2023-08-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
De funkar utmärkt i trädgården. Jag har för övrigt noll intresse av att åka till ikea eller att köpa varor i separata butiker och betala frakt för varje leverans.

Mycket är skräp. Inte allt. Många varor i våra svenska butiker är dessutom made in china om du bemödar dig att kolla baksidan av produkten. Men du kanske inbillar dig att dessa anställda får mycket bättre lön och villkor, eftersom biltema/jula/clas ohlson/kjell och company/HM/Lindex/NetonNet med flera är så otroligt transparenta med sina leverantörskedjor.

I din telefon eller dator som du skriver detta på sitter ett litiumjonbatteri med kobolt utvunnet under slavliknande förhållanden i mörkaste Afrika.

Alla kedjor som du nämner har absolut bättre led och kontroller på sina underleverantörer än Temu. Dessutom så handlar jag inte skit på Jula, Biltema (jo spolarvätska). Aldrig satt min fot på Lindex eller NetOnnet. HM var den senaste butiken jag handlade kläder i, förra året 5 vita t-shirts. Clas Ohlson, matlådor i glas och glödlampa.
Citera
2023-08-03, 00:04
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnificoo
Alla kedjor som du nämner har absolut bättre led och kontroller på sina underleverantörer än Temu. Dessutom så handlar jag inte skit på Jula, Biltema (jo spolarvätska). Aldrig satt min fot på Lindex eller NetOnnet. HM var den senaste butiken jag handlade kläder i, förra året 5 vita t-shirts. Clas Ohlson, matlådor i glas och glödlampa.

Exakt.

Jag köper hellre en mobilladdare på IKEA (även om den tillverkas i Kina) än en random kinesisk no-name på Temu, Aliexpress eller Wish.
Citera
2023-08-04, 14:00
Medlem
Beställde ett par skor och random skit då jag tänkte det endera tar 40 år att få det alternativt grejerna är crap. Nå, visade sig att allt var bra. Tog 8 dagar dock men det kan man fan ta. Packningen var inte superb men den dög gott för det jag beställt.

2 par skor ingick i det hela och kan säga att de passade perfekt. Allt var exakt som förevisats. Mycket nöjd kund här som kommer köpa igen!
Citera
2023-08-04, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W54932
Hur kom leveranserna?

Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Paketen lämnades utanför min lägenhetsdörr av PostNord. Praktiskt imo.
Mitt står utan för dörren idag, beställde 29:e
City Mail

Edit: Nån som vet varför fotot på paket utanför dörren ALLTID är suddiga? Jag köper inte att dom har bråttom varje gång. Kan det vara nåt filter av nån anledning. (Även Portnord)
Senast redigerad av Cicadina 2023-08-04 kl. 15:26.
Citera
2023-08-05, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina
Mitt står utan för dörren idag, beställde 29:e
City Mail

Edit: Nån som vet varför fotot på paket utanför dörren ALLTID är suddiga? Jag köper inte att dom har bråttom varje gång. Kan det vara nåt filter av nån anledning. (Även Portnord)

Ställer city mail utanfär dörren? var det stort paket? bor du i lägenhenhet? fick du mddelande om att dom hade ställt paketet utanför?
Citera
2023-08-05, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W54932
Ställer city mail utanfär dörren? var det stort paket? bor du i lägenhenhet? fick du mddelande om att dom hade ställt paketet utanför?
Som ett A4 15cm tjock. Utanför dörr lägenhet med bricka för komma in. Sms med länk

Edit
Får även snus utanför dörren. Även apotea ställs vid dörr, även snokat att grannen hade receptbelagda nic avvänjning vid dörren.
Senast redigerad av Cicadina 2023-08-05 kl. 15:37.
Citera
2023-08-05, 22:24
Medlem
Köpt några gånger nu. Tar en vecka för leverans. Köpt tidigare från andra kina sidor. Men här har kvaliteten varit bättre. Jag är nöjd
Citera
2023-08-05, 23:27
Medlem
RadioaktivPotatiss avatar
Har beställt en massa blandade grejer vid ett par tillfällen. Imponerad över hur snabb leverans det är i jämförelse mot t.ex banggood och wish. Kvaliteten är väl vad man förväntat sig när det gäller kinaskit.
Citera
2023-08-06, 15:24
Medlem
Hur är kläderna i storlek därifrån?
Både barn och vuxna?
Citera
2023-08-06, 18:51
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioaktivPotatis
Har beställt en massa blandade grejer vid ett par tillfällen. Imponerad över hur snabb leverans det är i jämförelse mot t.ex banggood och wish. Kvaliteten är väl vad man förväntat sig när det gäller kinaskit.

Är de lika snabba som Amazon (får ofta leveranser hem dagen efter beställning)?
Citera
2023-08-06, 21:37
Medlem
RadioaktivPotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Är de lika snabba som Amazon (får ofta leveranser hem dagen efter beställning)?

Nej. Amazon är snabbare.
När jag beställer från Amazon tar det 1-4 arbetsdagar. Temu har tagit 8-15 arbetsdagar. Banggood/Wish brukar ta minst en månad för mig.
Citera
2023-08-12, 14:46
Medlem
Hur är det med tull, moms och extra Postnord avgift? Ompackas det inom eu så man slipper det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in