Citat:
Ursprungligen postat av
H84L
Kan inte sluta undra ifall det hade varit samma cirkus ifall det hade varit en svensk mäklare eller mäklarfirman 😁
Det tror jag du kan ge dig fan på. Tror inte att eko bara har det som han kommer att åtalas för.Jag tror dom har ruggigt mycket mer på han men väljer att åtala för det man har 100% bevis för fällande dom. Eko har lyckats med sitt mål om att få honom dömd, statuera ett exempel och få Adam totalt eliminerad i branschen.
Det är inte ofta en mäklare blir av med reggen ohörd utan att få yttra sig men i detta fallet tror jag inte det gick mer än tre dagar innan Fmi drog in Adams registrering. Det är extremt ovanligt att det inte först startas ett tillsynsärende av Fmi för att få klarhet i vad som hänt, delvis då genom att kunna höra mäklaren ifråga.
Finns ett färskt exempelvis med en mäklare vid namn Hj*lm*rassom som anklagas/ torskade för riktigt allvarliga och riktigt grisiga brott enligt Fmi och fastighetsmäklarlagen, hans utredning tror jag har hållit på i mer än 18 mån nu och han är fortfarande mäklare. Så att reggen dras direkt är ytterst ytterst ovanligt men nu gäller det iofs bland annat undanhållande av skatt vilket vi vet straffas extremt hårt