det tyder på att han saknar moralisk kompass han med. Vad var hans roll i bolaget? Förstår inte riktigt, för Fouad är väll inte ens mäklare?
Eller?
Vad har jag missat?

Fou*d (Trump??)är högst troligt finansiär till uppbyggandet av firman Unik. Mycket talar dock också för att han även har varit finansiären till det som hänt i grå/ svartzonen!
Senast redigerad av brasnyggman 2023-06-16 kl. 11:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in