Citat:
Ursprungligen postat av
pederasten
Anledningen till att jag beställer för 100 spänn per gång är ju att man får 50 spänn om paketet är försenat och då är det bättre att vänta på tio paket a 100 spänn än ett enda för 1000 kr.
Brukar ju vara kanske 30-40 % av paketen som är försenade med en dag. Så får ju tillbaka en hel del av det man har betalat då.
Orka! Det är så billigt ändå så det spelar ingen roll. Känns bara som det blir mer knöligt att göra som du. Dessutom, hur många paket är sena? Kan inte bli många.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sereena
Hittills så har alla mina paket kommit 1a eller 2a dagen i den angivna leveransperioden.
Det har varit lite olika för mig, men de har alltid dykt upp innan sista angiven dag förutom ett enda paket som kom på sista dagen. Men jag har även varit med om att det kommit innan första estimerade dag också, detta också en gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harry_
30-40%?
siffran är nog runt 5%
så du delar på 10 beställningar för att hoppas på att en av dom iaf ska komma försent så du kan få dina 50kr?
girig är ju bara förnamnet 🤮
Håller med, det låter bara bökigt och krångligt. När jag beställer brukar jag alltid höra med frugan om hon vill ha något, vilket händer, föredrar att få så få paket med så mycket så möjligt i.